MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 9:01 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lis 17, 2008 2:32 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Przytrafiła mi się taka usterka (autko W126 260SE):

przy energicznym ruszaniu i jednoczesnym skręcie w lewo natychmiast gaśnie silnik i cała tablica - przejadę rozpędem kilkanaście-dziesiąt metrów. Po zatrzymaniu muszę wyłączyć zapłon i jeszcze raz go włączyć: zapala i można jechać dalej. Dodam, że objaw ten jest tylko przy skręcie w lewo (w prawo nic się nie dzieje) niezależnie od rodzaju paliwa. Jeżeli wyjeżdżam baaardzo delikatnie to nic się nie dzieje, również jak wyjeżdżam pod mniejszym kątem (tak z pół obrotu kierownicy).

Proszę o sugestie i rady, może coś da się zrobić.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 17, 2008 3:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
A dzieje sie to tylko na zimnym silniku czy na cieplym tez ? - i czy moze podczas postoju na zimnym jak energicznie skrecisz w lewo nie wystepuje nagly spadek obrotow wywolany nadmiernym obciazeniem pompy i silnika ?

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 17, 2008 5:08 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
Wit pisze:
natychmiast gaśnie silnik i cała tablica

Popatrz na styki np przy akumulatorze czy module zapłonu, może kabel przy stacyjce sie zawinął?Może być "tryliard" rzeczy, skoro gaśnie i tablica to szukaj gdzieś przy głównych kablach.

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)

Ex W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 17, 2008 6:38 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Jeżeli gaśnie na gazie to świadczy o zużytych (sztywnych) membranach parownika,a ponadto generalnie z lpg taki symptom występuje i na dobrych membranach.Powstaje za duża siła odśrodkowa podczas skrętu w lewo z uwagi na to,że parownik montowany jest po prawej stronie auta.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 17, 2008 8:53 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Cytuj:
Jeżeli gaśnie na gazie to świadczy o zużytych (sztywnych) membranach parownika,a ponadto generalnie z lpg taki symptom występuje i na dobrych membranach.Powstaje za duża siła odśrodkowa podczas skrętu w lewo z uwagi na to,że parownik montowany jest po prawej stronie auta.

Kolega napisał :

Wit pisze:
niezależnie od rodzaju paliwa

A więc nie problem w parowniku

a skoro

Wit pisze:
natychmiast gaśnie silnik i cała tablica

to tez stawiam na elektrykę (jak Kol.Rad.ek ), przy przeciążeniu w skręcie może się kabel źle ułożony zahaczać o coś i przerywać...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 01, 2009 8:02 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Żeby podsumować temat:

Przyczyną było przetarcie jednego z przewodów pod maską, który przy skręcie w lewo nie stykał [zlosnik] banalne ale wkurzające [cool]

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl