MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 4:08 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sty 26, 2010 10:55 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 04, 2005 7:51 pm
Posty: 475
Lokalizacja: Tuszyn/Łódź
Witam, mam delikatny wyciek plynu chl. z ustrojstwa przykreconego do podluznicy prawej, do niego idzie m.in. przewod wodny z elektrozaworow umieszczonych kolo akumulatora. Ruska stronka pokazala mi cos takiego:
http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www. ... 180&SGN=04
Jest to element numer 140 na ostatnim schemacie, przetlumaczylem to jak w temacie ale nie jestem tego pewien w 100%.
Pytanie brzmi: do czego to sluzy? czy mozna to naprawic/kupic jakis zestaw reperacyjny i uszczelnic? czy sie nie bawic i kupic inny nowy/uzywany w dobrym stanie?
Aha, patrzac od strony grodzi, na tej pompcejest dekielek przykrecony kilkoma srubkami i najprawdopodobniej z tego cieknie.
Czy grozi jak bede smigal tak do momentu az sie zrobi cieplej? - wyciek nie jest duzy, innych objawow nie zaobserwowalem.

_________________
Ex: MB W 115 240D '75 - Babcia Miecia - niedokonczony remont...
Ex: MB W 115 200D '73 - Arbiesowy dawca dla Mieci
Ex: MB W 124 300CE '88 - Wnuczka
Obecnie: W124 200E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 26, 2010 11:37 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
cena nowej w ASO powala na kolana ok 900PLN. Ma za zadanie wymusic obieg płynu aby szybko zrobiło sie ciepło wentątrz samochodu.

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 26, 2010 11:44 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 12, 2003 7:21 pm
Posty: 249
Lokalizacja: Bełżyce woj. lubelskie
escort923 pisze:
cena nowej w ASO powala na kolana ok 900PLN. Ma za zadanie wymusic obieg płynu aby szybko zrobiło sie ciepło wentątrz samochodu.

A dokładniej to wymusza obieg płynu podczas niepracującego silnika i włączonego samochodu - wtedy dłużej działa ogrzewanie wnętrza. Do wymuszania obiegu płynu podczas pracy silnika służy pompa napędzana paskiem klinowym.

_________________
MB W124 230E '88
2x Warszawa 224 '69
Syrena 104 '73
PF 126p 600 '76
PF 125p '83
Polonez '85
3xToyota Crown MS 55 '67


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 26, 2010 2:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 04, 2005 7:51 pm
Posty: 475
Lokalizacja: Tuszyn/Łódź
Danke chlopaki,
Jako ze dzien wolny zrobilem tak:
1. Strzelilem setke zoladkowej gorzkiej, w zwiazku z praca na dworze
2. Zapalilem fajke
3. Wyjalem cale to ustrojstwo po zagrzaniu motoru, co by troche ciepla oddawal silnik
4. Rozkrecilem na srubki pierwsze, uszczelnilem, zalozylem i wszystko gra, nie cieknie wogole.
5. Zaczalem odpowietrzac uklad bo plynu troche wylecialo i mam pytanie: samochod nagrzany, temperatura w normie, plynu dolane, odpowietrzylem tylko srubka na obudowie termostatu. ale waz od chlodnicy do termostatu zachowuje sie przy scisnieciu jakby mial w sobie troche powietrza, czesc udalo sie wywalic przez zbiorniczek poprzez sciskanie weza ale troche go zostalo. Sa jeszcze jakies sruby do odpowietrzania ukladu? - 300E 12V.
Samochodem pojezdzilem troche po podworku, bo z racji wczesniejszej sety nie chcialem wyjezdzac na drogi, ale wszystko gralo. Chodzi od 40 minut na dworze i temp ok tylko to powietrze w wezu przy termostacie...

_________________
Ex: MB W 115 240D '75 - Babcia Miecia - niedokonczony remont...
Ex: MB W 115 200D '73 - Arbiesowy dawca dla Mieci
Ex: MB W 124 300CE '88 - Wnuczka
Obecnie: W124 200E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 26, 2010 5:39 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
W tym samochodzie się nic nie odpowietrza. Wszystko jest dobrze.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 26, 2010 7:33 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Pojezdzij trochę z ogrzewaniem na maxa i ewentualnie dolej płynu i wszystko będzie grało.Ukaniu słusznie prawi-nie odpowietrza sie-

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 26, 2010 8:00 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Kamaru pisze:
dokładniej to wymusza obieg płynu podczas niepracującego silnika i włączonego samochodu - wtedy dłużej działa ogrzewanie wnętrza. Do wymuszania obiegu płynu podczas pracy silnika służy pompa napędzana paskiem klinowym

Nie masz racji. Ogrzewanie wnętrza samochodu przy wyłączonym silniku to taka funkcja uboczna.
Podstawowym zadaniem tej pompki jest usprawnienie obiegu płynu chłodzącego przez nagrzewnicę w czasie pracy silnika na wolnych obrotach.
Jeżeli pompka jest niesprawna, to mamy taki objaw, że dopóki auto jedzie, i silnik jest na średnich obrotach - to w środku jest ciepło. Jeżeli na przykład dojedziemy do korku i obroty silnika spadną - to za chwilę we wnętrzu zrobi się chłodno. Ogrzewanie wróci gdy obroty silnika wzrosną.
Dodatkowo pompka jest wykorzystywana oczywiście do wspomagania układu REST oraz WEBASTO.
Można jeździ z niesprawną pompką, jednak trzeba liczyc się z tym, że zatrzymany wirnik pompki będzie dosyc skutecznie tłumił przepływ płynu. Wtedy lepiej dopasowac kawałek rurki (dobrze spełnia zadanie cienkościenne kolanko miedziane zakupione w "Praktikerze") a pompkę sobie na spokojnie usprawnic.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 27, 2010 8:58 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 04, 2005 7:51 pm
Posty: 475
Lokalizacja: Tuszyn/Łódź
Dzisiaj zrobilem traske i po dolaniu pol litra koncentratu wszystko wrocilo do normy, nic nie cieknie. Uwienczeniem tego zadania byl fakt ze przy zamykaniu maski strzelil mi najprawdopodobniej od mrozu klosz od reflektora... K..RWA

_________________
Ex: MB W 115 240D '75 - Babcia Miecia - niedokonczony remont...
Ex: MB W 115 200D '73 - Arbiesowy dawca dla Mieci
Ex: MB W 124 300CE '88 - Wnuczka
Obecnie: W124 200E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 27, 2010 9:17 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Ale sa przeciez wersje bez pompki ... np. moja :-(

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl