MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 9:18 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt mar 24, 2009 10:35 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
AndyS pisze:
Janfocus napisał:
Co do spadku osiągów, to raczej jestem skłonny twierdzić że głównym problemem jest zdławiony dolot przez mikser niż sama klapa
Z pewnością nie przez mikser. Duże straty występują (dla LPG jak i Pb) kiedy dławiony jest układ przed filtrem powietrza w postaci wstawianych przegród, gąbek, redukcji i innych patentów. Jako że czasami pilotuję sprzęty latające typu motolotnia musiałem nieco nauczyć się teorii. Mam na myśli aerodynamikę a w tym przypadku konkretnie Prawo Bernoulliego.

Zatem witam Kolegę po fachu, ja akurat nawet jakąs tam szkołę mam w tym kierunku...
Akurat nie mam żadnych gabek ani szykan w dolocie, a mówiąc o mikserze miałem na mysli jego opór aerodynamiczny, bo jak wiemy częściej jest to coś w rodzaju kryzy niż pieknie wyprofilowanej zwężki. Co do oporu w przepływie przy sporym masowym nateżeniu przepływu i zmiennej geometrii, to sprawa nie jest do końca pomijalna. Fakt że mikser nie może mieć zbyt dużej średnicy bo konieczne jest wytworzenie odpowiedniego podcisnienia a i ma scisły związek z parownikiem. Gdyby średnica dolotu nie miała wpływu to nie trudno domyslić się jak by wygladały doloty i wydechy aut -szybko ksiegowi znaleźli by tu oszczędności [zlosnik]
AndyS pisze:
Bardziej obawiałbym się o wolne obroty i ich falowanie oraz o zużycie paliwa.


Z falowaniem obrotów nie mam problemu -spalanie to inna kwestia [zlosnik]

Co do tego że chciałem mieć maksymalnie dużej średnicy mikser -to powodowane było to poza oporem głównie pracą ASB. Jak wiemy kryza jaką jest mikser powoduje opuźnienie/rozmydlenie (a dokładniej rozniczkowanie) w zmianach ciśninia, co powoduje że ASB inaczej zmienia biegi (trzeba więcej dawać gazu i szybciej, aby zredukowała bieg, bo przez mikser ciśninia wyrównuja się z opuźniniem i spowolnieniem). A dzieki dużej średnicy miksera problem ten został zmarginalizowany. A dalej idąc inna praca ASB faktycznie wpływa na wzrost spalania i zapewne też na osiagi...

thx za widok zabezpieczenia... [zlosnikz]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 24, 2009 2:13 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Janfocus pisze:
częściej jest to coś w rodzaju kryzy niż pieknie wyprofilowanej zwężki.

Ja mam ładnie wyprofilowany bez kryz - jest gładki. :)
Janfocus pisze:
Co do tego że chciałem mieć maksymalnie dużej średnicy mikser

Może taki (jak mój)? [zlosnik]

Obrazek

Janfocus pisze:
ASB inaczej zmienia biegi (trzeba więcej dawać gazu i szybciej, aby zredukowała bieg, bo przez mikser ciśninia wyrównuja się z opuźniniem i spowolnieniem). A dzieki dużej średnicy miksera problem ten został zmarginalizowany.

U mnie nie zauważyłem żadnych negatywnych skutków.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 24, 2009 8:01 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
niestety nie dysponuje fotą mojego... [zlosnikz]

Tak myślałem jeszcze na temat masy klapy i zwiększonego zużycia paliwa i faktycznie mógłbym się z tym zgodzić przy K-jet'cie, ale KE-jet (przynajmniej mój) ma poprawkę na skład mieszanki pochodzącą od lambdy, więc tak czy siak jeśli wstępne nastawy będą niezbyt udane to sobie to doreguluje potem -zarówno na LPG jak i PB -to jeden z powodów dla których cenię w mojej instalacji możliwość podłączenia kompa, sprawdzenia składu mieszanki i ustawienia parametrów instalacji...

Pozdrawiam

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl