MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 3:39 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sty 06, 2010 9:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
kupiłem Mercedesa który miał już LPG (mikser) i problem był taki iż do 4tyś miał moc a powyżej już tylko dławienie,pomyślałem że problem rozwiąże się gdy założe BLOS-a więc go założyłem i powiem tak że różnica w przyspieszeniu i pracy silnika jest zauważalna znacznie lepiej pracuję tylko problem znów jest taki jak wcześniej czyli do 4tyś i dławi i dalej już nie chce,


dodam że:
-Parownik to BRC AT90E 100kW zasilany rurką 6mm
-układ dolotowy jak i cała instalacja jest szczelna

z tego co mi się wydaję wskazuję to na zużyte elementy parownika lub za słabe ciśnienie gazu
więc co to może byc ???

Silnik 3.0 m103


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 06, 2010 9:36 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Nie wiem czy to bedzie powód tego dławienia, ale pod BLOSA powinna iść rurka od butli gazowej fi8, sprawdz tez jaki jest slit (rurka w blosie z nacięciem) są bodajze cztery rodzaje tych rurek do różnych pojemność silników.
Kiedyś też kombinowałem z blosem w M103, i chyba na tym samym parowniku co masz ty, lecz nie chodził on tak jak powinien.
Ps. parownik rokręciłeś na maxa???

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 06, 2010 9:41 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
100KW to przecież żałosne 136KM, powyżej 4tys obr/min po prostu parownik nie daje rady odparować odpowiedniej ilości gazu...

Kto Ci taki mały parownik zamontował?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 06, 2010 9:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 04, 2005 11:01 am
Posty: 201
Lokalizacja: Borówno
Kolego na początek to masz za mały parownik z tego co piszesz masz go to 136 koni a twój silnik miał z fabryki 180 koników. Zacznij od tego. A tak pozatym czy na benzynie chodzi normalnie czy też tylko kręci się do 4 tyś?

_________________
320TE 92' z gazownią


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 06, 2010 9:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
no faktycznie widzę że parownik jest do 136KM a ja mam 180KM nie zwróciłem na to uwagę ,różnice jaką widzę 100kw a 140kw bo takie występuję to wyglądem się niczym chyba nie różnia poza rurką 6mm i 8mm,jeżeli już kupię ten 140kw to czy będę musiał zmieniac przewód fi 6mm aż od butl po przez elektro zawór z filtrem oraz do reduktora???i


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 06, 2010 10:42 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Tak, w zimie M103 z rurką zasilania LPG fi 6mm nie wyrabia - szczególnie na mrozie kiedy ciśnienie gazu wypychające go ze zbiornika jest małe. Instalacja musi być 8mm.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 07, 2010 12:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Parownik omvl r90 do 6 litrów pojemności kup na allegro i zamontuj.Miałem dokładnie tak samo w BMW M30B30 188KM ,kręcił się bez problemu do 7 tyś na rurkach fi6.Oczywiście też miałem blosa.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 07, 2010 1:21 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Mnie niestety rurki 6 nie wystarczyły przy M103. W lato owszem - w zimię lipa - po wymianie na 8 było dobrze. Do tego dochodzi za mały parownik napewno też, ja miałem dobry.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 10, 2010 3:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 16, 2008 7:27 pm
Posty: 172
Lokalizacja: Kraków
masz poprostu wersjie ooszczędniejszą.;)

jak koledzy radza nalezy zmienic parownik.

_________________
polonez 2.0 turbo - "zabawka" Męża ( i jego miłość)
syrena 105- nasze wspolne dziecko
CLK208 2.3 kompressor
FSO Polonez caro plus 1.6


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl