MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 12:52 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt gru 29, 2009 5:08 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
Paweł-Sec pisze:

Da się wałek jakos szybko i sprawnie wymontowac ewentualnie zamienić na inny.


walek daj zregenerowac do Swiatka. U mnie za obydwa zaplacilem cos 700 zl. Ja wymienilem wszystkie dzwigienki, bo na obu walkach bylo sporo wytarc.
to, co stukalo, to byl ubytek na walku rzedu 6-7 mm. krzywka byla normalnie scieta. komplet dzwigienek bodajze ruville to bylo jakies 1200 zlotych.
wymien tez koncowki magistrali olejowych, bo wytarte krzywki to czesto skutek przytkanych magistral.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 29, 2009 7:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
[/quote]
to, co stukalo, to byl ubytek na walku rzedu 6-7 mm. krzywka byla normalnie scieta.[/quote]


Aż takie duże wytarcie było ?
Dzwoniłem po firmach naprawiających wałki - mam tylko jedno pytanie jak się to sprawuje po złożniu.

Czy nie zacznie znów stukać po 10000 tys.

Jak jest z trwałością ?

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
Post: wt gru 29, 2009 8:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Podobnie jak jeden z wyżej piszących kolegów zacząłbym od sprawdzenia ciśnień w cylindrach. Pokaże to dużo o zaworach. Jeśli uszkodzenie nastąpiło nagle. to najpierw jeszcze raz posłuchałbym jaki to jest rodzaj stuku a dopiero później złapałbym za klucz do odkręcania. Jeśli silnik "strzela" to zależy w którą stronę , trzeba wtedy popatrzeć na zapłon albo właśnie na zawory. Obejrzyj też świece jeśli ich stan i barwa odbiega od dopuszczalnej to przeanalizuj przyczynę.


Właśnie przeczytałem post wyżej. Jak takie wytarcie mogło powstać NAGLE !? Wcześniej nic nie było???

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 29, 2009 8:37 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wałek jest utwardzany tylko w warstwie powierzchniowej, zwykle 1-2mm. Zniszczenie warstwy utwardzanej następuje z braku smarowania (uszkodzone olejarki), zbyt dużego luzu - uszkodzone regulatory i praca udarowa. Potem już zniszczenia postępują lawinowo - bo metal jest miękki, aż stają się słyszalne na wolnych obrotach - wałek robi się "kwadratowy".

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 29, 2009 8:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
Nie wiem czy teraz piszesz na temat mojego problemu czy problemu kolegi który miał / przerabiał podobny problem.

Ja nabyłem autko z 4 miesiące temu. Wszystko wydawało się ze jest w miare ok z silnikiem. Stuki pojawiały sie powoli aż stało się.

Za pierwszym razem odkręcenia pokrywy zaworów nie oglądałem wałka (moja wina) wymieniem dwie krzywki i regulator - krzywka miała ryse na sobie a regulator hyd. bo jakos tak mi sie nie podobał. Poskładane zostało i odpalone .
Ciszej nie było. Dzisiaj rozebrałem to raz jeszcze i zobaczyłem w czym tkwi problem. Do tej pory operacje robiłem na 6 cylindrze a problem znalazłem na 7.

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 29, 2009 10:56 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
0,5mm??? Przy sprawnym popychaczu takiej ryski nie usłyszysz, ani nie poczujesz. Żeby zaczęło stukać to musiałbyś mieć zaoraną krzywkę konkretnie.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 29, 2009 11:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
zegarek pisze:
0,5mm??? Przy sprawnym popychaczu takiej ryski nie usłyszysz, ani nie poczujesz. Żeby zaczęło stukać to musiałbyś mieć zaoraną krzywkę konkretnie.


no, o tym pisalem. u mnie to stukajace to bylo 6-7 mm, po prostu krzywki nie bylo prawie.
a i tak stukalo od czasu do czasu.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 30, 2009 10:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
Panowie czy te elementy plastkiowe na tej rurce doprowadzającej olej do wałka / krzywek sa wymienialne ?

Niestety przy demontazu ze starego wałka rozleciały się na części pierwsze

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 31, 2009 12:28 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Paweł-Sec pisze:
Panowie czy te elementy plastkiowe na tej rurce doprowadzającej olej do wałka / krzywek sa wymienialne ?

Niestety przy demontazu ze starego wałka rozleciały się na części pierwsze


Zaleca się wymianę tych plastików przy każdym demontażu, żeby zapewnić szczelność. Przy okazji warto wymienić wszystkie, bo one są głównie przyczyną wytartych wałków.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 31, 2009 3:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
Panowie NIC NIE STUKA NIC NIE PUKA

Usterka znaleziona i usunieta. Zamontowany inny wałek w stanie bdb.
Komplet plastików tych od listwy smarowania tez nowe.

Dziękuje wszystkim za pomoc.


Życzę zaj...... Sylwestra. Pozdro

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl