MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 11:43 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn kwie 13, 2009 3:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 07, 2009 4:51 pm
Posty: 70
Lokalizacja: Gościno
Witam, chciałbym na początku zaznaczyć że przekopałem wcześniej forum i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Także jeśli można chciałbym prosić o waszą pomoc.

A więc..

Ostatnio sprzedaliśmy okulara i dostaliśmy w rozliczeniu w124 230e + gaz.
Kiedy auto jest rozgrzane, zarówno na benzynie jak i na gazie chodzi bardzo ładnie. Obroty są stabilne, nie prycha nie kicha, super. problem zaczyna się kiedy silnik jest zimny, tzn. odpala na benzynie od strzała ale nie trzyma obrotów. Czyli odpala i zaraz gaśnie. Trzeba go trzymać na gazie, jak już złapie trochę temperaturkę to trzyma obroty i wszystko jest OK. Zauważyłem, że odpięta jest kostka od silniczka dodatkowego powietrza ( niektórzy nazywają go silniczkiem krokowym). Kiedy podłączyłem kostkę samochód na zimnym silniku zapala i trzyma ładnie obroty ( ok. 700-800 ). Problem zaczyna się kiedy zwiększa się położenie pedału gazu, tzn. dam mu np 6000 obr i puszczę gaz to obroty ładnie spadają i zatrzymują się na 2000 ( niezależnie czy jest na benzynie czy na gazie ). Czasami zatrzyma się w przedziale 1500 - 2500 obr. W każdym razie trzyma takie obroty cały czas. Jednak kiedy ma np te 2000 i go zgaszę to po ponownym zapaleniu ma 700-800obr, przegazowanie i znowu zatrzymuje się między 1500-2500. Zauważyłem że jak ma te 2000 obr i w tym momencie odepnę wtyczkę od silniczka dodatkowego powietrza to obroty ładnie spadają na 700 i wszystko jest OK. Np przegazowanie na 5000 obr, puszczenie gazu i ładnie spada na 700. Założyłem drugi silniczek dodatkowego powietrza i sytuacja jest taka sama.

Czy ktoś mógłby mi pomóc? Za wszelka pomoc będę bardzo wdzięczny.

Serdecznie pozdrawiam, Sebastian.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 13, 2009 3:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 06, 2005 6:04 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Słupsk
może potencjometr klapy, może też krokowy byc brudny, ja u siebie 4 wymieniałem i nie pomogło, dopiero jak 1 wymoczyłem z 4 doby w benzynie to mu pomogło.
pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 13, 2009 5:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
sprawdzałes srebrny przekażnik za akumulatorem???

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 13, 2009 6:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 07, 2009 4:51 pm
Posty: 70
Lokalizacja: Gościno
Myślisz, że ten przekaźnik może mieć coś wspólnego z tą sytuacją? Biorę pod uwagę także potencjometr klapy ale chyba powinien się także zacinać bez podłączenia " krokowego " ? Czy potencjometr klapy jest jakoś połączony z silniczkiem dodatkowego powietrza ?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 13, 2009 6:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
U mnie też nie trzymał obrotów jak był zimny i winą były zimne luty z tymże przekazniku.Tylko że w moim przypadku ten "silniczek krokowy"był podpiety.Tak gdybam tylko ale to może bedzie jakiś trop.

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl