MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 11, 2025 4:24 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 18, 2009 7:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 02, 2006 5:57 pm
Posty: 78
Lokalizacja: Wrocław
Witam serdecznie!
Na wstępie zaznaczę, iż od trzech dni studiuję Forum i nie mogę znaleźć opisu przyczyny opisanej usterki.
Jak w temacie: po wciśnięciu przycisku na pilocie alarm się załącza,pompka podciśnieniowa zaczyna pracę, ale wciągany jest tylko bolec przednich prawych drzwi. Pozostałe bolce usiłują się schować, ale bez skutku, gdyż za ok. 2 sekundy bolec z prawych przednich drzwi wychodzi do góry i pompka przerywa pracę.
Dodam, że gdy siedząc wewnątrz auta wcisnę bolec od strony kierowcy wszystkie zamki zamykają się bez problemu, otwarcie również jest ok.
Pompka reaguje na ruch zamkiem od kierowcy.
Dodam również, że czasami alarm "zaskoczy" i uda się zamknąć wszystko, wówczas też bez problemu z alarmu otwieram samochód.
Wina alarmu, podciśnienia, czy instalacji elektrycznej?
Proszę o pomoc.
W 124 E 300 D kombi 93 r


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 18, 2009 8:17 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
1. Sprawny układ powinien w ciągu dwóch sekund zamknąć auto (chodzi o centralny zamek - tak, jak wyjechał z fabryki) i przyciski blokujące wciągane są prawie jednocześnie. Wszystko wskazuje na nieszczelność w układzie. Na początek możesz wejść do bagażnika i stosując całkowitą ciszę zasterować centralny. Najczęściej puszcza siłownik zamykający wlew paliwa - jeżeli jest nieszczelny to na pewno usłyszysz syczenie z okolic wlewu
2. Trzeba dojść dlaczego układ bezpośrednio z fazy zamykania przechodzi w fazę otwierania. Tutaj kombinacji może być bardzo wiele - tyle, ile możliwości wpięcia alarmu do instalacji samochodu. Czasami jest w tym celu wykorzystany interfejs, czasami przekaźniki są wewnątrz alarmu (i trzeba je zewnętrznie odpowiednio skonfigurować) a czasami montażysta robi sam prosty interfejs z dwóch przekaźników. Troszkę tych połączeń jest, i naprawdę o pomyłkę nietrudno. Zresztą doskonale wiem, że mało który z montażystów dokładnie sobie zdaje sprawę, jak działa centralny zamek w Mercedesie.
Jeżeli sugerujesz, że po dwóch sekundach zaczyna się "przeciwdziałanie" - to może jest zaprogramowany w alarmie za krótki czas impulsu (standardowo dla zamków pneumatycznych programuje się impuls trzysekundowy)

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 18, 2009 8:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 02, 2006 5:57 pm
Posty: 78
Lokalizacja: Wrocław
Właśnie wróciłem z garażu.
W tzw. przeciwdziałaniu pompki (gdy bolce wychodzą do góry) da się usłyszeć ciche , krótkie syknięcie w lewych tylnych drzwiach.
I tylko tam.
Dodam, że problem nie pojawił się od razu, lecz narastał powoli od kilku miesięcy.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 20, 2009 7:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 02, 2006 5:57 pm
Posty: 78
Lokalizacja: Wrocław
Wielkie Dziękuję Gerri!
Odpiąłem wężyk od siłownika zamykającego wlew paliwa, zaślepiłem go i wszystko działa (poza w/w siłownikiem oczywiście)
Teraz sprawdzam ten siłownik. Metodą "usta-usta" wydaje się być szczelny
i działa.
Zastanawia mnie, czy to nie wina oringu uszczelniającego połączenie siłownika z króćcem rurki podciśnieniowej.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl