MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 10, 2025 6:48 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lip 23, 2008 10:58 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
BARDZO, nawet SUPER BARDZO PILNIE potrzebny schemat połączenia tempomatu do MB-126 .fabrycznie jest zamontowany ale z niewiadomych przyczyn w czasie pomykania autobaną , coś się stało i mało co nie wylądowałem w krzakach przy około 130km/ h dostał zwarcia ,pedał do dechy i uratowało mnie wyłączenie zapłonu kluczykiem.Jak się okazało sfajczyło się wszystko po kolei ,wymieniłem włącznik przy kierownicy(nówka) komputer sterownik (używka ale sprawna) oraz siłownik elektryczny , no i co ano psińco ,jak nie działał tak nie działa. Może ktoś z Kolegów coś pomoże doradzi ( dodam jeszcze ze sterownik (komputer)tempomatu posiada KLUCZ KODOWY ???


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 25, 2008 9:34 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
KOLEDZY !!! Człowiek potrzebuje POMOCY!!! a Wy nic, czyżby na forum nikt nic nie wie. No przecież jakiś fachowiec musi być ? [totalszok]

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 25, 2008 10:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Podaj mi na PW Twój adres mailowy to wyślę Ci schemat podłączeń tempomatu W126 560SEL.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 15, 2008 12:30 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Witam, gdzie znajdę kompa od tempomatu w 126?

Pozdrawiam
js

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 15, 2008 12:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Poszukaj sterownika tempomatu pod osłoną w okolicy kolumny kierowniczej. Aluminiowa płaska puszka.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 15, 2008 1:09 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
thx :)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 17, 2008 9:52 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Koledzy problem z tempomatem pozostał i temat nadal aktualny.Części składowe wymienione wszystkie tj. komp ( z kluczem kodowym ) włącznik i siłownik (element wykonawczy) W dalszym ciągu nie działa, może faktycznie trzeba w jakiś sposób zaprogramować ( zakodować ) ten sterownik z kluczem kodowym. Jeśli radio ma kod to może to ustrojstwo też .Może ma ktoś jakiś pomysł ??? :o

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 17, 2008 10:16 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Nie trzeba programować, klucz kodowy ustala specyficzne parametry sterownika takie jak np. szybkość działania regulacji i inne (tam jest prosty regulator PID) - co by auto przyspieszało płynnie i regulowało prędkość łagodnie z silnikiem 200 jak i 500 bo oba potrzebują innego wciśnięcia gazu aby podobnie przyspieszać.
Co to znaczy nie działa?
Są impulsy z czujnika prędkości? włącznik nie podaje sygnału o wciśniętym hamulcu?
Tam trzeba podłączyć w kilku miejscach oscyloskop i zobaczyć co się dzieje z sygnałami. Z za klawiatury na pytanie "czego nie działa" raczej nikt nie odpowie - nie da się :(

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 18, 2008 6:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Jak by był potrzebny schemat tempomatu to moge poszukać tyle, że potrzebowałbym rok produkcji auta i pierwsze 6 cyfr numerów silnika.

klucz kodowy można sprawdzić omomierzem:
Obrazek

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 18, 2008 8:21 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
serdeczne dzięki, gdyby kolega "KIT" mógł to bardzo proszę . MB 126 420 SE 1988r nr. silnika 11696512034002 :lol:

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 18, 2008 9:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Nie jestem pewien, będzie to ten schemat:
Obrazek

albo ten:
Obrazek

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 19, 2008 2:22 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Serdeczne dzięki za schematy, w wekend będę walczył z tematem dalej, może koledzy się orientują czy można czymś oprucz oscyloskopu zbadać impulsy wychodzące np. omomierzem , jeśli tak to w jaki sposób ???

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 19, 2008 3:31 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Impulsy obserwuje się na oscyloskopie tak jak Ci już wyżej kolega pisał. Omomierz służy jak już to do pomiaru rezystancji...
Pewnie odpowiednio szybkim woltomierzem można by zauważyć jakieś sygnały, ale jakie to już pieron wie :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 19, 2008 10:27 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
No to już teraz " dupa blada" pozostał dobry warsztat lub serwis ( bryyy-już 2-razy musiałem odwiedzić i mam niemiłe wspomnienia na fakturze do kasy ) Będę jeszcze próbował coś wyrzeżbić sam :lol: :lol: :lol:

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 30, 2009 12:26 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 17, 2007 12:41 pm
Posty: 168
Lokalizacja: Swietokrzyskie
Kolego kit lub ktos dobrej woli moglby podac wartosci rezystancji klucza o numerze 005 545 42 32 - nie ma go w tabeli :/

Edit: czym moze skutkowac zastosowanie klucza o innym numerze ? Jak to sie odbija na pracy silownika itd ?

_________________
w201 2.0D '87
Szukam Pracy. Fizyk techniczny


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl