MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 3:56 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: zimny klepie
Post: sob lip 25, 2009 8:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 11:29 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Wronki wlkp
Jeżdżę sympatycznym kundlem w115 z silnikiem 200D od w124.
Kazdego ranka silnik klepie jak gdyby zaworami. Po przejechaniu ok. 2km odgłos cichnie jak nożem uciął i d konca dnia jest ok. Remontu nie będę czynił ale proszę może mnie kto oświeci.

_________________
w115 to żaden cud,ale kto kocha ten wybacza


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 25, 2009 8:25 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Szklanki?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 25, 2009 9:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
Xytras pisze:
Szklanki?

Tak, miałem ten sam objaw w tym samym silniku w autku, które mam od niedawna - 190D. Jeden zawór (a właściwie kompensator luzu zaworowego czyli tzw. szklanka) klepał po odpaleniu silnika i czasem podczas jazdy przez pierwszy kilometr. Olej po zakupie autka wymieniłem na 10W40 półsyntetyk. Zaryzykowałem i tydzień temu zmieniłem na pełny syntetyk 5W40 i jest spokój - nic już nie klepie, no może przez moment po odpaleniu rano.
Na jakim jeździsz oleju? Polecam zmianę na syntetyczny.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 25, 2009 10:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt paź 16, 2007 8:34 pm
Posty: 324
Lokalizacja: ze piekła
Z zamianą na syntetyk, to nie taka prosta sprawa. Czasem bardziej możesz zaszkodzić.
Wymiana popychacza na nowy załatwi sprawę...

_________________
w123 240D
s124 300D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 25, 2009 10:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
Kierowca bombowca pisze:
Z zamianą na syntetyk, to nie taka prosta sprawa. Czasem bardziej możesz zaszkodzić.

Niby racja, większość użytkowników to powtarza. Jeśli natomiast chodzi o własne doświadczenie, to zalewałem olejem syntetycznym również VW Garbate, którymi jeździłem i nic im nie szkodziło (wręcz przeciwnie). Tak samo pozytywne doświadczenia mam w przypadku mietkowych silników.

Kierowca bombowca pisze:
Wymiana popychacza na nowy załatwi sprawę...

A to bez wątpienia najlepszy sposób na usunięcie usterki.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl