MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 10, 2025 1:54 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob lip 04, 2009 8:50 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
wiesz... ja tez miałem jedne ATE które strasznie pyliły ale wydawało mi się że w ten sposób oszczędzam tarcze bo może nie tyle łątwiej ile taniej jest wymieniać co 10tys km klocki niż co 30tys km klocki i tarcze...
ale powiem ci że teraz mam chyba Raicam jakieś włoskie czy jakoś tak i powiem cie że pylą dużo mniej... ale też się zjeżdżają...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 05, 2009 5:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
zegarek pisze:
Ja mam jakieś, po których po jednej przejażdzce po mieście mam zapylone felgi. Na szczęście się już skończyły i będę musiał coś wybrać nowego.


ja mam zwykle ferodo, bodaj 100 zl/kpl, zakupione u Lecha Wojcika. Na tyl jeszcze tansze, 50 zl. Nie pylą, hamują świetnie, nie piszczą. juz im 20 kkm stuknelo, ja co prawda zwykle robie 2x wieksze przebiegi na klockach niz inni. Tarcza, jak tarcza - nie wiem, jaka miala przeszlosc, ale zakladam ze ma juz 1,5 kompletu klockow za soba; rantu moze 1 mm na strone.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 06, 2009 12:15 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw maja 16, 2002 11:55 pm
Posty: 531
Lokalizacja: Konin
Chuck Norris pisze:
no tak... jesli nie ścieramy klocków to co ścieramy????

Krótko, sensownie, na temat. Lubię czytać Twoje komentarze. A, że nie każdy "skorzysta". [zlosnik] No cóż.

Chuck Norris pisze:
a nawet w ten sposób: chytry dwa razy traci...

To już było zbędne.

Chuck Norris pisze:
musi sie coś ścierać!!!! hamowanie to tarcie!!!! (...) nie ma tarcia nie ma hamowania... "trzeba mocno cisnąć"

Tak, ale (!) jakoś wierzę w wynalazek Łągiewki. Może nie tyle w wynalazek, co w sens zmiany kierunku energii kinetycznej.

Chuck Norris pisze:
a jeśli nie ma tarcia to co jest!!!! wysoka temp!!!!! a hamowania zero!!!!

No, tutaj wyłączył się umysł ścisły, a włączyły się emocje. I wyszły bzdury!

Chuck Norris pisze:
trzeba drzec tarcze zeby na alusach nie było za dużo czerni klocków

Nie zgodzę się. Wystarczy eksploatować dobre klocki. Z konkretów dodam, że - moim zdaniem - bardzo dobrym produktem są klocki firmy Jurid. Stosowane były i są m.in. przez MB jako oryginał. Ale trzeba pamiętać by na końcu sześciocyfrowego numeru pojawiła się literka "J", a nie "D"! "D" jest oznaczeniem tańszych klocków zrobionych jako odzew na potrzeby rynku (cena) do popularnych, niezbyt mocnych aut. "J" jest zgodny ze specyfikacją producenta samochodu. Klocki zużywają się "normalnie", raczej "lekko" szybciej niż "inne". Tarcze przy tych klockach "żyją" dłużej niż przy innych, a tarcze kół (felgi) nie są takie brudne.

Wit pisze:
Widocznie pył z klocków RH nie klei się tak bardzo do felg i jest na bieżąco zdmuchiwany.

Być może to jest odpowiedź! Przecież do zespojenia wszystkich komponentów zawartych w części ciernej klocka hamulcowego używa sie spoiwa.
A przy okazji. Co to za klocki RH? Nie kojarzę.

A wracając do tematu
george pisze:
czy ktoś doradziłby mi czym najlepiej wyczyścić felgi alu

Jest wiele środków na rynku. Większość z nich jest skuteczna. Jeżeli brud jest stary, nawarstwiony, zapieczony trzeba włożyć trochę pracy. Czyszczenie, polerowanie, zabezpieczenie. A później mycie na bieżąco i kosmetyka. Sporo na ten temat można znaleźć tu:
www.meguiars.pl
a szczególnie tu:
http://www.meguiars.pl/shop/product_inf ... cts_id=317
http://www.meguiars.pl/shop/index.php?c ... 392de89b82
Jak czegoś potrzebujecie, a nie możecie znaleźć na tej stronie - pytajcie, a będzie Wam dane! Chłopaki z Meguiars sensownie działają i chętnie odpowiadają na pytania.

_________________
Pozdrawiam
Maciej

MB W114 280 74 r. Milka
Ford Transit MK2 84 r. Oldskool

Kosmetyki samochodowe CarChem
fb/CarChemPolska
Akcesoria do pielęgnacji samochodów egge.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 11, 2009 8:04 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Dziś po 19tyś przebiegu zmieniłem klocki na tyle (były TEXTAR), wytrzymały 2tyś km więcej niż przednie ATE, ale nie pyliły tak niemiłosiernie (właściwie w ogóle nie było widać) -to tak odnośnie pylenia ate...

Wszyscy się dziwią jak mówię że prawie równo zajechałem klocki na tyle co na przodzie, ale po prostu chyba za często zapala mi się ASR [zlosnik] -dobrze że mam czujniki na tylnych klockach...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl