Witam
przeszukalem tu kilka watkow o skrzyniach i ich naprawach, ale nie ma dokladnie tego czego ja potrzebuje.
W jednym z samochdow e280t mam sprawną skrzynie automat 4 o relatywnie malym przebiegu 150tkm.
Teraz mam okazje kupic skrzynie automat 5 wyciaganą z podobnego e280t, aczkolwiek z przebiegiem 300tkm. Chciałbym założyć do siebie tę piątkę.
Wiem, ze skrzynie 722.5 sa ogolnie mniej wytrzymale. Ta, o której mowa, teraz jeździ dobrze ale chcialbym jednak te skrzynie zregenerowac, skoro i tak bedzie na stole, a po zalozeniu miec swiety spokoj na lata. I tu pytania:
Czy regeneracja bedzie polegac na wymianie uszczelniaczy i tarczek? Bo to zrobiłbym sam.
Co z tym biegiem wstecznym, bo ponoc czasem załączania R, w wersjach 4 i 5 diagnozuje się wstępnie stan skrzyni. Czy tam, w R, jest coś czego nie da się w garażu zregenerować? Co z koszem wstecznego jeśli działa?
Czy trzeba regenerować zawory? Membrany?
Jeszcze nie oglądałem takiej skrzyni w środku więc wybaczcie, jeśli tu jakieś głupoty już palę.
Ogolnie rzecz biorąc nie boje sie tematu, ale nie mam super-mega-warsztatowego sprzętu
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
.
chciałbym wiedzieć czy za, powiedzmy, 500zł będę w stanie kupić tyle nowych części do tej skrzyni, żeby po ich samodzielnym założeniu już więcej o skrzyni nie myśleć?
tu, przy okazji, kilka opisów napraw, którymi bym sie posluzyl (o ile pasują do 722.5):
http://www.benzworld.org/forums/w201-190-class/1361737-diy-mercedes-722-3-722-4-a.html
http://www.benzworld.org/forums/w201-190-class/1360821-diy-w201-transmission-modulator-removal-replace.html
Aha!
Czy skrzynia 722.5 ma za sobą inny wał? Czy ten w moim samochodzie się nada.
Czy potrzebuje wyrwać również komputer (sterownik) tej skrzyni? Jeśli tak to który to jest?
Dzięki