MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 11, 2025 4:24 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lis 20, 2008 7:16 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 27, 2008 3:39 pm
Posty: 17
Lokalizacja: kolega
Witam!
Przejrzałem forum na temat nivo i ich wad, ale niestety nie znalazłem rozwiązania dla swojego przypadku. Może opiszę w skrócie. Po zakupie mojego 300CE nie wiedziałem że jest wyposażony w opcję NIVO tył stał jak przód i ogólnie było OK. Po pewnym czasie tylne zawieszenie zaczęło opadać z dnia na dzień. aż doszło że koło jest minimalnie schowane . Do tego doszły stuki z tylnego zawieszenia z koło za kierowcą. Stuki są tak okropne że jazda staje się męcząca (bywa że nawet jak wsiadam to stuknie, dzwięk metaliczny jak by odkręcony amortyzator). A więc zacząłem od najprostszych zadań dla laika nivo. Sprawdziłem płyn pod maską okazało się że nie ma nawet minimum - zakupiłem dolałem (taki jak powinien być). Jak by po jakiś 2 tygodniach troszkę się uniósł. Po paru dniach znowu nisko siedzi. Poczytałem troszkę o regulatorze ręcznym w okolicach tylnego mostu. Niestety regulator jest w słabym stanie (nie posiada żadnej osłony) i jest troszkę podrdzewiały. Odkręciłem rączkę od regulatora i przy odpalonym aucie delikatnie poruszałem. Brak jakichkolwiek odzewów. Regulator jest taki luźny że mogłem go kręcić w obie strony bez obciążenia w każdą stronę po kilkanaście razy i nic. Urządzenia nivo które są nie opodal tego regulatora patrząc w przód auta są nieco w oleju, ale nie kapie z nich ani nic. Amortyzatory są suche nie ma jakichkolwiek wycieków. Zwracam się do was z prośba bo zupełnie nie wiem co powinienem teraz zrobić. Kupić ? Gruszki ? Regulator ? amortyzatory ? Wszystko jest dość drogą inwestycją a wyeliminowanie czegoś kupując nowe jest marnotrastwem . Za wszelkie sugestię, pomoc, będę niezmiernie wdzięczny. Pozdrawiam Marcin.

_________________
Marcin.
Mercedes 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 20, 2008 8:17 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Na logikę gruszki mozesz odpuścić ,bo ich uszkodzenie objawia sie baaardzo twardym tyłem auta ,ale poziom jest wtedy OK .Amortyzatory tez raczej odpadają bo przy tym efekcie opadania musiałyby mieć wycieki oleju .Osobiście najbardziej prawdopodobny jest ten regulator wzniosu ,ta skrzyneczka wielkości paczki fajek w okolicach mostu .Jej uszkodzenie daje efekt powolnego opadania tyłu auta ,az do momentu ze po zapaleniu silnika juz tył się nie podnosi .Oczywiście trzeba sprawdzić czy pompa NIVO daje cisnienie ,bo jak nie to też będzie podobny efekt.Te regulatory wzniosu w uzywce chodzą po około 200zł na allegro.

Jezeli masz taki stukot na dołkach to jest uszkodzony dolny sworzeń w amortyzatorze NIVO .Nie trzeba go wymieniać ,mozna regenerować ,koszt około 100zł ,adres firmy z Gdańska jest na forum.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 20, 2008 10:14 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 27, 2008 3:39 pm
Posty: 17
Lokalizacja: kolega
A w jaki sposób można sprawdzić czy pompa NIVO daje cisnienie ?. Przed zakupem i wymianą dość kosztownych części chciał bym jak najwięcej rzeczy wykluczyć :)

_________________
Marcin.

Mercedes 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 20, 2008 11:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
nie aktualne

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Ostatnio zmieniony śr lis 04, 2009 1:15 am przez zegarek, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 20, 2008 11:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Na początek spróbowałbym odpowietrzenie układu. Odpowietrznik znajduje sie przy regulatorze (u góry).
Jeśli układ pracował bez oleju możliwe, że się zużyły elementy pompy i nie daje ona wystarczającego ciśnienia. Można by zaopatrzyć się w ciśnieniomierz i wkręcić go w miejsce odpowierznika - minimalne ciśnienie jakie powinna dawac pompa to jakies 130 barów.
Jeśli tył opada po zgaszeniu silnika - regulator nie trzyma ciśnienia

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 23, 2008 3:58 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 27, 2008 3:39 pm
Posty: 17
Lokalizacja: kolega
Dziś próbowałem odpowietrzyć układ. Po odkręceniu zaworu odpowietrzającego zaczął lecieć olej pod małym ciśnieniem a do tego jak by był nagazowany :). Po około 10minutach zlało się niecałe 0,5litra oleju i prawie do zera przestał lecieć, cały czas nagazowany. Udało mi się rękami odkręcić zawór do końca i ledwo co leciał olej z bąbelkami. Do tego dochodzi dość głośne syczenie (głośne od spodu samochodu) z okolic akumulatora i tych podłużnych elementów co są w podwoziu. Do tego tylne zawieszenie stało się twardsze i do tego bardzo skrzypiące. Skrzypienie dochodzi tak jak by z amortyzatorów. Próbowałem również odkręcić przewód(chyba ten co wchodzi z olejem 2 od dołu patrząc) od regulatora żeby zobaczyć czy dochodzi olej, ale za bardzo zapieczony, i będę próbował następnym razem. Macie może jakieś dalsze porady bądz sugestie za które jestem wam bardzo wdzięczny.

_________________
Marcin.

Mercedes 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 24, 2008 4:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 22, 2008 3:59 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Polska, PCT
A ja z pytaniem, gdzie w SEC'u 600 się dolewa olej do NIVO??

_________________
Lancia Lybra 2.0i 20V
Peugeot 205 1.6i Automatic
Truck:Volvo FH12 420 Globetrotter XL
Brak Gwiazdy...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 04, 2009 2:10 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 27, 2008 3:39 pm
Posty: 17
Lokalizacja: kolega
Jednak wystarczyło go porządnie odpowietrzyć :) co mechanik to mechanik. Auto reaguje na regulator i wydaje się OK, po za stukaniem z tylnego lewego amortyzatora. Najprawdopodobniej uszkodzone jest to dolne mocowanie. Znacie może kogoś kto to może zrobić we Wrocławiu bądz jego okolicach ?

_________________
Marcin.

Mercedes 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 03, 2009 10:13 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt lis 03, 2009 9:52 pm
Posty: 1
witam ja z problemem (dosłownie) bujam się już jakiś czas. problem polega na tym że po dokładnym odpowietrzeniu układu nivo dobra jazda kończy się po 500 metrach i robotę można zaczynać od nowa. Wymieniłem takie elementy jak :
- wężyk do pompy
- oring i ziemering w pompie
- gruchy (akumulatory drgań)

PROSZĘ O POMOC GDZIE TO DRAŃSTWO SIĘ ZAPOWIETRZA !!!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl