MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 10, 2025 6:45 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lip 21, 2009 11:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
pare dni temu przestal mi odbijac do konca hamulec nozny; poprawialem go pare razy noga, zeby zgasic lampke (to nie mialo wplywu na hamowanie, hamulce jako takie odpuszczaly od razu). No i po ktoryms razie spadla mi linka z pedału. dzisiaj naprawilem cholerstwo, co wymagalo wymontowania tego przecudnej urody mechanizmu oraz zdjecia sprezyny napinajacej pod autem. Przy okazji poprawilem naciag linki sruba regulacyjna, sądząc że to dlatego wajcha nie odbijała do końca. niestety dalej nie odbija, tzn. spuszczenie hamulca odblokowuje kola, ale kontrolka nie gasnie, a pedal ma maly luz. jak poprawie noga, to gasnie i juz sie nie zapala.
ki czort? linka, zarówno od strony pedalu jak i od spodu samochodu wyglada na nowke sztuke, przesuwa sie dosc luzno. Moze sprezyna napinajaca (ta pod autem, gdzie linka glowna laczy sie z dwoma linkami idącymi do kol) juz jest za slaba? a moze jest jeszcze jakas inna sprezyna?

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 22, 2009 12:02 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Jeżeli linka przesuwa się w pancerzu lekko to stawiam na tą spręzynę, która jest pod autem.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 29, 2009 1:56 pm 
Sneer, czy już uporałeś się z problemem? Chodziło o sprężynę pod autem?

U mnie pedał ma jakieś 2cm luzu i też zapala się kontrolka...


Na górę
   
 Tytuł:
Post: śr lip 29, 2009 3:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
Szymon. pisze:
Sneer, czy już uporałeś się z problemem? Chodziło o sprężynę pod autem?

U mnie pedał ma jakieś 2cm luzu i też zapala się kontrolka...


niestety, ale przeszlo to w smieszna faze - tzn. kontrolka gasnie chwile po tym, jak się ruszy.
sprezyna nie wyglada na wyciuchrana, ledwie ja w sumie zdjalem/zalozylem.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 29, 2009 4:21 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
sneer pisze:
niestety, ale przeszlo to w smieszna faze - tzn. kontrolka gasnie chwile po tym, jak się ruszy.
sprezyna nie wyglada na wyciuchrana, ledwie ja w sumie zdjalem/zalozylem.



ja mam to samo. to sprezyna w mechanizmie. Jak potrzymam chwile pedal w gorze to szybciej gasnie, chociaz czasami bez problemow gasnie kontrolka... To akurat pierdolka do ktorej nie chce mi sie ze tak powiem schylac nawet.. Wole np rozebrac boczek drzwi i go jakos "podoklejac" by nie trzeszczal tak bardzo ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 29, 2009 11:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
Frytejro pisze:
sneer pisze:
niestety, ale przeszlo to w smieszna faze - tzn. kontrolkWole np rozebrac boczek drzwi i go jakos "podoklejac" by nie trzeszczal tak bardzo ;)


a frotke wzdluz dolnej krawedzi styku z plastikowym progiem juz masz? bo moze nie trzeba nic rozbierac. u mnie po naklejeniu frotek cisza jak makiem zasial.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 30, 2009 6:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 02, 2005 9:45 pm
Posty: 261
Heh, u mnie tez byl objaw ze po spuszczeniu recznego (noznego ;) )pedal nie cofal sie do konca tylko sobie wisial 2cm nizej niz powinien. Przyczyna? Linka recznego (ta wewnatrz kabiny) - wyciagnela sie i nie napinala pedalu jak powinna. Nowa w ASO 150 zeta i problem rozwiazany, pedal wracal tak ze kopal w noge! Jak ktos chce to mam prawie nowa (kupiona w ASO w lutym, auto rozbilem dwa dni pozniej) za stowe [zlosnik]

Zeby nie bylo ze post ma komercyjny wydzwiek, to moge opisac procedure wymiany tej linki - cale wnetrze trzeba pruc [szalone]

_________________
Ex:
'88 W126 420SE 5.0
'83 W126 280SE
'72 /8 230.6 -> 280


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 30, 2009 10:08 pm 
Spychal pisze:
Heh, u mnie tez byl objaw ze po spuszczeniu recznego (noznego ;) )pedal nie cofal sie do konca tylko sobie wisial 2cm nizej niz powinien. Przyczyna? Linka recznego (ta wewnatrz kabiny) - wyciagnela sie i nie napinala pedalu jak powinna.

To chyba będzie to...
Spychal pisze:
moge opisac procedure wymiany tej linki - cale wnetrze trzeba pruc [szalone]

Nie powiało optymizmem. ;) No ale chyba się na to zdecyduję, bo strasznie mnie ten feler irytuje. Chyba się nikt nie obrazi, jak opiszesz mniej-więcej, co trzeba zrobić. :)


Na górę
   
 Tytuł:
Post: czw lip 30, 2009 10:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 02, 2005 9:45 pm
Posty: 261
No to ku potomnosci ;)

Zdejmujesz oslone nad nogami kierowcy, wyjmujesz dywanik lezacy na podlodze i odkrecasz sobie wszystkie te obejmy, dzieki ktorym pancerzyk lezy sztywo pod pedalami. Potem odkrecasz mechanizm z pedalem bo nad nim, w miejscu w ktorym pancerzyk ma metalowa koncowke bedzie taka wsuwka/zawleczka bez ktorej nie uwolnisz linki z mechanizmu, a ktora jest tak zlosliwie mala ze w ciemnosciach pod deska rodzielcza nie zawsze widoczna. Nastepnie wyjmij sobie radio i popielniczke, mieszek od wybieraka skrzyni biegow, poodkrecaj mocowania panelu srodkowego (tego miedzy fotelami) i sprobuj go delikatnie uniesc. Linka spod nog kierowcy poprowadzona jest za nagrzewnica [zlosnik] , a potem wzdluz tunelu pod panelem srodkowym i pod dywanikiem na tunelu (miedzy pasazerami siedzacymi z tylu), gdzie pod siedziskiem tylnej kanapy wchodzi pod samochod. Zeby bylo smieszniej pancerzyk zarowno pod panelem jak i dywanikiem ma takie plastikowe obejmy (chyba 3 co jakies 30cm na kluczyk 8 albo 10 - nie pamietam juz teraz...), ktorych jak nie obluzujesz to nie wyciagniesz pancerzyka. Dostep do nich jako taki jest mozliwy po odkreceniu szyn/prowadnic dla zapiec od pasow bezpieczenstwa. Po tym zabiegu dywanik jest na tyle luzny, ze wsuniesz tam dlon. Potem schodzisz do kanalu gdzie wyjmujesz kolejna zawleczke i mozesz sobie wysunac linke...

Aha - jak juz sie z tym uporasz i bedziesz skladal to nie zapomnij na samym koncu podpiac wtyczki od wlacznika swiatelka na desce rozdzielczej...

Prawda, ze proste? [zlosnik]

_________________
Ex:
'88 W126 420SE 5.0
'83 W126 280SE
'72 /8 230.6 -> 280


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 31, 2009 2:34 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
No to mój pedał ręcznego/nożnego jeszcze sobie jakiś czas powisi ..... :-?

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl