MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 8:10 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt gru 18, 2009 8:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt gru 18, 2009 8:05 pm
Posty: 130
Numer GG: 1148743
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Na początku chciałbym się przywitać.
Jestem świeży na tym forum, ale co nieco w materii mercedesów wiem.
Mam problem z gaśnięciem silnika. Nie trzyma wolnych obrotów.
Fora śledzę i wszystkie przykazania wypełniłem.
Chodzi o to,że doszedłem do "regulatora powietrza dodatkowego"
No i tu pytanie. Regulator po podłączeniu do aku ładnie śmiga, zresztą
niedawno testowany i czyszczony. Natomiast przy włączonym zapłonie, gdy podłączam wtyczkę zero reakcji.
Pomierzyłem napięcia we wtyczce i na jednym pinie +10,70V, a na drugim -0,6V. I ten prąd nie daje rady uruchomić regulatora. Jak powinno być?
Pomierzyłem napięcia we wtyczce diagnostycznej na włączonym zapłonie bez uruchamiania i na 3-5 jest 5,54V, a 5 i masa 11,78V czyli jakieś 0,48% prawie dobrze (chyba). Po odpaleniu wkręca się prawidłowo bez zamulania, ale jak puszczę pedał to kaput i odpalić też jest ciężko. Trzeba "chehcłać"
Chciałem naprawić właśnie problem odpalania a skończyło się na rozpierduszcze. Tak mi się wydaje że coś ze sterowaniem tego regulatora ale co?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za sugestie i pomoc


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 12:30 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Witamy, a cóz to za motor/rocznik?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 6:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt gru 18, 2009 8:05 pm
Posty: 130
Numer GG: 1148743
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Przepraszam za niesprecyzowanie.
Model W126 300 SE silnik M103 981 bez sondy landa
Dziś mogę swoje pytanie nieco sprecyzować.
Jeśli chodzi to pomiary na wtyczce do regulatora powietrza dodatkowego
Na włączonym zapłonie wynoszą: 1-12V; 2-0,6V
Przy zakładaniu wtyczki zero reakcji na regulatorze, a przy dodawaniu +12V
na regulator to otwiera się.
Teraz druga próba pompy załącza się bez problemu
Zmierzyłem i w czasie 30 s nalało 1,5 litra benzyny (chyba dobrze)
ciśnieniomerza niestety nie mam.
Trzecia próba napompowałem przez pokręcenie pary razy w poz. zapłon
naciskam na klapę a z rozdzielacza nie idzie paliwo, a chyba powinno.
Czwarta próba jaką dziś udało mi się wykonać to pomiary na potencjometrze między 1-2 pomiar oporności bardzo płynnie zaczyna od 0,06 k ohma do 0,12 k ohma i kończy na 0,06 k ohm (chyba git)
Między 1 a 3 cały czas 0,04 k ohma; a między 2 a 3 to zaczyna od 0,07 k ohma do 0,08 i przez dłuższy czas tak trzyma , a potem płynnie spada do 0 k ohma. Proszę o komentarz
Przekaźnik czarny sprawdziłem luty i wydają się być ok
W srebrnym przekaźniku sprawdziłem tylko bezpiecznik bo nie bardzo wiem jak to rozbebeszyć aby nie popsuć.
Proszę kolegów o pomoc kręci ok niby chce załapać ale nie bardzo.
Wykręciłem jedną ze świec i nie była zalana


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 7:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Wprawdzie to o k-jetronic, ale poczytaj tu : http://mb.auto.pl/index.php/K-Jetronic.html i tu: http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2.8i

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 8:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt gru 18, 2009 8:05 pm
Posty: 130
Numer GG: 1148743
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
http://mb.auto.pl/index.php/K-Jetronic.html

czytałem, ale dziękuję
i tu: http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2.8i[/quote]
poczytam

Chociaż jedno już mnie utwierdziło, albo proszę jeszcze przytaknąć
Moja płytka na przepływomierzu ma jakieś 0,5 cm luzu zanim napocznie na opór. i płytka jest jakieś 1 cm w górę ( nie w poziomie)
Czy to może mieć wpływ na odpalanie?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 28, 2009 7:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt gru 18, 2009 8:05 pm
Posty: 130
Numer GG: 1148743
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Odpaliłem w końcu silnik.
Złapał jakieś tam obroty (500), ale kulał jak potrącony.
Rozgrzał się i zacząłem regulację potencjometra.
Najniżej jak mi się udało ustawić to 1,2V i jest to w najniższej pozycji.
Jak przekręcam do góry to rośnie do 4,5V
Czy to może wskazywać na uszkodzenie potencjometru?
Dodam że przy tym ustawieniu silnik nabrał obroty do 1000-1100
i dość ładnie odpala ( ale jest rozgrzany) Zobaczę jutro na zimnym
Przełożyłem potencjometr z przepływomierza od W124 300 CE.
Może tu tkwi błąd, że nie mogę ustawić potencjometra.
Mój miał wytartą jedną ze ścieżak.
Panowie czy na włączonym zapłonie i wciskając klapę przepływomierza powinno z rozdzielacza lecieć paliwo?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl