MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 8:09 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw sty 28, 2010 12:22 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
A jakim miernikiem (cyfrowy/wychylowy) i na jakim zakresie mierzysz napiecie z sondy (zakres AC/DC)?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 28, 2010 12:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
cyfrowy DC


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 28, 2010 2:16 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
No to zmierzyles wartosc skuteczna (w zasadzie srednia) tego przebiegu, ktora powinna byc ~0.5V, czyli tak jak Ci pokazal miernik.
Jezeli masz pod reka miernik wychylowy (najlepiej elektroniczny) to zmierz nim - wskazowka powinna latac 0.2-0.8V.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 28, 2010 2:35 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Częstotliwość zmian sygnału z sondy jest za mała aby nastąpiło tak precyzyjne uśrednianie, dwa wypełnienie nie jest 50%. Pmiar sygnału z sondy za pomocą prostego cyfrowego miernika ręcznego powinien dać przyjnajmniej - wskazanie "nieokreślone - pływajace" i to w przypadku dość dużej stałej czasowej filtru. Zwykłe mierniki widocznie pozkazują syganł zmienny "przyklejający" się do wartości niskiej i wysokiej.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 28, 2010 3:03 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Kolega napisal, ze wartosci skacza (fakt, powinny szalec).

ps. wg. mnie pomiar zwyklym miernikiem cyfrowym nie ma zadnego sensu.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 28, 2010 3:32 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Pomiar jakimkolwiek miernikiem jest bez sensu. Stała czasowa ustalania się wskazań mierników analogowych i cyfrowych może być identyczna (znam kilka cyfrowych w których czas ustalania się wyniku jest równy 20ms - 50 syników na s - może być szybciej - do kilkuset - ale chodzi o ograniczenie zakłóceń z sieci 50Hz - nie znajdzie się szybszego miernika analogowego nigdzie). W analogowym chodzi raczej o wzrokowe określenie granic czy trendów - co jest niemożliwe w przypadku miernika cyfrowego (bez sensownego bargrafu).
Jeśli wartości zmieniają się to jest zauważalne w obu typach. Podanie wartości 0,5 czy 0.57 - świadczy o małym zakresie zmian, nie przypominających tego czego można oczekiwać po pomiarze sygnału z sondy.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 28, 2010 5:27 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Moj wychylowy (z przedwzmacniaczem) spokojnie nadaza za sonda, fakt, ze ma dosyc szerokie pasmo i jedynym ograniczeniem jest bezwladnosc wskazowki.
Ale nie o tym watek.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 28, 2010 8:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Oscyloskop najlepszy do tego celu,a tak na marginesie bez sondy ten silnik powinien pracować normalnie.Ja w tej chwili mam odpiętą i KE śmiga bez problemu,spalanie nie uległo zmianie, przynajmniej tego nie zauważyłem.Dynamika bardzo dobra i na ciepłym i na zimnym jak na M103 oczywiście + W126.Silnik M103 260.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 28, 2010 9:40 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
No proszę Merc opracował rózne tryby pracy sterownika dla wersji z sondą i bez a w polsce wyłacza się sondę i też jeździ :-)
Nie ma możliwości sensownej regulacji KE bez sondy (lub bez analizatora spalin), KE bez sondy zeświruje i będzie chodziło jakoś - jak? nikt nie wie - bo to 20 letni mechaniczny ułomny wtrysk z 20 letnim silnikiem.
Lambda ma mu powiedzieć o ile się myli z racji wieku i wad i pozwolić pracować ~ekonomicznie. Prąd wzbogacenia w pewnych wersjach sterownika też jest obliczany w zależności od średniego prądu przy pracy w zamkniętej pętli. Więc jeśli uszkodzona sonda przekrzekracz akurat non stop próg bogato to go zamuli. Ale co kto sobie wycina i jak drutuje - jego sprawa :-).

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 29, 2010 6:03 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Ukaniu wiem o tym że się nie stroi poprawnie ale auto działa jakby nigdy nic.Sonda wyleciała na rzecz czteroprzewodowej ngk podpiętej do motronica,oraz dla tego że padła :) Jak zostanę z KE to zamontuje ją z powrotem - nową oczywiście.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl