Miałem to samo dwa razy, przyczyna okazał sie przepływomierz powietrza.Tam jest tak duperel elektroniczny, i jeżeli z turbiny dostaje troche oleju to wtedy sa problemy i do wymiany kwalifikuje sie ten duperel.
Dokładnie problem polega na tym iz ten przepływomierzpodaje pewne wartości do komputera, jeżeli jest zasyfiony to podaje wartości na stałe wbite czyli bezpieczne, a to jest informacja dla komputera iż cos jest nie tak, więc komputer ogranicza obroty silnika na poziom do 3000obr.
Wyłączenie silnika rozwiązuje problem tylko chwilowo, bo po wyłączeniu zapłony błedy sa kasowane i na początku wystepowania tych problemów czujnik potrafi podać proawidłowe wartości, jedenak z upływem czasu liczonym w dniach przepływomierz jest coraz bardziej uszkodzony i pewnego dnia zacznie podawac tylko błędy które komputer zinterpretuje jako błąd i ograniczy obroty do 3000obr.
Jedyna rada to wymiana tego duperela.
Moja sugestia, aby wymieniać na dokładnie ten sam model i producenta.Raz zakupiłem duperel od innego producenta niz był w aucie i auto co prawda nie ograniczało obrotów do 3000 ale miało tendencję do szarpania na niskich obrotach podczas jazdy.
Tak czy siak u mnie wymiana tego duperelu wychodzi średnio co 6-8 miesięcy.NIESTETY
Dla pełnego obrazu posiadam Mercedesa C 220 CDI model 203 z 2002 roku.
Pozdrawiam