MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 07, 2025 11:15 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz kwie 02, 2006 6:45 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 26, 2005 7:44 am
Posty: 403
Lokalizacja: Warszawa
witam...
popsuly mi się spryskiwacze szyb, jak wciskam gałkę to wycieraczki śmigaja ale plyn nie leci na szybe. sprawdzilem bezpieczniki (all ok) wiec stawiam na pompke... jak zanioslem do domku, podlaczylem 12V i zanurzylem koniec do wody to nie sikala woda tylko sie potwornie grzala..
0. (czy taki test ma sens.. czy moglo pasc cos innego??)

przy okazji kilka rzeczy mnie zaniepokoilo..
1. czy to normalne ze w tych miejscach (zazn na czerwono) jest sporo oleju (tlusto)?
po zdjeciu oslony filtra powietrza tlusta plama w srodku.
2. od czgo jest taka mala zielono-zolta rorka ktora wychodzi z tej laczacej filtr powietrza z pokrywa zaworow?? (sie mi ulamala :oops: )
pytania 1 i 2

3. co to jest? (zaznaczono na czerwono)??
4. w momencie jak niema plynu w spryskiwaczu (zero) wydaje mi sie ze lapiej jak grzalka nie bedzie chodzic.. cos sie stanie jak polacze te dwie rurki (na zielono) i zrobie obieg zamkniety?? czy zostawic niech jak jest dopuki nie kupie pompki???
pytania 3 i 4

5. co to jest?? jakies gniazko.. do kompa???
pytanie 5

6. na zdjeciu, rurka wychodzace z pompki do spryskiwaczy. w wezyku gumowym idzie jakis sznurek i drucik, ale sa obciete i zaizolowane (co to jest) ogrzewanie dysz spryskiwaczy?? czemu obciete i gdzie powinno isc??
pytanie 6

7. czym grozi zbyt duzy stan oleju w silniku (na bagnecie jest ok 5-7mm za duzo) na zimnym silniku (po nocy)?!?!?!

Troszke przydlugie ale staralem sie jak najkrocej i dokladniej... :oops:
:lol:

pozdr i dzieki za pomoc...

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
124 3.0 CE - "NOS"
123 2.0 D - "Zielony"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 02, 2006 7:24 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Prezentacja zapytań SUPER ;)
(aż przyjemnie odpowiadać....)

1. żaden wyciek oleju nie jest rzeczą normalną: wymień rurkę i będzie gut. (koszt 41 zł. netto)
2.ta rurka oryginalnie ma inny kolor, ale ogólnie podaje sygnał na regulator ciśnienia paliwa (oddziaływanie na pracę silnika nieszczególnie istotne)
3.To jest pompka obiegowa tłocząca płyn chłodzący do nagrzewnicy (takie wspomaganie ogrzewania)
4. Ten układ jest "idiotoodporny" - czyli nie zaszkodzi mu brak płynu. Temperatura 80 stopni nie jest w stanie zniszczyć grzałki.
5. To gniazdo pozwala połączyć się z nielicznymi komputerami pojazdu (było opisywane na forum)
6. Tak, to jest układ podgrzewania spryskiwaczy (nie tylko dysz, ale również przewodów). Drucik na zdjęciu nie może iść wzdłuż rurki i się kończyć - przecież dla przepływu prądu obieg musi być zamknięty: po to jest ten drugi drut, którym prąd wraca. Jeden (ten sznurek) to jest grzałka, drugi to tylko powrót prądu.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 03, 2006 11:07 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 26, 2005 7:44 am
Posty: 403
Lokalizacja: Warszawa
a co z pytaniem...
7. czym grozi zbyt duzy stan oleju w silniku (na bagnecie jest ok 5-7mm za duzo) na zimnym silniku (po nocy)?!?!?!

Gerri pisze:
6. Tak, to jest układ podgrzewania spryskiwaczy (nie tylko dysz, ale również przewodów). Drucik na zdjęciu nie może iść wzdłuż rurki i się kończyć - przecież dla przepływu prądu obieg musi być zamknięty: po to jest ten drugi drut, którym prąd wraca. Jeden (ten sznurek) to jest grzałka, drugi to tylko powrót prądu

Czyli wszystko ok??

Gerri pisze:
1. żaden wyciek oleju nie jest rzeczą normalną: wymień rurkę i będzie gut. (koszt 41 zł. netto)

czyli to ze chlapie troche do filtra powietrza to ok?, bo rurka jest spoko (co najwyzej zasisk wzmocnie)...

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

124 3.0 CE - "NOS"

123 2.0 D - "Zielony"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 12, 2006 12:45 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
SoYeR pisze:
a co z pytaniem...
7. czym grozi zbyt duzy stan oleju w silniku (na bagnecie jest ok 5-7mm za duzo) na zimnym silniku (po nocy)?!?!?!


Spóść do odpowiedniego stanu.
Grozi tym,że olej wypchnie najsłabsze ogniwo ,czyli jakis simerring czy uszczelkę.Spotklałem się też z tym,że zaraz po wymianie oleju i rozgrzewaniu silnika wypchnęło bagnet.To można powiedzieć najbardziej optymistyczna wersja.Chociaz dymu było co niemiara .Olej rozbryzgało na kolektory wydechowe:)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 13, 2006 7:26 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 26, 2005 7:44 am
Posty: 403
Lokalizacja: Warszawa
THC pisze:
Spóść do odpowiedniego stanu.

filtr i olej już wymieniony ;)
pozostaje pluć se w brode że wcześniej człowiek nie sprawdzał...
Gerri pisze:
4. Ten układ jest "idiotoodporny" - czyli nie zaszkodzi mu brak płynu. Temperatura 80 stopni nie jest w stanie zniszczyć grzałki

nowa pompka sprysków kupiona ;), pojemnik uszczelniony (na razie uszczelką własnej roboty :lol: , ale działa)

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

124 3.0 CE - "NOS"

123 2.0 D - "Zielony"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 15, 2009 2:54 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 14, 2006 11:42 pm
Posty: 155
Lokalizacja: "Tył napęd jest jak sex, po co jezdzic na ręcznym jak można dać w pizd_"
nie chciałem zakładać nowego tematu dlatego wykorzystam częsciowo już ten,

chciałem zapytać co to jest za obieg dokładnie i czy wygląda on na jakąś przeróbkę? pomiędzy węzami jest zawór z wychodzącymi dwoma rurkami z podcisnieniem, do czego to wszystko służy?

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/172 ... feede.html

(chodzi mi dokładnie o ten obieg biegnący nad filtrem oleju

_________________
W211 3.2 CDI 09.04 full, W124 230CE (M102) 09.91' ,Opel Astra 1.4 09.98',

EX: Ford Focus combi 1.6 10.07', Citroen Berlingo 1.4 04', BMW 530D 01', Seat Toledo 1.9TDI 99', Honda Accord 2.0 97', Opel Corsa 1.2 93'


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 15, 2009 6:25 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
to że trochę "żyga" olejem do filtra to chyba normalne... mi tak "żygał" w benzynce i nawet taki majonez sie robił z odmy... co jakiś czas musiałem aż otwierać i czyścić tyle sie tego potrafiło zbierać...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 15, 2009 1:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 14, 2006 11:42 pm
Posty: 155
Lokalizacja: "Tył napęd jest jak sex, po co jezdzic na ręcznym jak można dać w pizd_"
Chuck Norris pisze:
to że trochę "żyga" olejem do filtra to chyba normalne... mi tak "żygał" w benzynce i nawet taki majonez sie robił z odmy... co jakiś czas musiałem aż otwierać i czyścić tyle sie tego potrafiło zbierać...


ja nie mam z tym problemu, ale zastanawia mnie co to za obieg i dlaczego jest taki pokombinowany? nie wiem jak instaluje sie ten system ograniczajacy spaliny (ERG?) bo on jest tez do tego podłączony, oraz chyba nagrzewnica, ale tez tego nie moge potwierdzic, bardzo interesuje mnie ten zawór centralnie nad filtrem oleju, do czego on sluzy bo jest podlączony do podcisnienia przy przepustnicy...
dodam ze na tym calym partactwu (mowie o dziwnych przewodach) są klamry Mercedes'a a w pierach jest napisane, ze auto spełnia EURO 2

_________________
W211 3.2 CDI 09.04 full, W124 230CE (M102) 09.91' ,Opel Astra 1.4 09.98',



EX: Ford Focus combi 1.6 10.07', Citroen Berlingo 1.4 04', BMW 530D 01', Seat Toledo 1.9TDI 99', Honda Accord 2.0 97', Opel Corsa 1.2 93'


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 15, 2009 9:56 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz lut 15, 2009 9:51 pm
Posty: 7
Podczepię się pod temat. Otóż nie działa mi podgrzewanie spryskiwaczy.
Poda maską wygląda to tak:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5d0 ... cb6a6.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7e2 ... d9f9e.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/94a ... e2efb.html

Mam wielką prośbę gdyby któryś z forumowiczów najlepiej zrobił zdjęcie jak to powinno iść. Bo narzazie mam jakiś odstający przewód co widać na zdjęciu


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 16, 2009 6:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 14, 2006 11:42 pm
Posty: 155
Lokalizacja: "Tył napęd jest jak sex, po co jezdzic na ręcznym jak można dać w pizd_"
bilbo pisze:
chciałem zapytać co to jest za obieg dokładnie i czy wygląda on na jakąś przeróbkę? pomiędzy węzami jest zawór z wychodzącymi dwoma rurkami z podcisnieniem, do czego to wszystko służy?

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/172 ... feede.html



odzewu brak, a nawet najstarsi górale nie wiedzą o co chodzi z tą przeróbką

_________________
W211 3.2 CDI 09.04 full, W124 230CE (M102) 09.91' ,Opel Astra 1.4 09.98',



EX: Ford Focus combi 1.6 10.07', Citroen Berlingo 1.4 04', BMW 530D 01', Seat Toledo 1.9TDI 99', Honda Accord 2.0 97', Opel Corsa 1.2 93'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 16, 2009 6:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Bilbo ciekawi mnie czy to nie są jakieś pozostałości po instalacji LPG ?
Jeżeli jest tam zawór i dwa węże podciśnieniowe to napewno one uruchamiają ten zawór może jakieś dodatkowe ogrzewanie nagrzewnicy miał i ktoś odcinał dopływ gdy silnik nie pracuje aby silnika nie grzać tylko nagrzewnice samą? Niewiem

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 16, 2009 7:16 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Takie udziwnienie mnie śmierdzą bardziej "ekologią" i kolega potwierdza EURO2. To do czego to jest to zalezy od firmy co takie mody instalowała.
Diwajs na węzu od nagrzewnicy wygląda na zaworek podciśnieniowy sterowany temperaturą płynu, nie mieli gdzie wkręcić to dołożyli na wężu.
Ten zaworek steruje podciśnieniem uruchamiającym coś do czego jest przyłączona odma. Po latach te cuda zwykle powodują więcej kłopotu jak pożytku.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 16, 2009 8:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 14, 2006 11:42 pm
Posty: 155
Lokalizacja: "Tył napęd jest jak sex, po co jezdzic na ręcznym jak można dać w pizd_"
drugi wężyk podciśnieniowy, który biegnie w stronę prawą jest podłączony do takiego czegoś;

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f34 ... eaeff.html

pytanie, czy taki układ jest potrzebny i czy on czemuś nie przeszkadza? może i jest EURO 2, ale czy może być przyczyną złego ciśnienia w układzie powodując falowanie na jałowych? w sumie nigdzie lewego nie stwierdziłem, a wszystkie rurki sprawdziłem.

gazu u niemca nie było :)

_________________
W211 3.2 CDI 09.04 full, W124 230CE (M102) 09.91' ,Opel Astra 1.4 09.98',



EX: Ford Focus combi 1.6 10.07', Citroen Berlingo 1.4 04', BMW 530D 01', Seat Toledo 1.9TDI 99', Honda Accord 2.0 97', Opel Corsa 1.2 93'


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl