MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 1:28 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 8:40 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
Walidator pisze:
Jeep przecież nie ma żadnego klimatu - to tylko ciężko pracująca maszyna do jeżdżenia - zero finezji

po tym zdaniu jestem pewien że nigdy nie jechałeś jeepem nawet jako pasażer. Miałem Grand Cherokee WJ 4.7, teraz ojciec ujeżdża takiego:
Dariusz Suchorz pisze:
Najlepsze zestawienie to 4,0 z automatem i reduktor 242, umozliwiający jazde 4x4 po asfalcie.


miałem takie samo zdanie na temat jeepa dopóki nim nie jeździłem.
moje prywatne zdanie WJ jest dużo przyjemniejszy od ML


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 8:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 16, 2004 10:32 pm
Posty: 480
Numer GG: 4404550
Lokalizacja: Pierwoszyno /k.Gdyni
Sokol pisze:
Najlepsze zestawienie to 4,0 z automatem i reduktor 242, umozliwiający jazde 4x4 po asfalcie.


miałem takie samo zdanie na temat jeepa dopóki nim nie jeździłem.
moje prywatne zdanie WJ jest dużo przyjemniejszy od ML

Tylko WJ i ML nie jest autem terenowym, to tylko bulwary.
XJ po przeróbkach nadaje się w teren i to dość trudny.
Wszystko zależy do czego ma służyć ten samochód.
Obecnie mam 2 XJ 4.0 i W210.
XJ w teren i dla żony na codzień (mieszkam na wsi i mamy pełno blota [zlosnik] ), a W210 w trase i na dłuższe wyjazdy.

_________________
W129 SL 600, W123 230CE, W126 300SD, W123 300TD
Jeep Wrangler JL Rubicon
tel 507 958 920
www.suchorz4x4.com


Ostatnio zmieniony pn gru 21, 2009 8:51 pm przez Dariusz Suchorz, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 8:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
Bukol pisze:
Jeśli chodzi o przebiegi - moja z '98 roku ma 370.000km. Jak porównuję do ogłoszeniowych z 200.000km to masakra.



zastanawiam sie nad RR HSE. Czesciej mozna kupic zadbane z malymi przebiegami. Slyszalem ze to skarbonka, ale ostatecznie mialem kilka citroenow, ktorych serwisy nie kosztowaly nawet jednego duzego przegladu w patrolu :evil:

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 8:53 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
WJ w miarę rozsądnie przesuwa się w błocie i robi to bardzo dostojnie [zlosnik] oczywiście to nie jest Patrol ani LC ale dawał radę


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 8:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
Sokol pisze:
WJ w miarę rozsądnie przesuwa się w błocie i robi to bardzo dostojnie [zlosnik] oczywiście to nie jest Patrol ani LC ale dawał radę


patrol ma niestety pewną wadę: ciężar. Mialem ZJa, ktory w blocie na oponach wielosezonowych robil lepiej, niz dlugi Patrol GR na General Grabberach MT. ZJ byl z reduktorem 232, ale oczywiscie bez blokady, czyli robil tylko 2 kolami + LSD z tylu, podczas gdy GR mial dzialajaca blokade z tylu i performowal na 3 kolach z pelnym momentem. Maly ciezar ZJ polaczony z potworna moca na kolach dostepna bez krecenia robilo swoje w sposob wrecz niewiarygodny.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 9:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 16, 2004 10:32 pm
Posty: 480
Numer GG: 4404550
Lokalizacja: Pierwoszyno /k.Gdyni
sneer pisze:
ZJ byl z reduktorem 232

chyba 242?

Ja mam 2 blokady ARB i mam zawsze trakcje na 4 koła, oraz masę ok 1800kg. [zlosnik]
GR objadę na około. [zlosnik] , bo wazy min 2200kg i moc tylko 125KM.

_________________
W129 SL 600, W123 230CE, W126 300SD, W123 300TD
Jeep Wrangler JL Rubicon
tel 507 958 920
www.suchorz4x4.com


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 10:45 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Tylko odbiegliśmy trochę od tematu, bo skoro kolega zastanawiał się na 4maticiem to pewnie blokad osiowych, liftu itp. nie będzie potrzebował :)

sneer - Hasiok to dobre auto, ale musi być cholernie zadbane i nie bite. Potrafi dać mnóstwo frajdy, ale może zmasakrować psychicznie największego twardziela. Usterki drobiazgów trzeba przyjąć jako normę, podobnie jak wycieki (typu "kap-kap" na szczęście :) ). Ale EAS to już droższa zabawa. Silnik, a skoro Hasiok to mówimy o 4,6 V8, to kolejne rozwinięcie starego, poczciwego 3,5 V8. Tego samego, po którym płakali w Top Gear na zakończenie produkcji. Niestety zwiększenie pojemności pociągnęło za sobą zmniejszanie odporności - cieńsze ścianki itp. Sporo aut ma założone 3,9 z osprzętem od 4,6. Pojawiają się już pierwsze P38 przerobione do wygłupów. Mój kolega ma takiego. EAS z regulacją wysokości w zakresie ponad 10cm! Czad.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 22, 2009 8:00 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 16, 2004 10:32 pm
Posty: 480
Numer GG: 4404550
Lokalizacja: Pierwoszyno /k.Gdyni
sneer pisze:
zastanawiam sie nad RR HSE. Czesciej mozna kupic zadbane z malymi przebiegami. Slyszalem ze to skarbonka

RR to gorzej niz skarbonka, znajomy ma i ciagle wydaje po kilka tysięcy na jakieś pierdoły.
Ostatnio uszkodził poduszke zawieszenia i komputer zwariował- znowu kilka tys poszło, kilka dni wczysniej wentylator wisko wyszedł przez maskę. [zlosnik]
Ten samochód to porażka na maxa.

_________________
W129 SL 600, W123 230CE, W126 300SD, W123 300TD
Jeep Wrangler JL Rubicon
tel 507 958 920
www.suchorz4x4.com


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 22, 2009 9:38 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
Zaraz zaraz panowie, z tego co wyczytałem to 4m ma właśnie blokadę mechanizmu centralnego + ASD a cherokkee z tego co mi wiadomo tylko blokadę centralnego dyfra...
discovery jeździłem - bardzo fajny ale nieco za wolny :)

Jesli już miałbym kiedyś wybierać to między starym jeepem a działającym 4 maticiem.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 22, 2009 10:18 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
Dariusz Suchorz pisze:
chyba 242?


moj byl rodzyn i mial 232.
Obrazek

Dariusz Suchorz pisze:
Ja mam 2 blokady ARB i mam zawsze trakcje na 4 koła, oraz masę ok 1800kg. [zlosnik]
GR objadę na około. [zlosnik] , bo wazy min 2200kg i moc tylko 125KM.


nie ma troche sensu dyskutowac o wydumkach czy pomnikach. Blokady ARB kosztuja majatek, patrol 2.8 ma tylko 115 KM, za to na wyprawach zdecydowanie rzadziej kleka. Ja pisalem tylko o tym, ze ZJ z 232 na szosowych oponach (czyli fabryka) idzie lepiej niz dlubniety dlugi patrol na oponach MT.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Ostatnio zmieniony wt gru 22, 2009 10:21 am przez sneer, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 22, 2009 10:24 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 16, 2004 10:32 pm
Posty: 480
Numer GG: 4404550
Lokalizacja: Pierwoszyno /k.Gdyni
Cherokee ma blokadę centralnego mechanizmu i LSD w tylnym moscie, czyli tarczki cierne.
Na śliskim działa, a w błocie już jest trchę za słabe, ale coś zawsze daje. <br>Dodano po 4 minutach.:<br>
sneer pisze:
moj byl rodzyn i mial 232.

Nie ma czegos takiego jak 232.
To jest 231 i nie mozna na tym jeździc 4x4 po asfalcie, tylko w terenie.


sneer pisze:
nie ma troche sensu dyskutowac o wydumkach czy pomnikach. Blokady ARB kosztuja majatek,

Bez przesady, 2 mosty wzmacniane z blokadami kosztowały mnie 6tys zł.

_________________
W129 SL 600, W123 230CE, W126 300SD, W123 300TD
Jeep Wrangler JL Rubicon
tel 507 958 920
www.suchorz4x4.com


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl