MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 4:39 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt paź 27, 2009 7:09 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Dwa zawory na raz padły?
Było grzebane przy silniku - ja bym zaczął od rzeczy najprostszej, czyli PORZĄDNEGO sprawdzenia bezpiecznika zasilającego elektrozawory.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 28, 2009 11:26 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 25, 2008 6:38 am
Posty: 26
Nie wiem czy padły oba na raz. Nie wiem jak to zdiagnozować. Na tzw oko ze stykami jest ok, ale to tylko oko.
Nie zaglądałem do bezpiecznika :oops:

Zaglądnę do skrzynki bezpieczników (nie zaszkodzi), dla pewności wymienię bezpiecznik i zobaczymy.

Co do grzebania przy silniku, wymieniona była pompa podciśnienia, pompa paliwa i pompa płynu chłodniczego (ot jak pech to się na pompy rzuciło).

_________________
W124 250TD '91 "Mieczysław Foch"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 29, 2009 9:01 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 25, 2008 6:38 am
Posty: 26
No i kupa, bezpiecznik nowy założony i nic. Jak grzał tak nadal grzeje.

_________________
W124 250TD '91 "Mieczysław Foch"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 12, 2009 7:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
Rozebrałem w końcu dziś przekaźnik przepięciowy, bo kontrolka ABSu już w ogóle nie gasła, a śnieg zapowiadają to wolę mieć sprawny układ. Zgodnie z oczekiwaniami kolegi Gerri, okazało się, że jeden lut był zimny i nie było przewodzenia na nim, chyba że się mocno go docisnęło. Chwila lutowania i po sprawie. Kontrolka gaśnie już wraz z odpaleniem samochodu.

Nie wiem tylko czemu przewodzenia na diodzie ma (sprawdzałem obie strony...).

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 12, 2009 9:10 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Bo to tzw. "dioda Zenera" - przewodzi dopiero po przekroczeniu określonego napięcia. Jej obecność nie jest potrzebna do załączenia "srebrnego"
Jednak w momencie gdy napięcie w instalacji samochodu osiągnie wartość niebezpieczną - ta dioda zacznie przewodzić i spowoduje spalenie bezpiecznika na szczycie przekaźnika (pod klapką) Tym samym elektronika pojazdu ocaleje. :)

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 13, 2009 6:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
Bardzo to pouczające, wirtualne piwo leci...

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl