MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 9:41 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt maja 05, 2009 6:57 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt maja 05, 2009 6:35 pm
Posty: 2
Wiem, że to dość oklepany temat ale takiego zapytania nie znalazłem,
nie dawno stałem się właścicielem w126 2.8SE z '84 roku i mam w planach go zagazować ale nie wiem jaką generacje instalacji zamontować i nie chodzi mi tylko o spalanie ale bardziej o zdrowie silnika.
Z góry dziękuje za pomoc lub jeżeli taki post już był to link do niego.
PS.Skrzynia jest manualna 4 biegowa (jeśli to może mieć jakieś znaczenie)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 05, 2009 7:13 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Jeśli chodzi o jego zdrowie to odpuść. Silnik ten nie pali tak przerażających ilości benzyny żeby go zmuszać do pracy na LPG.
A koszt instalacji + montaż + elemnty ukł. zapłonowego nowe itd = nie opłacalność. A ile km robisz nim miesięcznie/ rocznie?
Zaraz mnie znowu zjadą wielbiciele LPG (których jest bardzo niewielu)..
A jak się uprzesz to można IIgen albo IIIgen (IGS). Polecał bym ten drugi - przynajmniej nie roztrzaska ci wtrysku przy strzale.
Grunt zeby trafić na naprawdę porządnego, sumiennego gazownika. Bo jak mówię - IIgen założona, wyregulowana tak aby "była" oznaczać będzie tylko problemy. Z kolei na IGS też musi się znać gazownik.
Skąd jesteś? (uzupełnij profil) w wawie znajdzie się ktoś godny polecenia.
... Ale na wstępie odpowiedz sobie "po co Ci to LPG" ?

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 05, 2009 9:01 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
BrunoGiamatti pisze:
o jak mówię - IIgen założona, wyregulowana tak aby "była" oznaczać będzie tylko problemy.

Sorki, ale chyba chodziło Ci o najprostszą instalację "pod gaźnik", to nie M103...

Tak jak pisze Bruno, przemyśl ile km zrobisz tym autem i wtedy jeszcze raz podejdź to tematu LPG. Jeśli nie zależy Ci na tym aucie, chcesz sobie pojeździć parę lat i to wszystko to gazuj i jeździj :)

PS
Czemu kupiłeś 280SE? Do codziennej jazdy lepszy byłby 260/300SE...
No chyba że to jakiś super zachowany egzemplarz, tylko wtedy gazowanie go też nie ma sensu...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 06, 2009 12:51 am 
Offline
nowy

Rejestracja: wt maja 05, 2009 6:35 pm
Posty: 2
Szczerze to też nie jestem zwolennikiem LPG ale, że ojciec chce założyć mi instalacje wiec chciałem się dowiedzieć co i jak.
samochód utrzymuje sam(pracuje itd.).
Nie wiem ile dokładnie będę nim robił kilometrów rocznie bo jest to mój pierwszy samochód i jak planuje nim pojeździć pare lat (do puki nie kupie czegoś lepszego np.SEC itd. itp.)
dziękuje za sugestie.
PS. jestem z Koszalina


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 06, 2009 10:40 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Jak powszechnie wiadomo, gaz jest mniej szkodliwy dla silnika i srodowiska niz benzyna. Jezeli jeszcze zamontujesz III gen, to, zmian w osiagach nie bedzie. Kwestia tylko oplacalnosci.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 06, 2009 11:17 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
proponuję najpierw znaleźć kogś Kto w M110 ma IIIgen i jesli potwierdzi że nie ma problemów to tam zakładać... Najtrudniej znaleźć dobrego gazownika do tak szczególnego silnika jakim jest M110, zaś dobra instalka III gen jest najlepsza.
II i IIIgen będzie wymagać Lambdy, może okazać się że BLOS jest tu lepszym i prostzrym rozwiązaniem... Ktoś tu na forum na pewno znajdzie się z Blosem w M110...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 06, 2009 11:38 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Ale nielegalnym w swietle przepisow (blos)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 06, 2009 11:57 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
III gen. (LandiRenzo) nie wymaga lambdy, można spokojnie ustawić w tryb "open loop" i mieć mieszankę na sztywno.
Ja tak miałem ustawione w swoim m103, bo w "closed loop" miał czasem problem w wolnymi obrotami.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 06, 2009 2:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Wydma pisze:
ojciec chce założyć mi instalacje

Ale po co? Bezsens .. No chyba, że miesięcznie 3 tys km bedziesz robił..
Pochwal się furą.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 18, 2009 11:45 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Ja mam m110 z IGSem w W123 coupe i powiem tak... jeszcze sie nie poddałem, ale trace cierpliwość. Miałem też IGSa w m102 i było lepiej, rzeczywiście podobne spalanie i osiągi jak na benzynie. Nie wiem czy to kwestia juz kiepskiej kompresji, czy braku serca Panów ze Słomianej, ale wolne obroty dobrowadzają mnie do szału, a spalanie też dalekie jest tego na benzynie. Lambde mam jednożyłową wwiercona w kolektor i on/off. Myślę, źe kilka godzin z laptopem w drodze moźe coś pomoźe...
Powodzenia

_________________
C123 280CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 18, 2009 12:15 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Jajoski Poproś ich o ustawieni w tryb closed loop z pominięciem lambdy na wolnych. Będziesz miał problem z głowy z obrotami.
Póki sobie nie kupiłem interfejsu i sam sobie tego nie ustawiłem, to co chwile do nich jeździłem.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl