MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 3:39 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sty 12, 2010 1:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
Witajcie. mam kolejny problem. Po wymianie wałka i kilku dni jazdy coś mi nie grało tak jak powinno w silniku. Jakoś za bardzo się trzęsie.

Zmierzyłem wczoraj kompresje i okazuje się ze na jednym (7) garku praktycznie nie ma konpresji.

Co mogło paść. Rozebrałem co nieco z lewej strony. Wszystko wyglada na ok. Wymontowałem dwie dzwigienki zaworowe , i sprawdziełm kompresje bije max do 3 ew. 4 atm.

Co mogło się stać, zaworów nie miało prawa pokrzywić moze ewentualnie wypalone jest gniazdo zaworu i całe ciśnienie ucieka w góre.
Jak to sprawdzić bez na ta chwile ściągania głowicy. Albo padły pierścienie na tym garze. Jak sprawdzić szczelnosc cylinder- tłok bez demontażu głowicy.

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 12, 2010 2:05 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Paweł-Sec pisze:
Jak sprawdzić szczelnosc cylinder- tłok bez demontażu głowicy.

wlej kieliszek oleju do tego cylindra i zmierz kompresję powtórnie, jeśli będzie bez zmian to zawory puszczają... <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
Paweł-Sec pisze:
Wszystko wyglada na ok. Wymontowałem dwie dzwigienki zaworowe , i sprawdziełm kompresje bije max do 3 ew. 4 atm.

wiesz że dźwigienki są potzrebne do sprawdzenia kompresji? Upewniam sie bo nie wiem czy mierzyłeś po wyjęciu czy z nimi...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 12, 2010 2:09 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Po zdemontowaniu dźwigienek nie ma prawa być kompresji bo nie ma skąd zasysać powietrza - zawór ssący się nie otwiera.
Może ktoś przestawił rozrząd na tym wałku, albo wałek jest z innego silnika z inymi fazami (bo jest zdaje sie kilka typów) albo napinacz po zluzowaniu łańcucha nie został zdemontowany w celu poprawnego ściśnięcia i zamontowania - tak zdaje się w 117 też jest.
No i to co Jan radzi.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 12, 2010 2:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
Macie racje powietrza nie miał skad ciągnąc. Łańcuch jest poprawnie naciągnięty wiec tutaj nie powinno byc problemu. Co do wałka jest z innego silnika ale ma takie same oznaczenie wiec tutaj nie powino być problemu.

A czy jak na starym wałku wytarła się dzwigienka i jakiś czas silnika na tym wałku pracowac to czy nie mógł wypalić gniazda. I moze właśnie tutaj czyli na zaworach ucieka kompresja.

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 12, 2010 4:36 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Cytuj:
Co do wałka jest z innego silnika ale ma takie same oznaczenie wiec tutaj nie powino być problemu.


A konkretnie? Jakiego silnika i jakie ma oznaczenie wałek?

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 12, 2010 4:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
silnik 4.2 wałek 11710. Teraz tak myśle czy ten wałek nie jest z 5.0 bo 117 to chyba silniki 5.0



Sprawdzone wałek 11710 na starym i "nowym"

Ewentualnie jutro mogę zdemontowac drugą strone i zobaczyc jakie ma oznaczenie drugi wałek.

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 12, 2010 5:27 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Jeśli na drugiej głowicy masz nie do kompletu wałek, to by tłumaczyło nierówną pracę, ale z drugiej strony dziwnę, że wcześniej chodził poprawnie.

Jeszcze na ostatnim czopie (od strony grodzi) jest wybite oznaczenie wałka i dopiero te dwa identyfikują wałek. Być może są jednak inne.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 12, 2010 5:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
zegarek pisze:
Jeszcze na ostatnim czopie (od strony grodzi) jest wybite oznaczenie wałka i dopiero te dwa identyfikują wałek. Być może są jednak inne.


Sprawdze to jeszcze i dam znać. Tak się zastanawiam czy nie poskładac tego silnika na tym uszkozonym wałku i wtedy będzie się trzaskał ale jak będzie pracował na wszystkie 8 garów to ewidentnie wina będzie leżała po stronie wałka. Wtedy nie pozostanie nic tylko szukac inny wałek lub regenerowac oryginały.

zegarek pisze:
Jeśli na drugiej głowicy masz nie do kompletu wałek, to by tłumaczyło nierówną pracę, ale z drugiej strony dziwnę, że wcześniej chodził poprawnie.


Chodził super , po jakims czasie dochodziły niepokojące odgłosy. Okazało się ze jest walnięty wałek na jednej krzywce. Silnik pracował na wszystkie cylindry. Dopiero po zmianie wałka na inny zaczeły się problemy.
Wiec na 90 % nie będzie tu winy pierścieni tylko wina leży w wałku lub ewentualnie wypalonym zaworze (nie mam gazu). Iwg. Mnie zawory odpadają.

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 13, 2010 5:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
Poddałem się S-ka trafiła do mechanika - teraz niech Oni się martwią dlaczego nie chce działać jak powinno.

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl