MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 3:40 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob lut 21, 2009 8:32 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Mirmur pisze:
Wymiana nie jest skomplikowana.


O ile przewody będa sie chciały odkręcać. Jeśli nie bedą chciały trzeba je ciąc i zakladać nowe (tylko ASO). Przewody maja w środku tłumik drgań w postaci drutu ale można sie bez tego obyc i kupić zwykle miedziane jak do hamulcow ale auto bedzie wtedy troche sztywniejsze.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 21, 2009 12:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
roadrunner pisze:
Przewody maja w środku tłumik drgań w postaci drutu


Jestem świerzo po wymianiegruszek. W W126 takiego drutu nie zauważyłem (układ raczej nie był ruszany od nowości). Wychodzi na to, że w W124 jest nieco inaczej.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 21, 2009 2:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Ten drut (tłumik drgań) jest tylko w grubym przewodzie olejowym między gruszką Nivo a siłownikiem Nivo.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 21, 2009 9:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 15, 2008 3:51 pm
Posty: 68
Lokalizacja: Płock
Dziś odpowietrzałem nivo, było dużo powietrza. Najfajniej po odłączeniu regulatora dźwigni łączącej z nadwoziem i ręcznym ruszaniu fajnie podnosił się jak brałem dźwignię do góry i opadał jak przesuwałem na dół. Wiec regulator i amorki działają wyśmienicie:) A za co są odpowiedzialne gruszki w nivo, za miękkość amorków, czyli pod wpływem nacisku na amortyzator olej przewodami ściska membranę w gruszcze wywołując ruch amorka (aby nie był sztywny). Może mi ktoś wytłumaczyć zasadę działania?? :)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 22, 2009 7:25 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
Te "gruszki" spełniają właśnie role amortyzatorów-to co wygląda jak amortyzator jest tylko siłownikiem ustalającym wysokość tylnego zawieszenia.Dlatego uszkodzenie "gruszki" objawia się jako uszkodzenie klasycznego amortyzatora.

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 22, 2009 8:14 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
miles pisze:
czyli pod wpływem nacisku na amortyzator olej przewodami ściska membranę w gruszcze wywołując ruch amorka (aby nie był sztywny)

bardzo dobrze napisałeś ;)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 22, 2009 2:14 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 10, 2007 3:32 pm
Posty: 38
Nivo nie da sie przerobic i zastapic zwyklymi amortyzatorami. Pierwsza sprawa jest to ze silowniki NIVO sa krotsze co za tym idzie jak znajda sie tam amortyzatory to tak naprawde sa wcisniete prawie do konca. Podczas jazdy objawia sie to takim samym bujaniem jak padniete gruszki (amorki caly czas dobijaja). Kolejna sprawa jest to ze trzeba wiercic dziury, bo silowniki NIVO na dole maja mocowanie na dwie sruby, a zeby zaczepic standardowy amortyzator potrzebna dziura pomiedzy. Zabawa nie warta zachodu.

Sam kiesys jezdzilem S124 z taka modyfikacja i nie polecam (jak juz go mialem to byl taki :) ). Sprzedalem a dzis zaluje bo byla to wersa sport z bogatym wyposazeniem jak na W124 ( np: domykanie tylnej kapy).

Wracja co gl. tematu to najlepiej sprawdz czy NIVO dziala. Pod spodem przed tylnym zawieszeniem sa takie jakby druty ( nie pamietam jeden czy dwa) i jak sie go zacznie ciagnac w dol i w gore to samochod powinien podnosic sie i opadac. Bedzie to oznaczalo ze samo niwo dziala, a jedynie gruszki czy jakas poboczna sprawa jest uszkodzona, wtedy napewno warto pobrac mieta :)

_________________
W124 2.5D '88

S124 2.5TD '90 Sport - ex

Gdyby Pan Bog byl za przednim napedem to by ludzie na rekach chodzili.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 22, 2009 4:06 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
E.S.M pisze:
z bogatym wyposazeniem jak na W124 ( np: domykanie tylnej kapy).


Każde W124 kombi miało domykanie tylnej klapy. [zlosnik]

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 24, 2009 9:20 am 
Offline
nowy

Rejestracja: wt lut 24, 2009 8:57 am
Posty: 2
czy ktos moze opisac sposob odpowietrzania nivo ? zamierzam wymienic gruszki i nie wiem czy po wymianie jest potrzeba odpowietrzania ukladu
podejzewam gruszki po samochod jest bardzo miekki
nie podnosi sie na obciazeniu bagaznika. mozna go podniec tylko rzymska sruba od regulacji wysokosci. buja sie tedy jak pinpong (jak to juz bylo pisane :) wyzej)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 24, 2009 10:08 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 15, 2008 3:51 pm
Posty: 68
Lokalizacja: Płock
Ja odpowietrzałem w ten sposób:
trzeba wleść pod spód auta i rozłączyc łącznik rozdzielacza od nadwozia (srubka na kluczyk 10, z drugiaj strony przytrzymać 9), następnie poluzowac odpowietrznik, który znajduje się na górze rozdzielacz kluczyk 11. Zobacz czy idzie ci płyn z powietrzem, czy sam płyn. Po włączeniu silnika i ręcznym przestawieniu dźwigenki w górę auto powinno ci się unosić, po przestawieniu na dół opadać. Nivo odpowietrzaj na zasadzie hamulców, podnieś do góry i odpowietrznikiem opuszczej na dół, aż płyn zacznie lecieć bez powietrza. Ja tak robiłem i jakoś dało radę :). Jeśli po odpowietrzeniu nic ci się nie zmieni to podobnie jak ja masz gruszki do wymiany.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 04, 2009 12:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 15, 2008 3:51 pm
Posty: 68
Lokalizacja: Płock
Czy po wymianie gruszek, trzeba odpowietrzać układ??


Godzina 19.00 gruszki wymienione. Z lewą poszło dosłownie parę minut, a z prawą ze 3 godziny, nie wiem jak u was ale u mnie w kombi gruszka prawa jest nad rozdzielaczem, dosłownie masakra, namordować się można że nie miara. Ale wkońcu mam komfort w aucie:)



PS.1. kupie prawy przewód łączący gruszkę (razem ze śrubą do gruszki) z amorkiem nivo.

PS.2. prawa strona auta stoi mi wyżej od lewej (mierzone na równej nawierzchni o jakieś 3 cm) widać to na oko. Czy to wina sprężyn, bo też je zmieniałem przy zakładaniu nivo.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 06, 2009 9:59 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 15, 2008 3:51 pm
Posty: 68
Lokalizacja: Płock
Zna ktoś odpowiedź na powyższy post?? :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl