MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 4:01 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz sie 02, 2009 2:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 08, 2008 8:26 pm
Posty: 653
Lokalizacja: WLKP
Proponuje mechanizm od skladania siedzien psiknac WD40 w te metalowe zapadki,moze pomoze.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 03, 2009 8:12 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 5:00 pm
Posty: 341
Lokalizacja: Wlkp.
xyz pisze:
to od czestego pisania po eng ;] tam takich ogonkow niema ;]

Brak polskich znaków mogę jakoś zrozumieć, ale nie wiedziałem, że "po eng" pisze się zawsze małą literą po kropce... :-?

_________________
w126 420sel '89
w108 280S '70


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 04, 2009 5:01 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw cze 18, 2009 8:30 pm
Posty: 37
Witam.

Mam 300 CE 24V i jeżeli chodzi o spalanie to w mieście mam podobne 16-17l zimą koło 20l to chyba jednak normalne skrzynia 4 stopniowa więc zużycie mniejsze od 5 stopniowej mniejsze o około 0.8 l z podanych danych.Na trasie jadąc koło setki można wykręcić poniżej 10l. Jeszcze jedno nie jeżdze na klimie.
2.Co do szarpania wydaje mi się że masz zabardzo naciągniętą linkę i jak władujesz pedał w podłogę i i kick down dojdzie do pewnych obrotów zaczyna szarpać trzeba ją poluzować miałem tak w swoim.
3.Co do latania kierownicy to ja u siebie miałem coś podobnego ale przy 120 km automaty mają ma przednim zawieszeniu poprzeczny mały amortyzator jak go wymieniłem problem znikł trzepak nie wykazywał usterki
Może coś z tego ci się przyda
pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 04, 2009 7:22 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lip 31, 2009 3:40 pm
Posty: 15
ucho pisze:
Witam.

Mam 300 CE 24V i jeżeli chodzi o spalanie to w mieście mam podobne 16-17l zimą koło 20l to chyba jednak normalne skrzynia 4 stopniowa więc zużycie mniejsze od 5 stopniowej mniejsze o około 0.8 l z podanych danych.Na trasie jadąc koło setki można wykręcić poniżej 10l. Jeszcze jedno nie jeżdze na klimie.
2.Co do szarpania wydaje mi się że masz zabardzo naciągniętą linkę i jak władujesz pedał w podłogę i i kick down dojdzie do pewnych obrotów zaczyna szarpać trzeba ją poluzować miałem tak w swoim.
3.Co do latania kierownicy to ja u siebie miałem coś podobnego ale przy 120 km automaty mają ma przednim zawieszeniu poprzeczny mały amortyzator jak go wymieniłem problem znikł trzepak nie wykazywał usterki
Może coś z tego ci się przyda
pozdrawiam


zawsze bedzie jakis punkt odniesienia :) moze w weekend cos sie uda sprawdzic. wkazdym razie bedziemy mieli wiecej opcji do sprawdzenia.
no ja narazie jeszcze sprawdzam to spalanie jezdzac z max 2.5tys obrotow (srednio tak 1.8-2tys)
jesli odlaczenie tempomatu nie zadziala bedziemy kombinowac z linka.
a jeszcze takie male pytanko, jaki byl koszt tego amortyzaotra? i czy wymiana jest dosc skomplikowana?
wkazdym razie dzieki za podpowiedzi.

jeszcze dzisiaj przypomnial mi sie dosc dziwny problem, jako ze zimniej sie zrobilo rano wracajac z pracy wlaczylem sobie ogrzewanie, jednak problem jest taki ze ogrzewanie dziala przez jakis czas, i nagle zaczyna walic zimne powietrze tak jakby sie klima wlaczyla, jedynym sposobem na to zeby znowu bylo cieplo (dosc dziwny sposob) to wcisniecie mu gazu tak na 5sek dosc mocno i po chwili juz leci cieple powietrze. (btw. tego kick-down to ja jeszcze wczesniej wogole nie uzywalem bo az tak gazu w podloge to w nim nie wciskalem) probowalem jeszcze wlaczyc/wylaczyc szybko ogrzewanie ale bez rezultatow. ogrzewanie ustawiam tak ze tylko pokretlo przekrecam na czerwone i tyle. wcisniete jest auto na konsoli oraz ogrzewanie calego auta (tzn takie dwie strzalki biale skierowane gora/dol)
i przy okazji tej metody na wlaczenie ogrzewania, kiedys pamietam temperatura silnika dochodzila do ok 100C, i tez w momencie wcisniecia mocniej gazu temp spadala o ok 15-20 stopni.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 04, 2009 8:48 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw cze 18, 2009 8:30 pm
Posty: 37
Kosztu amortyatora nie pamiętam dokładnie ale chyba 120 coś koło tego na necie powinna być strona hurtowni Fota są podane części tylko nie pamiętam czy są ceny.A co do temperatury to sprawdz termostat u mnie termostat jest na 85 stopni i raczej temperatura nie powinna być większa .Temperatura jek się nie myle jeśli przekroczy 100 st. włączają się wentylatory klimatyzacji .
Strzałka :-?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 02, 2009 11:00 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lip 31, 2009 3:40 pm
Posty: 15
witam ponownie, minelo troche czasu i nastapily pewne postepy.
pare problemow jest mniej pare zostalo (chyba)
wiec tak problem z drganiem kierownicy przy 100km/h zostal wyeliminowany przez ten amortyzator (Dzieki ucho za pomoc) teraz przy 100km/h czuc lekkie drganie jakby kierownica miala wibre :) juz nie lata w kazda strone.
bawilismy sie troche regulacja skrzyni. zostala zluzowana i na poczatku bylo dosc dobrze tzn przy rozpedzaniu gaz caly czas w podloge dochodzi tak do 6tys+ obrotow zmienia bieg, nastepuje jedno szarpniecie i idzie dalej. jednak niestety po czasie znowu jest tak ze nastepuje jedno szarpniecie (czyli chyba po czesci norma przy zmianie biegu) i potem samochod zaczyna sie dlawic. mozna to rozwiazac w sposb taki ze kiedy juz sie dochodzi na wysokie obroty puscic troche gaz, skrzynia zmieni bieg i potem znowu gaz w podloge ale juz tak nie szarpie.
moze tak powinienem robic zeby puszczac gaz przy zmianie a nie caly czas go trzymac na maxa. takie tu tez pytanie czy cos robie zle? czy dalej probowac cos robic z linka od skrzyni?
wymienilismy sonde i poczesci widze lekka zmiane spalania ale niedawno zalalem pelen bak i zobacze jak bedzie na koniec, czy rezerwa zapali sie przy 400km czy wiecej. wkazdym razie narazie jezdze tak srednio 43km/h max co wyciagam to 70km (sprawdzane na nawigacji po 120km przejechanych) wiec licze ze z taka ekonomiczna jazda bedzie palil mniej :) wkazdym razie tamta sonda byla tam chyba od nowosci, bo po czesci nam sie gwint wraz z sonda wykrecil, ale nowa udalo sie jakos tam ponownie wkrecic.

wczesniej sie pytalem o to chyba, jednak zapytam jeszcze raz bo ostatnio zaczyna mnie to lekko irytowac. co jest spowodowane ze ogrzewanie nie dziala? w momencie kiedy powinno leciec cieple powietrze leci zimne jakby klima byla ustawiona na maxa. dopiero po wcisnieciu mu "kick-down" na chwile tak zeby obroty skoczyly na 4tys zaczyna leciec cieple powietrze.

a i jeszcze male pytanko, kontrolka od swiatel na desce, jest od wszystkich swiatel w samochodzie zaczynajac od oswietlenia deski, konczac na swiatlach mijania stopu etc? bo problem jest taki ze prawie caly czas sie ta kontrolka pali i czasami jak stoje na swiatlach to gasnie ruszam i po chwili znowu sie pali, niby przod tyl swiatla sa ok ale jednak dalej kontrolka sie pali i nie wiem jakich swiatel szukac zeby to naprawic.

i teraz to co mialem zrobic juz wczesniej.
oto pare fotek mojego auta:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

a tu 2 zdjecia i pytanie, od czego jest ten zolty wezyk i gdzie on powinien isc, wychodzi on z tej puszki:
Obrazek
i tak sobie lezy i nie wiemy gdzie powinien byc wetkniety
Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 02, 2009 11:08 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wężyk idzie do fajki odmy wchodzącej do dekla filtru powietrza.
Skrzynia powinna z gazem do dechy zmieniać biegi przy pi razy okko 5500 (i lepiej nie więcej, maksymalnie naciągnięte cięgno podłaczone do mechanizmu gazu, jeśli ta wartość jest inna wymagana regulacja wewnątrz skrzynki) a z właczonym K-D dokładnie na czerwonej kresce.
Jeśli napięcie z włącznika K-D nie jest zdejmowane (poprzez przekaźnik pomp) po dojściu do czerwonej kreski skrzynia nie zredukuje i będzie pracowała w granicach odcięcia szarpiąc.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 02, 2009 6:47 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw cze 18, 2009 8:30 pm
Posty: 37
Kontrolka jeśli się nie myle jest tylko od świateł przednich od tyłu i deski nie.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl