MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 2:09 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lip 18, 2009 8:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Witam

przeszukalem tu kilka watkow o skrzyniach i ich naprawach, ale nie ma dokladnie tego czego ja potrzebuje.

W jednym z samochdow e280t mam sprawną skrzynie automat 4 o relatywnie malym przebiegu 150tkm.
Teraz mam okazje kupic skrzynie automat 5 wyciaganą z podobnego e280t, aczkolwiek z przebiegiem 300tkm. Chciałbym założyć do siebie tę piątkę.
Wiem, ze skrzynie 722.5 sa ogolnie mniej wytrzymale. Ta, o której mowa, teraz jeździ dobrze ale chcialbym jednak te skrzynie zregenerowac, skoro i tak bedzie na stole, a po zalozeniu miec swiety spokoj na lata. I tu pytania:
Czy regeneracja bedzie polegac na wymianie uszczelniaczy i tarczek? Bo to zrobiłbym sam.
Co z tym biegiem wstecznym, bo ponoc czasem załączania R, w wersjach 4 i 5 diagnozuje się wstępnie stan skrzyni. Czy tam, w R, jest coś czego nie da się w garażu zregenerować? Co z koszem wstecznego jeśli działa?

Czy trzeba regenerować zawory? Membrany?

Jeszcze nie oglądałem takiej skrzyni w środku więc wybaczcie, jeśli tu jakieś głupoty już palę.
Ogolnie rzecz biorąc nie boje sie tematu, ale nie mam super-mega-warsztatowego sprzętu [zlosnik].


chciałbym wiedzieć czy za, powiedzmy, 500zł będę w stanie kupić tyle nowych części do tej skrzyni, żeby po ich samodzielnym założeniu już więcej o skrzyni nie myśleć?

tu, przy okazji, kilka opisów napraw, którymi bym sie posluzyl (o ile pasują do 722.5):

http://www.benzworld.org/forums/w201-190-class/1361737-diy-mercedes-722-3-722-4-a.html

http://www.benzworld.org/forums/w201-190-class/1360821-diy-w201-transmission-modulator-removal-replace.html

Aha!
Czy skrzynia 722.5 ma za sobą inny wał? Czy ten w moim samochodzie się nada.
Czy potrzebuje wyrwać również komputer (sterownik) tej skrzyni? Jeśli tak to który to jest?

Dzięki

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 18, 2009 10:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
mMm2 pisze:
Czy skrzynia 722.5 ma za sobą inny wał?

Nie wiem jak wał ale bankowo most jest inny, wiem bo miałem robic coś podobnego ale w odwrotnym kierunku ;)
Sterownik jest tez potrzebny inaczej nie będziesz miał czwartego biegu oraz potrzebujesz dźwignie zmiany biegów ASB.
mMm2 pisze:
Czy regeneracja będzie polegać na wymianie uszczelniaczy i tarczek?

Tarczki + tasmy hamulcowe i jak pisałeś uszczelniacze.
Koszt kpl-tu tarczek w detalu to ok 850 zł.
wg mnie za dużo zabawy, łatwiej jest w drugą stronę z 5 na 4, jednak ja w końcu zrobiłem wymianę wszystkich tarczek i skrzynia działa OK.
Dla potomności - pierwsze padają tarczki od 5 biegu*, objaw ich zużycia pojawia sie na wstecznym - trzeba dodać gazu aby auto zaczęło jechać

Tyle pamietam bedac pod wpływam upału i [piwo]

Pozdrawiam


*-info od gościa który naprawiał mi skrzynie

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 18, 2009 10:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Jurand pisze:
Nie wiem jak wał ale bankowo most jest inny

Mostu nie dostane a nawet by mi sie nie chcialo przekladac...
właśnie sprawdziłem w danych technicznych i mosty są:
3.06 dla 4
3.69 dla 5

Jurand pisze:
Tarczki + tasmy hamulcowe i jak pisałeś uszczelniacze.
Koszt kpl-tu tarczek w detalu to ok 850 zł.

850 za tarczki... już sie budżet posypał, a jeszcze drobiazgi trzeba dodać

Jurand pisze:
Dla potomności - pierwsze padają tarczki od 5 biegu*, objaw ich zużycia pojawia sie na wstecznym - trzeba dodać gazu aby auto zaczęło jechać

czyli jak na poziomej drodze samochod jedzie na wstecznym 'sam', to jeszcze jest ok? Wsteczny włącza się jakieś 3 sekundy u mnie. Na zimnym oleju nawet pod górkę się czołga na wstecznym, na ciepłym już nie, ale to chyba nic dziwnego.

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 19, 2009 8:26 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
mMm2 pisze:
czyli jak na poziomej drodze samochod jedzie na wstecznym 'sam', to jeszcze jest ok

Wg mnie jest OK, w moim 300TE jest podobnie a 280 nawet na ciepłym teraz bez gazu jedzie do tyłu.

Pozdr

_________________
S124 300TE 4-MATIC

S124 E280T

Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 19, 2009 8:40 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
tak... benzynki... moj dieselek na wstecznym to mało nie wyrywa... hehe... owszem ma zwieche po przełączeniu ale trwa to raptem nie wiem czy sekunde...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 19, 2009 10:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
Cytuj:
tak... benzynki... moj dieselek na wstecznym to mało nie wyrywa... hehe... owszem ma zwieche po przełączeniu ale trwa


Jak dla mnie czysty SPAM, ot kolejny post BEZ SENSU.
Może już policz do nieskończoności ewentualnie coś podobnego - gdyż swoimi postami NIE WNOSISZ NIC NOWEGO NA FORUM.

Pozdr

_________________
S124 300TE 4-MATIC

S124 E280T

Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 19, 2009 10:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
Tak naprawde koszt naprawy/regeneracji skrzyni można określić jedynie po jej rozebraniu.
A co do czasu załączenia się wstecznego to pisałem już kilka razy,że czas załączenia z N na D i N na R jest zbliżony ok.0.2 sec i czas załączenia decyduje o zużyciu tarczek.
Ale jeżeli bedą tylko tarczki,olej i filtr do wymiany to bys miał niesamowite szczęście i lepiej to zrobić.Koszt niewielki, a korzyści nie tylko w zaoszczędzonej kasie,ale i czasie.

A co do wstecznego to czytaj i ucz się na błedach kolegów z forum [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz]

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... highlight=

_________________
W140 S350TD '96
W201 200D '88
W123 240D '79-84

Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 20, 2009 12:41 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
koszt tarczek w ASO to od 27-35 pln x bodajże 11 szt.to daje ok 400pln nie wiem skąd kolega JURAND wziął tak wysoką kwotę i straszy kolegę wysokim kosztem ,zimrring zgarniający przedni też koszt ok. 70pln w (tylko ASO ) kosztów taśm -nie znam u mnie były dobre.Wymiana dla kogoś kto trochę kuma mechaniki wcale nie skomplikowana !A wić do pracy ! :lol:

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 20, 2009 1:39 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Komplet uszczelnień też swoje kosztuje - ok 300-400zł. A kto zostawi stare?
Do tego olej, filtr.
Taśmy są drogie.
W sprawie części można zerknąć na strronę firmy Samko.

Jak dla mnie zmiana automatu .3 na .5 ma niewielki sens.
Zbyt wielki koszt wiliczając zmianę mostu. Jak się zmieni most to ten nadbieg nie jest aż takim nadbiegiem jak by się wydawało.
Jak się nie zmieni mostu to skrzynka nie będzie pracowała optymalnie.
Do tego przegląd i ew wymiana części.
Do tego wiązki sterowania.
A na końcu jest efekt bardziej jakiś niż dobry.
Srzynie .3 są jak na ASB niezniszczalne.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 20, 2009 6:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
Cytuj:
koszt tarczek w ASO to od 27-35 pln x bodajże 11 szt.to daje ok 400pln

W skrzyni 722.5 (pięciobiegowej) jest pięć kpl-ów tarczek i taka cena za kpl-et wychodziła w ASO na początku maja.
Zapewne piszesz o cenie za kpl-et do skrzyni czterobiegowej
Więcej o cenach można znaleźc tutaj: http://www.samko.pl/sklep/index.php?cPath=84

_________________
S124 300TE 4-MATIC

S124 E280T

Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 20, 2009 8:29 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
W swoim 300CE 24V miałem skrzynię 5-cio biegową.
Przy udokumentowanym przebiegu 136000 km skrzynia była dwa razy naprawiana.
Tydzień temu nowy nabywca zrobił kompletny remont czyli 3 naprawa na 137000km :o
Mojim zdaniem jesli zmiania skrzyni to tylko z 5 na 4.
Są o wiele trwalsze a koszt tzw. resetu jest o wiele tańszy.
Od Juranda kupiłem skrzynię 4 gdy wyrzucałem 5 manual.
Na tej skrzyni zrobiła Klara już z 60000km, jeździliśmy po górach itd.
Nie ma lekkiego życia i ......nic. Nie do zdarcia.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl