MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 8:13 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob sty 02, 2010 10:07 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
W najbliższym czasie będę montował sondę lambda w swoim S123, jako że w W124 występowały fabrycznie pozwoliłem sobie zapytać w tym dziale:

Gdzie fabrycznie była montowana sonda i jaką polecacie?
Warto płacić za dedykowaną do tego silnika czy lepiej po prostu kupić uniwersalną?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 03, 2010 11:18 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Ja od jakichs 4 lat jezdze na uniwersalnej za 70zl - bezproblemowo.
Nie masz wogole sondy?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 03, 2010 1:31 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Cytuj:
Ja od jakichs 4 lat jezdze na uniwersalnej za 70zl - bezproblemowo.
Nie masz wogole sondy?

No właśnie jestem prawie zdecydowany na uniwesalną. Teraz tylko problem z wyborem producenta: Bosch kontra NGK/NTK...

Sondy nie mam bo to K-Jetronic w beczce :)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 03, 2010 1:35 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:08 pm
Posty: 518
Lokalizacja: z Wrocka
Kup NGK/NTK, ale oryginał w pudełku, jako uniwersalne są chyba najlepsze.

_________________
W201
W124
W168


Na górę
Post: ndz sty 03, 2010 2:09 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
voytas pisze:
W najbliższym czasie będę montował sondę lambda w swoim S123, jako że w W124 występowały fabrycznie pozwoliłem sobie zapytać w tym dziale:

Gdzie fabrycznie była montowana sonda i jaką polecacie?
Warto płacić za dedykowaną do tego silnika czy lepiej po prostu kupić uniwersalną?



Jeśli był kat to była zanim pod nogami pasażera w rurze wydechu.
Jeśli nie było kata sonda jest wkręcona w kolektor wydechowy, i taki kolektor pasuje bez problemu do 123, były w 201 i 124.

U mnie po podmianie sondy z fabrycznej na uniwersalną, samochód ma wiecej mocy i wiecej pali , po powrocie do starej objawy ustępują hihihih.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 03, 2010 5:01 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
THC pisze:
Jeśli był kat to była zanim pod nogami pasażera w rurze wydechu.

http://allegro.pl/item852166422_rura_ko ... 2_0_b.html
Jeśli mi się dobrze widzi to sonda jest przed katalizatorem co ma sens bo po co badać skład spalin po "dopaleniu"?

THC pisze:
Jeśli nie było kata sonda jest wkręcona w kolektor wydechowy, i taki kolektor pasuje bez problemu do 123, były w 201 i 124.

Raczej nie liczę na to że znajdę dobry kolektor do M102, chyba wszystkie są dziurawe. U mnie jest w miarę dobrze więc nie będę tego ruszał...

Zatem kupię NTK i będę montował ją troszkę dalej niż kolektor, pewnie właśnie pod nogami pasażera. Sondy są teraz podgrzewane, więc w zasadzie odległość nie gra już takiej różnicy.

Bardziej się zastanawiam nad samym montażem, myślałem o dospawaniu nakrętki do tłumika żeby było w co wkręcić sondę. Dobry patent?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 03, 2010 5:23 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
voytas pisze:
Bardziej się zastanawiam nad samym montażem, myślałem o dospawaniu nakrętki do tłumika żeby było w co wkręcić sondę. Dobry patent?


Myślę, że tak. Można kupić takie przygotowane pod sondę

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 03, 2010 5:27 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
jeśli będziesz gdzieś miał wiercić wylot pod sondę to dobrze to zrobić blisko kolektora wydechowego lub w nim (jak tylko wszystkie rury są razem), w oryginałach, które mają sondę daleko dopiero przed katem sonda długo się nagrzewa, co ogranicza jej użyteczność...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 9:48 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 04, 2005 11:01 am
Posty: 201
Lokalizacja: Borówno
Cytuj:
Jeśli był kat to była zanim pod nogami pasażera w rurze wydechu.
Jeśli nie było kata sonda jest wkręcona w kolektor wydechowy, i taki kolektor pasuje bez problemu do 123, były w 201 i 124.


Tutaj bym się nie zgodził. Mam akurat 2,3 z katem i sonda jest w kolektorze zestaw ten na sprzedaż jest. Kolektor nie popękany. Jak by kolega był zainteresowany to niech pisze. Jedynie może być problem z dopasowaniem kolektora do reszty bo różne końcówki miały, ale to idzie zawsze obejść.

_________________
320TE 92' z gazownią


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 12:52 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
voytas pisze:
Sondy nie mam bo to K-Jetronic w beczce :)


Z ciekawosci - po co wiec sonda? Montujesz LPG?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 3:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
voytas pisze:
Raczej nie liczę na to że znajdę dobry kolektor do M102, chyba wszystkie są dziurawe. U mnie jest w miarę dobrze więc nie będę tego ruszał...


Jest w Łodzi, na ulicy Kolumny, Pan Hipopotam, który spawa nasze kolektory. Usługa spawania i planowania kosztuje ok. 120 pln. Myśle, że za wspawanie gwintowanego kołnierza do lambdy będzie kosztowało podobnie.

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 8:38 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Cytuj:
Jest w Łodzi, na ulicy Kolumny, Pan Hipopotam, który spawa nasze kolektory. Usługa spawania i planowania kosztuje ok. 120 pln.

Pamiętam, mówiłeś kiedyś na spocie :)

Dziurawienie kolektora raczej sobie odpuszczę. Raczej nie ma sensu montować w nim podgrzewanej sondy... Ogólnie pewnie decyzja zapadnie u "spawacza", ale typuję jednak odcinek za kolektorem...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl