MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 2:02 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr lip 15, 2009 11:06 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
AndyS pisze:
1. Przełącznik LPG-Pb zepsuty i np. zwiera sygnał impulsowy z cewki (odłącz go - u mnie można wyjąć wtyczkę z przełącznika i auto działa na Pb).


Odłączyłem wtyczkę - brak efektu czyli dalej nie pali na beznynie

AndyS pisze:
4. "Padł" mechanicznie układ wtryskowy (zły moment wtrysku, za małe ciśnienie itp.) Sprawdź na gorącym silniku czy po min. 30 sek. "piłowaniu" na Pb świece są mokre (zalane) - to wyklucza punkt 2 i 3.


Świece suche :( Czyli jednoznacznie padł układ wtryskowy czy jest jeszcze nadzieja? Paliwo z wtrysków leciało jak włączałem zapłon i naciskałem klapę przepływomierza.

Mimo tego zamierzam jeszcze sprawdzić ten przekaźnik na instalacji gazowej odcinający paliwo. Tylko nie mam pojęcia gdzie go szukać, jutro jadę do gazowników po poradę.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 15, 2009 3:39 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Wit pisze:
Tylko nie mam pojęcia gdzie go szukać, jutro jadę do gazowników po poradę.

jeśli masz parownik, to często przekaźniki zasilane są z cewki parownika...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 17, 2009 8:45 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Gazownik całkiem nie kumaty, najpierw rozebrałem wszystkie osłony pod kierownicą (bo ma rękę w gipsie), żeby on potem mógł znaleźć przekaźnik pod maską :evil:
Przekaźnik zlokalizowany, zdemontowany i rozebrany: zaśniedziałe styki, nie wiadomo czy elektronika działa, dzisiaj idę z tym do fachmana.

W celu kontuowania dalszej jazdy gazownik polecił spiąć niektóre kabelki we wtyczce od przekaźnika. Na wolnych obrotach wszystko spoko, po ruszeniu auto wogóle się nie zbiera, nie mogę przyspieszyć, pod małą górkę ledwo wyjechałem, prędkość do 40km/h i więcej nie idzie :evil: Gazownik rozłożył ręce, że przecież nic nie było robione i wszystko powinno być ok :evil: :evil: :evil: i on już zamyka bo fajrant :evil: a po za tym on instalacji takiego typu nigdy nie zakładał, instalacja ma 10 lat, różne rzeźby mogły być robione i on nie wie co może być :evil: :evil: Jutro go z.........ę :evil: :evil: ale na razie muszę sprawdzić ten przekaźnik, żeby wykluczyć jego udział. No i nie wiem czy nie padło coś jeszcze bo objawy są bardzo dziwne :-?

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Ostatnio zmieniony ndz lip 19, 2009 8:06 am przez Wit, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 19, 2009 8:04 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Przekaźnik wyczyszczony i naprawiony - skorodował i prawie odpadł bolec we wtyczce odpowiedzialny za masę, elektronika sprawdzona. Na wszelki wypadek odłączyłem na kilka minut akumulator (może włączył się jakiś tryb serwisowy czy coś?), poskładałem wszystko i:
- na gazie śmiga,
- na benzynie jedzie jak już ma obroty (czyli przełączę w trakcie jazdy) bo jak obroty spadną w okolice poniżej 1500 lub wolnych to gaśnie i na benie nie da się zapalić.

Pytania:
1. może mimo wszystko pompka paliwa daje za małe ciśnienie? da się to sprawdzić w warunkach domowych?
2. padł/pada jednak układ wtryskowy? jak ostatecznie to sprawdzić?

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 19, 2009 7:41 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Wit pisze:
- na benzynie jedzie jak już ma obroty (czyli przełączę w trakcie jazdy) bo jak obroty spadną w okolice poniżej 1500 lub wolnych to gaśnie i na benie nie da się zapalić

jesli na wyższych obrotach jedzie (a wtedy więcej paliwa potrzeba), to wydajność układu paliwowego bym wykluczył.

Czy próbowałeś zapalać na PB dodając gazu?
raczej bym się skłaniał że wina leży w potencjometrze klapy, skoro na niskich obrotach umiera...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 22, 2009 10:04 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Janfocus pisze:
Czy próbowałeś zapalać na PB dodając gazu?


Tak, przy wcześniejszym podpompowaniu i mocnym wciśnięciu pedału gazu udaje się zapalić ale trzeba go mocno na obrotach trzymać. Nie próbowałem dużo razy bo aku już nie pierwszej młodości.
Jak już jedzie na benie to momentami ma dziurę w gazie i trzeba odpuścić trochę żeby poszedł dalej (na gazie czasami też coś takiego jest około 80km/h ale dużo delikatniejsze). Przy mocnym depnięciu (szczególnie kickdown) jest moment poszarpywania zanim pójdzie do przodu.

Jak sprawdzić potencjometr klapy w W126?

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 22, 2009 2:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
A nie zalewa go przypadkiem?
Może trzeba by doregulować położenie klapy spiętrzającej?

Elektronika od KE-Jetronic działa?
Może wtrysk chodzi na samej mechanice?

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 22, 2009 2:59 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Wit pisze:
Jak sprawdzić potencjometr klapy w W126?

wątek o regulacji KE...

ja u siebie nie ustawiałem napięcia na 0,7V (jak mnie pamięć nie myli), ale fakt faktem po podłączeniu ohmomierza nieźle szeleścił... Stąd wiem że mój potencjometr ciut dogorywa i też na benie mam dziurę w mocy przy pewnym połozeniu gazu i temp silnika.

Jedno się nie zgadza, bo potencjometr przy instalacji mikserowej nie bierze udziału w LPG... Więc może to zbierzność objawów, albo inna przyczyna...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 26, 2009 8:39 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Wczoraj zabrałem się za wyciąganie potencjometru klapy i żeby się do niego dostać wyciągnąłem cały układ wtryskowy. Moim zdumionym oczom ukazał się taki widok :o :

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obmacywałem tę gumę ze trzy razy, oglądałem od spodu auta i świeciłem latarką ale tego nie znalazłem (nie wymacałem) :oops: Niezłe lewe powietrze leciało aż dziw, że jeździł na gazie i trochę na benzynie :o .

Tylko nie mam pojęcia kiedy to się stało bo mi nic nie strzeliło hmmmmmmmm no tak żona jeszcze nim jeździ :-? .

Dobrze, że miałem zapas (używka ale w dobrym stanie) więc po dwóch godzinach auto odpaliło. No nic nie ma to jak nauka praktyczna [zlosnikz] , przy tej usterce nauczyłem się mnóstwo nowych rzeczy i lepiej poznałem swoje autko [zlosnikz] na poczet usterek w przyszłosci [zlosnik] no i sprawdziłem kilka-kilkanaście punktów, które mam już pewne (przynajmniej na jakiś czas ;) ).

Teraz auto dostało wigoru, trochę lepiej się zbiera na gazie a na benzynie normalnie jeździ tylko ma trochę za niskie obroty na D : czasami trzyma 800-900 ale czasami spada na 500 i próbuje gasnąć (na benzynie i gazie). Gdzie by w tej sprawie zaglądnąć?

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl