MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 11:46 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 124 klima
Post: sob kwie 11, 2009 6:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 26, 2008 8:12 pm
Posty: 64
Lokalizacja: Pszczyna
Witam.
Tak jak w temacie, który był już poruszany nie raz, ale u mnie jest tak
jak jade klima chodzi wzorowo, na postoju niestety już nie.
Wyglada to tak że po odpaleniu fury przekręceniu pokręteł od temperatury na ''zimno'', przekręceniu pokrętła od dmuchawy w pozycję od 1-4 i wyłączeniu ekonomicznej klimy, sprężarka się nie załancza ale uwaga lekkie dodanie gazu spżarka się załancza i klima chodzi jak powinna.
dodam jeszcze że gaz jest na 100% w odpowiedniej ilości wentylator skraplacza się także załancza, czyli wszysko tak jak powinno być.

Moje podejżenia to: sterownik klimy lub lub sterownik odpowiedzialny za regulację wolnych obrotów silnika lub przekaźnik przepięciowy.

problem powyższy dotyczy w124 220ce w automacie- dodam jeszcze że jak
zapodam D,3,2, R to spadają mi obroty do ok 500 obr/min. A wydaje mi się że obroty powinny trzymać się na tym samym poziomie po lekkim wachnięciu.
Jak ktoś ma jakieś sugestie pomysły czy co kolwiek, to z góry dzięki

_________________
124 220CE - 92 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 11, 2009 7:22 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
jac pisze:
i wyłączeniu ekonomicznej klimy, sprężarka się nie załancza

Wg mojej wiedzy, kiedy świeci się dioda przy E/C klima jest wyłączona.
jac pisze:
ale uwaga lekkie dodanie gazu spżarka się załancza i klima chodzi jak powinna.

A przy świecącej się E/C nie powinna. Dziwne.
Pozdrawiam
Szymon

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 11, 2009 7:29 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
jac pisze:
dodam jeszcze że jak
zapodam D,3,2, R to spadają mi obroty do ok 500 obr/min.


jac pisze:
ale uwaga lekkie dodanie gazu spżarka się załancza i klima chodzi jak powinna


może tu jest przyczyna, bo te obroty jak mniemam powinny być wyższe...
550 to ma V8, więc R4 zapewne będzie miał więcej...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 11, 2009 8:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 26, 2008 8:12 pm
Posty: 64
Lokalizacja: Pszczyna
Janfocus pisze:
może tu jest przyczyna, bo te obroty jak mniemam powinny być wyższe...
550 to ma V8, więc R4 zapewne będzie miał więcej...


Teżmi się tak wydaje ale nie wiem czemu wyższe obroty miały by sprzyjać
włanczaniu sprężarki <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
szymon.dziawer pisze:
Wg mojej wiedzy, kiedy świeci się dioda przy E/C klima jest wyłączona.


Przeczytaj dokładnie co napisałem.
wyłączona klima ekonomiczna czli ec się nie świeci co odpowiada włonczonej sprężarce od klimy.

_________________
124 220CE - 92 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 11, 2009 8:31 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
jac pisze:
klima ekonomiczna
a co to niby ma byc? :o. Przy swiecacej sie kontrolce "ekonomicznosc" klimy polega na tym, ze jest ona wylaczona :lol:.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 11, 2009 8:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 26, 2008 8:12 pm
Posty: 64
Lokalizacja: Pszczyna
Janfocus pisze:
może tu jest przyczyna, bo te obroty jak mniemam powinny być wyższe...
550 to ma V8, więc R4 zapewne będzie miał więcej...


Apropo tego V8 to na jednym ze sterowników za akumlatorem jest napisane:

002 545 18 05
8Zyl. Klima.Verz+DZB

Jak ktoś mógłby to rozszyfrować to może wszysko było by jasne.

_________________
124 220CE - 92 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 11, 2009 8:49 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
jac pisze:
Teżmi się tak wydaje ale nie wiem czemu wyższe obroty miały by sprzyjać
włanczaniu sprężarki

wydaje mi się że 550obr to za mało dla R4 i może dlatego elektronika nie pozwala na włączenie klimy aby nie zadławić silnika...

Z resztą AutoData podaje że wolne obroty dla 2,2 to 750+-50 rpm i jest automatycznie regulowana
dodaj mu gazu tak aby miał 750obr i zobacz czy klima zadziała, jesli tak to wiemy gdzie jest powód... <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
Cytuj:
Apropo tego V8 to na jednym ze sterowników za akumlatorem jest napisane:

002 545 18 05
8Zyl. Klima.Verz+DZB

Jak ktoś mógłby to rozszyfrować to może wszysko było by jasne.

w uproszczeniu im silnik ma więcej cylindrów tym ma niższe wolne obroty, tak więc rozszyfrowanie tego "przekaźnika", który jest dla V8 mniemam że nic nam nie wniesie do przypadku motoru 4cylindrowego.

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Ostatnio zmieniony sob kwie 11, 2009 8:51 pm przez Janfocus, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 11, 2009 8:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 26, 2008 8:12 pm
Posty: 64
Lokalizacja: Pszczyna
W sumie to logiczne ale co w takim przypadku jest odpowiedzialne za wartość obrotów w ojcowym 300d turbo byłyto zimne luty w przekaźniku przepięciowym.

_________________
124 220CE - 92 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 11, 2009 9:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
jac pisze:
Apropo tego V8 to na jednym ze sterowników za akumlatorem jest napisane:

002 545 18 05
8Zyl. Klima.Verz+DZB

No to prawie sam rozwikłałeś zagadkę
Masz przekaźnik klimy od V8 i załącza on sprężarkę powyżej określonych min. obrotów biegu jałowego ale dla 8 garów
dlatego tez po dodaniu gazu klima sie załącza a na wolnych nie pracuje, gdyż wg w/w przekaźnika silnik pracuje dwa razy wolniej
tzn jesli twój reaktor ma 600 obr/min to wg przekaźnika jest to 300 obr/min
Reasumując szukaj przekaźnika klimy od M111 a dla pewności sprawdź nr w EPC

Pozdr

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 11, 2009 10:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 26, 2008 8:12 pm
Posty: 64
Lokalizacja: Pszczyna
Jurand pisze:
gdyż wg w/w przekaźnika silnik pracuje dwa razy wolniej
tzn jesli twój reaktor ma 600 obr/min to wg przekaźnika jest to 300 obr/min


Nie wiem jak wywnioskowałeś tę różnice obrotów R4 do V8, ale tak czy siak poszukam sterownika do R4.

_________________
124 220CE - 92 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 11, 2009 10:49 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
jac pisze:
Nie wiem jak wywnioskowałeś tę różnice obrotów R4 do V8, ale tak czy siak poszukam sterownika do R4.


Proste, liczba impulsow na cewne na 1 obrot. Tak jak pisal Jurand winny jest przekaznik od innego silnika. On odpowiada za wlaczenie kompresora. Szukaj do R4. Jak masz automat to szukaj wersji do automatu, bo inaczej kick down nie bedzie Ci chodzil. <br>Dodano po 55 sekundach.:<br>
kielbik pisze:
jac pisze:
klima ekonomiczna
a co to niby ma byc? :o.


Mokry recznik w oknie [zlosnik]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 12, 2009 11:14 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 26, 2008 8:12 pm
Posty: 64
Lokalizacja: Pszczyna
laudan pisze:
Proste, liczba impulsow na cewne na 1 obrot. Tak jak pisal Jurand winny jest przekaznik od innego silnika. On odpowiada za wlaczenie kompresora. Szukaj do R4. Jak masz automat to szukaj wersji do automatu, bo inaczej kick down nie bedzie Ci chodzil.


Jak tak to się zgadza, myślałem że w M111 czujnik obrotów mierzy bezpośrednio obroty wału tak jak w OM603.

Kick down też mi nie działa i wychodzi na to że wymienie ten przekaźnik i po
sprawie.

_________________
124 220CE - 92 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 12, 2009 12:13 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
jac pisze:
Kick down też mi nie działa i wychodzi na to że wymienie ten przekaźnik i po sprawie.


Ten modul odpowiada za wlaczenie kompresora oraz za kick down.

_________________
w123


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl