MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 5:57 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw cze 04, 2009 9:57 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
AndyS pisze:
Osobiście wychodzę z założenia że lepiej pisać "z własnego doświadczenia" a nie zasłyszane opinie... 8) dlatego nie zabieram głosu na temat M119. :)


też jestem tego zdania - jednak patrzę na problem szerzej, nie ograniczając się jedynie do "własnego doświadczenia", które jest być może związane z szczęśliwym zbiegiem okoliczności.

Nie dalej jak dwa miesiące temu widziałem zagazowaną 124 na KE u mojego mechanika, która w ciągu dziesięciu minut strzeliła porządnie dwa razy.

To nie mit, że KE z LPG (szczególnie I i II gen) się po prostu nie lubi

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 04, 2009 10:31 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
WojtekW pisze:
To nie mit, że KE z LPG (szczególnie I i II gen) się po prostu nie lubi..
Z tym się nie zgadzam. I gen to szczyt prostoty i jako taka dobrze założona działa sprawnie. Co do II gen - ew. z tym mogę się zgodzić - zbyt wiele "nastawników" i regulatorów powoduje że trudno czasem utrafić odpowiednie parametry. Do regulacji potrzebna jest cierpliwość której "gazownicy" nie mają z powodów czasowo-finansowych a "śmiertelnik" z braku odpowiedniej wiedzy.
WojtekW pisze:
które jest być może związane z szczęśliwym zbiegiem okoliczności.
"Aluzju poniał" ale tak na logikę - 13 lat szczęśliwego zbiegu okoliczności chyba nie ma racji bytu tym bardziej że jakoś w Totka nie wygrywam. [zlosnik]
Dodam, że dwóch moich kolegów także nie narzeka. Jeden nawet za moją radą przekształcił II gen na I (odłączył sondę Lambda i powywalał silniczki krokowe - oczywiście przy LPG) i stwierdził że to jest to.
WojtekW pisze:
Nie dalej jak dwa miesiące temu widziałem zagazowaną 124 na KE u mojego mechanika, która w ciągu dziesięciu minut strzeliła porządnie dwa razy.
No cóż - jaki mechanik takie efekty. [zlosnik] [zlosnik]
Mój silnik ostatni raz kichnął (nie strzelił) chyba z 6 miesięcy temu i to przy..... przełączaniu na Pb.

P.S. Kolejnego 300 także "zagazuje" - identycznie. Chyba nie sądzisz że należę do osób które zgodnie z przysłowiem "zrobię na złość mamie i odmrożę sobie uszy" szukają problemów.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 05, 2009 10:57 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Wprawdzie dopiero 4 lata z M103 z gazem ale nadal bezawaryjnie co przy 19 letnim silniku jest dobrym wynikiem [zlosnikz]

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 05, 2009 12:41 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lut 23, 2007 9:31 pm
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
hmm, może mam "niefarta" :) ale posidam M103 oryginalne 210 tkm z książką niemal w pełni wypełnioną, z Dojczland, gazu nigdy nie widział a jednak silnik pracuje jakby miał 500tkm, wtrysk kompletnie rozregulowany, wariują obroty, trzęsie nim, rozgrzewa sie i gaśnie itd itd.
Może to i zbieg okoliczności :roll: ale jednak w M119 (przy takim przebiegu) w życiu nie słyszałem o takich problemach, a troszkę dośwoadczenia z tymi motorami miałem.
doswiadczenia z M103 nie mam, dlatego nie bede się wymądrzać - to tylko ze słyszenia.
Sorki za OT ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 05, 2009 8:47 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
R129 pisze:
hmm, może mam "niefarta" :) (...) wtrysk kompletnie rozregulowany, wariują obroty, trzęsie nim, rozgrzewa sie i gaśnie itd itd.

Może coś Tobie zasugeruje. Dla mnie są to objawy "fałszywego powietrza" w dolocie.
Zdemontuj urządzenie wtryskowe, porządnie wytrzyj (lub delikatnie umyj) a przede wszystkim dokładnie obejrzyj gumę pod nim. Ja nie tak dawno też miałem problemy zbliżone do Twoich. A oto przyczyna - tak wygląda guma wyjęta spod urządzenia wtryskowego. Na pierwszy rzut oka jest OK ale:

Obrazek

Trochę ją potarmosiłem i ponaginałem a wtedy wyszło to:

Obrazek

A nawet to:

Obrazek

No i komentarz - starość, po prostu starość. 8) Po wymianie gumy i wyczyszczeniu całego dolotu silnik działa doskonale.
Sugeruję jeszcze żebyś zajrzał pod kopułkę aparatu zapłonowego bo tam też można znaleźć przyczyny - popatrz TUTAJ

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 05, 2009 9:32 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lut 23, 2007 9:31 pm
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
AndyS, dzięki za podpowiedzi ;) wstyd przyznać, ale stoi prawie już rok i jeszcze nic nie robiłem przy tym autku - brak czasu (bedzie doprowadzone do oryginalu, a warto bo ciekawa wersja 3.2 AMG z 88r). Zamierzam właśnie powymieniac wszystkie gumowe przewody dolotu i gumę pod wtryskiem, cały zapłon + ogólny solidny serwis...
no, ale temat był inny ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 05, 2009 10:01 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
R129 pisze:
hmm, może mam "niefarta" :) ale posidam M103
R129 pisze:
ciekawa wersja 3.2 AMG z 88r.
No to nie jest zupełnie typowy M103 i może mieć pozmieniane niektóre części (tak przypuszczam) - weź to pod uwagę. Rzuciłbyś jakąś fotkę przy okazji. :P
R129 pisze:
Zamierzam właśnie powymieniac wszystkie gumowe przewody dolotu i gumę pod wtryskiem, cały zapłon + ogólny solidny serwis...
Myślę że to powinno pomóc. [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 07, 2009 11:52 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr maja 27, 2009 6:44 pm
Posty: 31
podnoszę temat.

zna ktoś to auto...
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8550980

_________________
Probe 2.5 24V6 -95-ex
Suzuki Vitara 1.6-95-ex
BMW 325-92-ex
VW Bora 1.9tdi-00-ex
VW Passat 1.9tdi-02-ex
BMW-525 -90-ex
Mazda 323F-93-ex
BMW 525tds-97-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 08, 2009 5:38 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr maja 27, 2009 6:44 pm
Posty: 31
Jeżeli ktoś chciałby oglądać te auto bliżej to informuje tylko że szkoda czasu.

_________________
Probe 2.5 24V6 -95-ex

Suzuki Vitara 1.6-95-ex

BMW 325-92-ex

VW Bora 1.9tdi-00-ex

VW Passat 1.9tdi-02-ex

BMW-525 -90-ex

Mazda 323F-93-ex

BMW 525tds-97-ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl