MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 9:41 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr maja 06, 2009 10:40 am 
Offline
nowy

Rejestracja: śr maja 06, 2009 10:32 am
Posty: 3
Witam

Jestem nowy na forum. Przymierzam sie do zakupu SEC nie wiem dlaczego ale celuje w 420 :) Czy wedlug was jest na Allegro Gratce czy Mobile.de jakis egzemplarz warty uwagi? Albo moze ktos z klubowiczow rozwaza sprzedanie swojego? Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 06, 2009 11:40 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 5:00 pm
Posty: 341
Lokalizacja: Wlkp.
Ostatnio ogladalem pare SEC-ow w Poznaniu. Chlopaki maja swoja strone pod adresem: www.auto-oldtimer.prv.pl. Samochody byly w roznym stanie, wiekszosc do drobnych poprawek, ale widac ze nie wstydza sie pokazywac przebiegi nawet ponad 350tys km. Lepiej kupic taki z duzym i sprawdzonym przebiegiem do drobnych poprawek, niz odpicowany sec z wiejskim tuningiem.

_________________
w126 420sel '89
w108 280S '70


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 06, 2009 12:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
POLOP0 pisze:
Przymierzam sie do zakupu SEC nie wiem dlaczego ale celuje w 420

To może poceluj w inną wersję silnikową. Ta jest najrzadsza i np. znaleźć moduł zapłonowy to wyzwanie. A moduły dzielą się na te, co się już zepsuły i na te, co się napewno zepsują.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 11, 2009 5:44 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn maja 11, 2009 5:11 pm
Posty: 44
Lokalizacja: Zduńska Wola
ja polecam 3.8 jest w miarę popularny(dostępne części) ekonomiczniejszy od 4.2 a wrazenia z jazdy....sam niestety(a moze stety) mam 2.6 i troszke mi pod nogą brakuje..

_________________
W123-200D 79' ex
W123-240D 80' ex
W124-250D 87' ex
W210-290 TD 97' ex
W126 260 SE 87'obecnie


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 11, 2009 6:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
pworach pisze:
ja polecam 3.8 jest w miarę popularny(dostępne części) ekonomiczniejszy od 4.2

Nie polecam 3.8. Silnik dość mało spotykany, osiągi słabsze a opłaty i zużycie paliwa praktycznie takie samo jak np. 5.0.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 11, 2009 7:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 07, 2009 5:52 pm
Posty: 100
Lokalizacja: Raszyn
Polecam 500SEC, bo... bardzo popularny silnik w tamtym czasie montowany w całej rodzinie S-klasy, wrażenia z jazdy o niebo lepsze od mniejszych jednostek montowanych w tych budach i praktycznie takie same jak w 560, spalanie praktycznie takie jak 420, a mniejsze od 560...oczywiście 420 to też niezły kompromis...takie minimum minimum....ale nie schodź poniżej ;)

_________________
W124 400 E (do kościoła)
Justy 4WD (na grzyby)
XJR 1300 (po bułki)


Na górę
Post: pn maja 11, 2009 8:35 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Mor pisze:
Ta jest najrzadsza i np. znaleźć moduł zapłonowy to wyzwanie. A moduły dzielą się na te, co się już zepsuły i na te, co się napewno zepsują.


Jeżeli chodzi o moduły to słaby argument, są firmy co je naprawiają więc nie tędy droga, również ilość sztuk chyba warto doczytać, policzyłem z grubsza i aż tak dużych różnic nie widać:

w latach 85-91 silników 420 wyprodukowano w sumie ok. 94.000 sztuk
w latach 80-91 silników 500 w sumie jakieś 150.000 szt.
w latach 85-91 silników 560 w sumie 155.000sztuk <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
Mirmur pisze:
Nie polecam 3.8. Silnik dość mało spotykany, osiągi słabsze a opłaty i zużycie paliwa praktycznie takie samo jak np. 5.0.

Pozdrawiam.


Znowu nieścisłość, silnik 380 jest bardzo popularny bo zrobili ich jakies 150.000sztuk. Spalanie ma zdecydowanie niższe niż 500. 380 to fajny silniczek i z bardzo ciekawym brzmieniem. <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
POLOP0 pisze:
Witam

Jestem nowy na forum. Przymierzam sie do zakupu SEC nie wiem dlaczego ale celuje w 420 :) Czy wedlug was jest na Allegro Gratce czy Mobile.de jakis egzemplarz warty uwagi? Albo moze ktos z klubowiczow rozwaza sprzedanie swojego? Pozdrawiam


Poszperaj na forum, troszkę tematów juz było, silnik zostaw sobie na drugi plan, najważniejszy jest stan samochodu. BYł na allegro fajny 380SEC na śląsku, ze zdjęć wyglądał ciekawie.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 12, 2009 3:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
georem pisze:
Jeżeli chodzi o moduły to słaby argument,

A zagwarantujesz koledze w razie czego, że jego moduł naprawią. Bo z tymi naprawami nie jest tak różowo. A dostać moduł do 420-tki jest naprawdę trudno. Widać to było również na tym forum, ale nie tylko. Wiem, jak ten temat wygląda, ale oczywiście wolno mieć inne zdanie. <br>Dodano po 46 sekundach.:<br>
georem pisze:
Poszperaj na forum, troszkę tematów juz było, silnik zostaw sobie na drugi plan, najważniejszy jest stan samochodu.

Bez wątpienia się z tym zgadzam.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 12, 2009 4:00 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
georem pisze:
silnik 380 jest bardzo popularny bo zrobili ich jakies 150.000sztuk. Spalanie ma zdecydowanie niższe niż 500. 380 to fajny silniczek i z bardzo ciekawym brzmieniem.

... A ja tyle się nasłuchałem jak SELa szukałem o 380, że to był nie wypał, że słabe głowice itd .. i dlatego został zastąpiony 420.
Zależy do czego Ci ten SEC - na codzień nie polecam żadnego chyba, że naprawdę ma się kasę.
Dla przyjemności 500 albo 560 i koniecznie bez LPG ;)
Nie można też 420 skreślać od razu... jak się trafi jakiś super egzemplarz w super stanie itd .. to kto wtedy będzie myślał o rzadziej spotykanych częściach? [oczko]
... Ale jednak jeśli ma to być fura do kochania i pieszczenia to celował bym w 560SEC na max wypasie i w idealnym stanie [cool] <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
georem pisze:
w latach 85-91 silników 420 wyprodukowano w sumie ok. 94.000 sztuk
w latach 80-91 silników 500 w sumie jakieś 150.000 szt.
w latach 85-91 silników 560 w sumie 155.000sztuk

Z tego wynika, że 560 jest najbardziej popularny .. zwłaszcza, że produkowany od 85 ...

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 12, 2009 4:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 5:00 pm
Posty: 341
Lokalizacja: Wlkp.
POLOP0 pisze:
Przymierzam sie do zakupu SEC

Wydaje mi się, że jednak kwestie pojemności silnika powinieneś zostawić na drugim miejscu. Najważniejsze to znaleźć zadbany egzemplarz z w miarę sprawdzoną historią.

Jest pare róznych sztuk obecnie na allegro/grakta, i myślę że powinieneś zacząć od oglądania tych najbliżej Ciebie. Weź nawet taki, który nie koniecznie Tobie odpowiada - po prostu warto do każdego zajrzeć i dokładnie obejrzeć, bo wtedy zdobędziesz wiedzę przydatną do dalszego szukania auta. Nic tak nie daje jak przejechać się kilkoma - wtedy masz porównanie, i jak trafisz na dobry egzemplarz to będziesz miał pewność że to ten!

_________________
w126 420sel '89
w108 280S '70


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl