MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 2:11 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob gru 27, 2008 3:58 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Fakt, ale np. 124 miał trwałe silniki, a miały lepsza kulturę pracy niż stare beczkowe, a z turbinką to i szybkie jeszcze były. A tą całą ekologie to można miedzy bajki włożyć, bo nowe diesle kopcą gorzej przy dodaniu gazu niż stare bełkoty.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 27, 2008 4:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 01, 2007 9:53 am
Posty: 753
Lokalizacja: Szczecin
piston pisze:
Hehe może i mercedes robi teraz tandetne auta ale porządne wykończenie odbiło by sie na trzy krotnie większej cenie.

Chyba żartujesz. Przecież mercedes i tak jest już 2 razy droższy od aut konkurencyjnych. Widziałeś najnowsze cenniki?! C klasa od 106 000 a np. hyundai sonata od 60 900. A klasa [szalone] 62 300 a seat ibiza 36 700. Ze swoimi cenami to te mercedesy powinny robić "wiecie co".

Mercedes zamiast reklamować się jakością, wydaje kasę na reklamę w TV i tyle z marki zostało...

_________________
ex W123 300D 83'
ex Jawa 50 typ23


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 27, 2008 5:50 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Piątal pisze:
piston pisze:
Hehe może i mercedes robi teraz tandetne auta ale porządne wykończenie odbiło by sie na trzy krotnie większej cenie.

Chyba żartujesz. Przecież mercedes i tak jest już 2 razy droższy od aut konkurencyjnych. Widziałeś najnowsze cenniki?! C klasa od 106 000 a np. hyundai sonata od 60 900. A klasa [szalone] 62 300 a seat ibiza 36 700. Ze swoimi cenami to te mercedesy powinny robić "wiecie co".

Mercedes zamiast reklamować się jakością, wydaje kasę na reklamę w TV i tyle z marki zostało...



Jak porownujesz Sonate z C klasą to [szalone] [szalone] [szalone] napisz ile kosztuje A4 lub BMW 3

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 27, 2008 5:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
MERCEDES 4 EVER pisze:
Jak porownujesz Sonate z C klasą to [szalone] [szalone] [szalone] napisz ile kosztuje A4 lub BMW 3


literalnie sa to samochody tej samej klasy. przy czym nie zdziwilbym sie, gdyby hyundai byl mniej awaryjny nic C.wisze na gprs, ale
moze komus zechce sie sprawdzic:
http://www.vdtuev.de/presse/pm/tuev-rep ... nach-japan

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 27, 2008 10:30 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
Ja bym nei winił fabryki za to że samochody się psują. Projektant ma z góry założone że silnik ma spełniac normy EURO teraz już 5.
Obrazek

Czy bez stosowania zapychających się filtrów cząstek stałych, kilku sond w wydechu, czujników temp, i bardzo precyzyjnych czujników było by to możliwe? Mówicie że czujniki padają, pewnie że ulegają uszkodzeniu - wszystko może się popsuć, ale ststystycznie w W124 są:
czujnik temp zewnętrzej (opcja)
czujnik temp silnika x3 ( w tym jeden zintegrowany 4 pin ),
czujnik magnetoindukcyjny prędkości obrotowej silnika (Pb)
podciśnia
potencjometr klapy "przepływomierza" klapowego
sonda lambda 1sztuka i to 3 przewodowa
czujniki magnetoindukcyjne ABS x 3szt
czujnik/pływak braku płynu hamulcowego
czujnik/pływak poziomu oleju w misce
czujnik poziomu płynu w układzie chłodzenia
czujnik ciśnienia oleju
2x czujnik temp wnętrza
stycznik biegu jałowego
Czyjnik do poduszki powietrznej (opcja)
i to chyba tyle...

teraz w nowym MB W211... jest tego tyle że nawet nie sposób wymienić, łącznie z czyjnikiem prędkosći działania pompy hamulcowej, ciśnienia, i samoosuszającymi się tarczami jak deszcz pada...

Wracając do temtu.. nie da się zbudować nowoczesnego samochodu zawierającego w sobie niezbędne elementy budowy wynikające z zapotrzebowania klijentów, oraz wymagań UE wobec producentów.
W zasadzie kierującemu wystarczy to co ma w W124 -wymienione powyżej - plus ESP, oraz jak już ma ESP to może mieć i blokade mechanizmu róznicowego poprzez blokowanie ślizgającego się koła... ale kiedyś była szpera mechaniczną w moście i też było super.
Ale skoro producencji ścigają się w produkcji nie samochodów bo takie juz zostały dopracowane w połowie lat '90 (patrz Eklasowe W124, W140) i nic im nie potrzeba więcej. ALe łatwiej jest buble i oszczedności w projektowaniu zawieszenia i karoseri zamaskować ESP ( patrz A klasa i test "łosia")
Jestem przekonaany że jak teraz jakaś szanująca się marka samochodów (domyślnie MB ), ponownie wprowadziła obecnie na rynek np W124 w kształcie W204 - myslicie że sam bym kupił [zlosnik] , ale bez ksenonów, świateł skrętnych, przypominaczy o przypomnieniu.... i "divix" jak już ktoś to fajnie wcześniej określił. Bez TV, DVD, bez CAN trakcji, CAN komfortu, CAN .... aż do podgrzewania lusterek.
ALe wiecie ile jest drogiej w wykonaniu/zakupie miedzi w W40 [oczko] - a styki śniedzieją, bo ponad 90% wszelkich uszkodzeń w samochodach z lat 90 obecnie odnotowywanych to właśnie złe połączenia elektryczne... a co za tym idzie uszkodzenia jaakiś elementów.

Zobaczcie że Toyota uznawana jest za niezawodną ( a raczej była [zlosnik] ) , bo stosowała rozwiązania z początku lat 90 w budowie i projektowaniu instalacji elektrycznych, Silniki.... Toytojka avensisi T22 z 2000r ma silnik gdzie takich rozwiązań w budowanie zaniechano już 5 late wcześniej w europejskich samochodach (patrz VW). Jak Toytojke przycineło EURO i to T25 D4D się sypią na potęge, a żeby nie mówiono że silniki się zużywają to celowo ogranoczono ich żywotnośc do ok 300tys km, wprowadzając wade konstrukcyjną gniazd gwintów srub głowicy. I już przykro nam... blok jest jednorazowy ( ale w ramach naszej pomysłowowści wstawia się tuleje w blok - ale już ingerencja i dość poważna w blok).
VW ze swoimi pompowtryskami był super, nawet na słabym paliwie ( w stosunku do CR) dawał rade i się nie psuł, a że trzeba bylo ustawiać luzy i takie tam - to detal. Jak VW EURO 4 przycineło... zrobił 2.0TDI na CR i się skończytła era niezawodnego diesla TDI.
Lampka podsufitowa w MB W203 jest serowana przez CAN komfort, kiedyś siedzieliśmy 4h żeby przesoftować całe oprogramowanie bo lampka się nie zapalała... ale i tak nei pomogło (na gwarancji) ( Okazało się że jest błąd konstrukcyjny strownika tej lampeczki) - właściciel samochodu w ASO zażyczył sobie aby było jak w W124, poprosty krańcówka, przekażnik. Niestety nic z tego... ja tam bym żądał zwrotu kasy za W203 [zlosnik]

Wracając do elektroniki. Często pada przepływomierz a ludzie tego nei wiedzą bo działa silnik, nie wyświetla błędów, tyle że wartości przekazywane do ECU mają się nijak do prawdy ( zabrudzenie płytek grzejnych w przepływkach termicznych) silnik podaje za mało paliwa i silnik zaprojektowany do pracy na mieszance stechiometrycznej homogenicznej, pacują na mieszancje zubożonej, grzeje się... a co potem to każdy wie. Ostatnio pojawiło się na Forum dużo silników V8 /V12 jak pytałem czy przepływka działa - odp: " pewnie, przecież silnik pracuje, nie szarpie"... Leprze sa już cyfrowe przepływki Karmana, ale to już inna bajka
Ja osobiście się ciesze że samochody się psują, bo ja z tego żyje, producent części, importer, hurtowania, a że finalnie za wszystko płaci klijent... może przesiąśc się na rower ( nie mylić z Rover ;P ) - dlatego żeby nie wydawać zbytnio kasy na psujące się jeżdzidełka , mam W124 [zlosnik] - ale planuje W140 ( ale też bez mózgotrysków) , bo poprostu nie ma co kupić... może to dziwnie brzmieć, ale nie ma nic sensownego nowego na co można wydac kase


Ostatnio zmieniony sob gru 27, 2008 11:07 pm przez Marcin S, łącznie zmieniany 3 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 27, 2008 10:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 01, 2007 9:53 am
Posty: 753
Lokalizacja: Szczecin
MERCEDES 4 EVER pisze:
Jak porownujesz Sonate z C klasą to napisz ile kosztuje A4 lub BMW 3


sneer pisze:
literalnie sa to samochody tej samej klasy. przy czym nie zdziwilbym sie, gdyby hyundai byl mniej awaryjny nic C.


Sneer powiedział Ci w 100% co miałem na myśli. Sonata jest prawie połowę tańsza, ma pewnie podobną jakość materiałów i wypas, a kto wie czy nie jest mniej awaryjna albo bezpieczniejsza. Że koszty utrzymania ma mniejsze, to jestem pewien...

_________________
ex W123 300D 83'

ex Jawa 50 typ23


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 28, 2008 12:39 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Piątal pisze:
Sonata jest prawie połowę tańsza, ma pewnie podobną jakość materiałów i wypas, a kto wie czy nie jest mniej awaryjna albo bezpieczniejsza. Że koszty utrzymania ma mniejsze, to jestem pewien...


Hehe, usiadz w 1 i 2 aucie i zobaczysz roznice w materialach, koszty utrzymania jak policzysz i sprawdzisz tez Ciebie zdziwia. BTW. dlaczego nie jezdzisz 30 letnim koreancem skoro one takie fajne [zlosnik]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 28, 2008 1:05 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 01, 2007 9:53 am
Posty: 753
Lokalizacja: Szczecin
Zobaczymy jaki fajny będzie współczesny mercedes za 30 lat. Nie mówimy o mercedesach do w124 tylko o mercach współczesnych...

_________________
ex W123 300D 83'

ex Jawa 50 typ23


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 28, 2008 12:04 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Piątal pisze:
Zobaczymy jaki fajny będzie współczesny mercedes za 30 lat. Nie mówimy o mercedesach do w124 tylko o mercach współczesnych...


Moze jestes mlody, moze nie pamietasz, ale 20 lat temu tak wlasnie mowiono o w124, w201. A one nadal jezdza [zlosnik] Dzisiejsze robia rownie duze przebiegi. w210 z 600-800tkm spotkasz bez problemu na taxi, a ze do ich naprawy nie wystarczy juz mlotek i klebek drutu, tylko wtyczka od kompa to inna sprawa.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 28, 2008 2:52 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Marcin S pisze:
planuje W140 ( ale też bez mózgotrysków) , bo poprostu nie ma co kupić... może to dziwnie brzmieć, ale nie ma nic sensownego nowego na co można wydac kase


Popieram [ok]

Tez planuje W140 (S300TD), ogolnie jestem zadowolony z oka (prawie 400kkm przebiegu i wszystko gra), ale jednak co Ska to Ska, moj ulubiony model w ulubionej budzie z ulubionym piecem OM 606

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 28, 2008 5:21 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Ja popieram Marcina S w całej rozciągłosci- gdyby nie te powalone normy to kto wie moze ciagle by robili proste auta na poziomie okolic 95 roku.Niestety wysrubowane normy powoduja poscig technologiczny prowadzacy do absurdow.Gdzies tam czytałem ze 5 osobowa rodzina jadac autem z Euro 4 czy 5 wydycha wiecej CO2 niz sam samochod :lol: a bydło rolne od poczatku swiata ciagle wypuszcza z swojej "rury wydechowej" za duzo tlenkow azotu :lol: :lol: :lol: Pewnie za pare lat krowy bedą miały w tyłkach katalizatory i my tez ale co zrobic...Druga sprawa to w Polsce najwiecej jest uzywek -kazdy chce jak najtaniej wiec nasze spece sprowadzaj i sprzedaj potem takie cofnięte z 600tys na 200...No i potem wszelkie nowoczesne auta sa be bo szwankuje elektronika.Pewnie ze bedzie bo nic nie jest wieczne a jak ma najechane 600tys (watek o autach ze Szwecji) i dosiadzie sie szpec z kabelkiem z allegro za 15 zł i bedzie naprawiał W210 poprzez ten kabelek i wymieniał metoda "szukajdzie a znajdziecie" to kazdy bedzie chcial sie przesiasc na auto z roku 1980 gdzie niebyło elektroniki.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 28, 2008 7:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 03, 2008 8:19 pm
Posty: 152
Lokalizacja: Białystok
jakie potrzeby rynku takie auta (i inne rzeczy)... kiedyś diesel był to wół roboczy i konie były trochę inne... dziś ludzie chcą mieć auta szybkie, mocne, oszczędne... taka potrzeba takie auta... każdy w aucie chce mieć klimę, navi, dvd, czujniki parkowania, czujniki deszczu, szebanaście poduszek, playstation itd można by wymieniać... i jeżeli jest taka potrzeba rynku to takie się produkuje... kiedyś były auta:
małe
klasa średnia
wyższa
terenowe itd.
dziś auta są robione jakby pod wymiar... było bmx X5... dla niektórych okazała się za dużą krową więc zrobiono X3... ale to też była locha dla niektórych więc jest X6 będzie X1... a wiadomo że jak jest za dużo elektroniki to zawsze coś padnie... szczególnie jak się tego używa w tak trudnych warunkach... tak samo jest ze wszystkim... komputery, AGD RTV... TELEFONIA...

_________________
Mercedes 124 220CE '95/96
-------------------------------------------------------
"Kiedyś auta miały duszę... zrobione były z metalu, a plastiku używano do wysadzania mostów"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl