MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 9:33 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lut 05, 2009 11:06 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 20, 2007 1:53 pm
Posty: 258
Lokalizacja: puławy(LPU 00091)
Witam.
Odpaliłem wczoraj rano moja maszynkę i wyszedłem otworzyć bramę a tu nagle zgasła :( Próbuję odpalić a tu kapota,nawet nie stęknie...Wykręciłem świece, nie ma iskry.Teraz pytanie co się zepsuło?Czujnik położenia wału jest ok(jest przebieg na oscyloskopie) , na cewce zapłonowej napięcie jest ale nie ma sygnału z aparatu zapłonowego:( Nie wiem czy dobrze myślę ale sygnał do aparatu wysyła komputer a potem dalej, tak? Jest jeszcze jeden czujnik w okolicach koła pasowego, może to być to?jak to sprawdzić?
Mowa o silniku m103 2.6b
pozdrooofka

_________________
Fiat 126 P;) eks
Mercedes 124 200D eks
Mercedes 124 260 E kat eks
Mercedes 124 200D
Chodzę po Tatrach...czasem nawet po ośmiu;)))


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 05, 2009 12:52 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Do zapłonu jest jeden czujnik koło koła zamachowego.
Jeśli dochodzi z niego sygnał do modułu, moduł oraz cewka są zasilane i mają drożne połączenia a na reszcie nie ma zwarć to iskra być musi o ile moduł jest sprawny.
Sterownik silnika nie ma z tym nic wspólnego.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 05, 2009 1:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 20, 2007 1:53 pm
Posty: 258
Lokalizacja: puławy(LPU 00091)
No dobra.Do tego modułu wchodzą 3 kabelki one nie idą od komputera?Ale skoro mówisz ,że komputer nie ma z tym nic wspólnego to ok. Ma ktoś może z okolic Puław taki moduł do sprawdzenia?Nie chce brać w ciemno bo to kosztuje 300pln-ów :(

_________________
Fiat 126 P;) eks
Mercedes 124 200D eks
Mercedes 124 260 E kat eks
Mercedes 124 200D
Chodzę po Tatrach...czasem nawet po ośmiu;)))


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 06, 2009 11:45 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Nie pamiętam na 100% ale jest pewnie tak:
Jeden wtyk idzie wprost do czujnika położenia wału.
Drugi na zasilanie i do cewki.
Trzeci do rezystora referencyjnego (wyprzedzenie zapłonu), czujnika temperatury i wyprowadzony jest sygnał do komputera o prędkości obrotowej silnika.
Dokładny rozpis ganiazdek mogę wkleić wieczorem o ile mnie ktoś nie uprzedzi

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 07, 2009 3:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 20, 2007 1:53 pm
Posty: 258
Lokalizacja: puławy(LPU 00091)
Znalazłem już schemat, ale dzięki za chęci :)

_________________
Fiat 126 P;) eks
Mercedes 124 200D eks
Mercedes 124 260 E kat eks
Mercedes 124 200D
Chodzę po Tatrach...czasem nawet po ośmiu;)))


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl