MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 07, 2025 7:47 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob sty 10, 2009 8:14 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr kwie 09, 2008 4:20 pm
Posty: 37
Witam
Niewiem od czego jest ten czujnik , znajduje sie on na gorze glowicy obok czujnika temperatury ,wystaja z niego dwa "dziobki" na ktore nalozone sa dwa cieniutkie przewody podcisnieniowe ktore schodza gdzies pod kolektor dolotowy.
Od czego jest ten czujnik?? Bo u mnie jeden z tych dziobkow jest ulamany i te przewody poprostu sa zmostkowane ze saba (omijaja czujnik), ma to jakis wplyw na prace silnika?? spalanie???

Silnik to 2.3 m102
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 10, 2009 8:21 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Jedyny podobny czujnik (a właściwie zaworek) który mi się kojarzy w tym silniku służy do obsługi układu pochłaniania par paliwa.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 10, 2009 8:32 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr kwie 09, 2008 4:20 pm
Posty: 37
aha , a ma to jakis negatywny wplyw jezeli ten zaworek jest ominiety a przewody sa poprostu polaczone ze soba??


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 10, 2009 8:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Taki zaworek steruje również EGR.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 10, 2009 9:02 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr kwie 09, 2008 4:20 pm
Posty: 37
no dobra dobra ale mi chodzi jaki ma to wplyw na prace silnika i spalanie??
jaka to wogole dokladniej pelni funkcje??


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 10, 2009 9:45 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
adasko pisze:
aha , a ma to jakis negatywny wplyw jezeli ten zaworek jest ominiety a przewody sa poprostu polaczone ze soba??


Nie ma - cierpi tylko środowisko naturalne.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 10, 2009 9:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 15, 2008 3:51 pm
Posty: 68
Lokalizacja: Płock
To jest termozawór do przełanczania zapłonu


Na górę
Post: ndz sty 11, 2009 11:39 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
miles pisze:
To jest termozawór do przełanczania zapłonu


Ooo! - i ta odpowiedź podoba mi się nawet bardziej niż moja ;)
To zastosowanie zaworka jest bardziej popularne. <br>Dodano po 7 minutach.:<br>
adasko pisze:
Niewiem od czego jest ten czujnik , znajduje sie on na gorze glowicy obok czujnika temperatury ,wystaja z niego dwa "dziobki" na ktore nalozone sa dwa cieniutkie przewody podcisnieniowe ktore schodza gdzies pod kolektor dolotowy.


To chyba nie jest taka straszna filozofia prześledzić bieg tych przewodów (tym bardziej, że zazwyczaj są kolorowe)
Przecież to nie jest jakiś wypasiony silnik z dziesiątkami podciśnień, czujników i zaworów...

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 11, 2009 2:07 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr kwie 09, 2008 4:20 pm
Posty: 37
no akurat u mnie sa one jednakowego koloru , ale czy ma to negatywny wplyw jezeli ten zaworek jest pominiety?? albo czy moze ktos napisac na czym polega ta regulacja zapłonu??


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 11, 2009 5:12 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Podciśnienie do układu zapłonowego (EZL) idzie bez jakichkolwiek zaworków. Zmiana map od temperatury jest uzależniona od czujnika elektrycznego wkręconego w głowicę.
Zaworki podciśnieniowe służa ekologii (pochłanianie par paliwa, EGR itp.)
Tutaj schemat pochłaniania par paliwa:
Obrazek

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 11, 2009 7:05 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Zajrzałem do niezastąpionego EPC naszych przyjaciół.
Wbiłem 124.023 i pojawił się taki obrazek.
W opisie zawór "101" to THERMOVALVE, OPENING AT 70 DEGREES, AT CYLINDER HEAD, IGNITION CONTROL


Obrazek

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 11, 2009 7:14 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Przy zapłonie EZL nie spotkałem się ani na żywo ani w dancyh technicznych z zaworkami w układzie podciśnienień do regulacji wyprzedzenia. Tam jest ten jeden nieszczęsny termistorek i on załatwia sprawę. Nie wykluczam jednak, że być może coś o czym nie wiem.
Inaczej się ma sprawa w przypadku zapłonu Tranzystorowego - wtedy jest do podciśnienia za pomocą zaworka wprowadzana korekcja w fazie nagrzewania. Z uwagi na to, że jest to nie często spotykane w żyjących 124 to pominąłem.

Obrazek

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 11, 2009 9:48 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Właśnie o tym myślałem. Ale możemy sobie tak gdybać - dane auta i tak są niewystarczające...

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl