MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 4:14 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt paź 23, 2007 11:05 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
szukam schematu el. do 220E
na ruskiej stronie nie ma tego modelu (lub ja nie potrafie znalezc)
potrzeba mi klimy (zwykla), ukl. rozrusznika - zakladam, ze od 300E podpasuja, ale prosze o potwierdzenie
oraz schemat el. ukladu sterowania wtryskami.

jaka jest opornosc lub charakterystyka (jesli nie liniowa) tego ceramicznego opornika klimy?
czy sluzy on jedynie spowolnieniu obrotow wiatraka na potrzeby klimy, czy cos wiecej robi?

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 23, 2007 11:44 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
lysy2 pisze:
jaka jest opornosc

Dla pojedynczego wentylatora ok 0.2 Ohm, pewnie dla podwójnego jest niewielka różnica ale nie wiem czy do wybadania przez mierniki made in china [zlosnik] [oczko]

lysy2 pisze:
czy sluzy on jedynie spowolnieniu obrotow wiatraka

tylko go spowalnia

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 23, 2007 2:00 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
dzieki wielkie :)
ale czy toto nie za mala opornosc jak na spowolnienie?
i po co on jest taki "pancerny"? :)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 23, 2007 2:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
lysy2 pisze:
ale czy toto nie za mala opornosc jak na spowolnienie

gdzieś kiedyś czytałem ze ma tyle - ale nie sprawdzałem w katalogu ;)
w sumie opornosc jest bardzo mała

lysy2 pisze:
i po co on jest taki "pancerny"?

bo sie grzeje [zlosnikz]
a pancerna obudowa [oczko] ma chronic kabelki przed przy jaraniem tudzież uszkodzeniem łapek wścibskich użytkowników [zlosnik2]

_________________
S124 300TE 4-MATIC

S124 E280T

Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 15, 2009 3:12 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Poszukuję schematu elektryki do klimy w mojej Smoczycy, dziś byłem na napełnieniu gazem z kontrastem UV i za jakieś 200km będzie wiadomo gdzie gaz wymięka... Ale główny problem dotyczy wiatraka klimy, obwód sterowany termistorem (nowsza wersja) od silnika działa (załącza przy 105st), ale czujnik ciśnieniowy (20psi) umieszczony w osuszaczu jest nie podłączony (to zresztą było jednym z powodów śmierci klimy), zamówiłem już 6ZL351 024 081, choć mam mieszane uczucia czy będzie to dokładnie to.
Problem w tym że Ktoś u mnie coś porzeźbił z elektryką i muszę sobie wyprowadzić podłączenie od tego czujnika, mogę to zrobić za pomocą kolejnego przekaźnika, ale wolałbym wrócić do oryginału -nie wiem też czy taki wiatrak też i u mnie był zasilany przez rezystor gdy sygnał szedł od klimy i gdzie to cudo (rezystor) znaleźć -chyba że to ten pod bezpiecznikami...

znalazłem coś takiego, ale potrzebowałbym wiedzieć które to przekaźniki, lub lepiej które kabelki [zlosnik]
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercedes-Benz/1989/560SEL/SYSTEM%20WIRING%20DIAGRAMS/3380.pdf

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 16, 2009 10:08 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
gdyby Ktoś była tak miły i pokazał mi skąd idzie kabelek brązowo niebieski do wyłącznika ciśnieniowego na osuszaczu (w której wiązce go szukać, ew. z którego przekaźnika fizycznie) -foty mile widziane...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 16, 2009 10:22 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Zachodnie fora mówią, że ten rezystor znajduje się pod skrzynką bezpieczników/serwo hamulca.
Tu jest jakiś opis przekaxników w skrzyncke
http://www.benzworld.org/forums/w126-s-se-sec-sel-sd/1409348-1982-mb-380sec-ajusting-fuel-mixture.html

Ja też muszę poprawić wentylaotry, jeszcze niedawno pracowały dwa teraz chodzi tylko jeden - drugi wyzionął ducha.
Co ciekawe, z właczoną klimą samochód utrzymuje niższą temperaturę silnika - bo wentylatory (poprzez rezystor) od wysokiego ciśnienia czynnika właczają sie zdecydowanie wcześniej niż 110 (pełne obroty).
Jak zrobię drugi powinno być jeszcze lepiej.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 17, 2009 2:25 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
to moze ja sie dopne pod temat ..... u mnie jest inny motyw : nie zagladalem wlasciwie jeszcze do czujnikow bo nigdy mnie to nie zastanawialo.. ale czytajac ten watek doszedlem do wniosku ze u mnie cos jest nie tak.. otoz : ja mam klime automatyczna, jak ja wlacze to wlacza sie tez wiatrak klimy - wiatrak chodzi ZAWSZE jak klima dziala - jezeli klimatyzacja schlodzi mi wnetrze do zadanej temp to wiadomo wylacza sie i wylacza sie tez wiatrak. Jak ma sie wlaczyc na chwile znow to zalacza sie kompresor i wiatrak... [totalszok] czyli co ? mam na krotko spiety wiatrak bo czujnik padl wqczesniejszemu wlascicielowi czy jeszcze inny motyw typu : to nie takie proste - cos zwalone jest..!!?? [szok]

PS cisnienie mam ok bo gosc nabijajacy klime tak mowil ze jest ok.
PS2 mozliwe ze u mnie ktos klime troszke uproscil bo np przekaznik klimy mam zwykly polski chyba 535 jak dobrze pamietam (kiedys go szukalem bo go nie moglem zlokalizowac i sie okazalo ze byl w innym miejscu wcisniety..

jeszcze dodatkowe pytanie: czy jezeli mam silnik 3,0Turbo od w124 (OM603) a cala instalacja klimy poza sprezarka jest od w126 to ilosc gazu ma byc taka jak do w126 czy do w124 z racji kompresora??


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 17, 2009 8:27 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
ukaniu pisze:
teraz chodzi tylko jeden - drugi wyzionął ducha.


Objawy miałem takie same i ostatnio wyciągnąłem wiatraki na warsztat. Okazało się, że ten drugi wiatrak (u mnie od strony pasażera), który włącza się jako drugi jest rzadziej używany więc był w środku dość mocno zanieczyszczony i zawiesiła się jedna szczotka. Wiatrak da się rozebrać od tyłu tylko trzeba delikatnie odgiąć (odklepać) aluminiowe zagięcia obudowy na blasze osłonowodociskowej. Wyczyściłem, nasmarowałem psikaczem do polepszania styków i śmiga [zlosnikz]

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 17, 2009 10:18 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Frytejro pisze:
Jak ma sie wlaczyc na chwile znow to zalacza sie kompresor i wiatrak... czyli co ? mam na krotko spiety wiatrak bo czujnik padl wqczesniejszemu

częsta praktyka gdy pada czujnik ciśnieniowy podpinanie go na sztywno pod kompresor (sprzęgło)
Cytuj:
Tu jest jakiś opis przekaxników w skrzyncke

thx :) poproszę MODA o point dla Ukaniu

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 20, 2009 9:14 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn maja 11, 2009 5:11 pm
Posty: 44
Lokalizacja: Zduńska Wola
A ja mam pytanko z innej beczki...u mnie jak tylko przekręcę kluczyk to załącza sie wiatrak klimatyzacji i nie mam pojęcia jak dlugo chodzi- nie mam cierpliwości by na wolnych obrotach czekać do momentu kiedy sie wyłączy a jak jade to nie wyłapuję tego momentu. Dodam tylko, ze klime mam nie nabitą- byłem w warsztacie i gośc sprwadził mi szczelność i stwierdził, że może troszkę wytrzyma bo jest jakiś "luz" na membranie i na razie dałem spokój z nabijaniem. Zauważyłem po pewnym czasie ze w układzie jest powietrze-lub inny gaz którym sprwdzana była szczelnośc bo gdy włączę klimę to załacza sie sprężarka -spadają delikatnie obroty(sprawdzenie dokonywane było ok 2 miesiące temu).
Teraz pytanie czy jest sens nabijania klimy odpowiednim gazem by chłodziła(jest to koszt ok 250 zl i niechciałbym wypuszczać go w powietrze...)
Czy może ten stale działający wiatrak jest powiązany z tym ze klima jest nie nabita??
Proszę o łoptatologiczne wyjaśnienie, nie znam sie na rezystancjach i itp

_________________
W123-200D 79' ex
W123-240D 80' ex
W124-250D 87' ex
W210-290 TD 97' ex
W126 260 SE 87'obecnie


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 20, 2009 9:51 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wentylatory nie pracują po odrazu po właczeniu zimnego silnika. Chodzą bo uruchomiony jest czujnik wysokiego ciśnienia w klimie.
Wyłącz wtyczkę z czujnika wkręconego w osuszacz - wkręcony bokiem.
Powinny przestać się kręcić
Jak przestaną to albo padł czujnik i zwiera bez powodu albo nadal masz gaz testowy (azot) w układzie. Jak masz gaz to układ jest w miarę szczelny - ale ile pojeździ jeśli jest jakiś wyciek to gwarancji nikt nie da.
Wentylatory uruchamianę są od ciśnienia czynnika klimy - na pół gwizdka, i od temperatury silnika na całą parę.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 20, 2009 10:14 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn maja 11, 2009 5:11 pm
Posty: 44
Lokalizacja: Zduńska Wola
Z pewnością jest w układzie 'Azot, nie kojarzę by był wypuszczony z układu po sprawdzeniu.Pocieszające jest to, ze jeszcze jest tak więc jest szansa na to że układ jest w miarę szczelny może spróbuję??Jest jeszcze troszkę lata...
Ciekawe jest to, że kilmą, ogrzewaniem i światłami wstecznymi steruje jeden bezpiecznik....Ile sie musiałem naszukac przyczyn tego, ze w aucie była stała temperatura, po skręceniu na minimum lub rozkręceniu na maximum wciąż dawał taką samą temperaturę ale nie włączał się wentylator!Po wpięciu bezpiecznika wszystko wróciło do normy z temperaturą ale wentylator zaczął pracować!!
Dzieki za podpowiedź jutro sprawdzę czujnik

_________________
W123-200D 79' ex

W123-240D 80' ex

W124-250D 87' ex

W210-290 TD 97' ex

W126 260 SE 87'obecnie


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl