MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 4:06 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz lis 15, 2009 5:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Posty: 197
Lokalizacja: Poznań
podłączę sie do tematu
Panowie jak zablokować (czym?) ośkę pompy wody aby odkręcić visco???
walczyłem dobre 30 min ale poległem
od góry jest jeden otwór około fi8 - 9 mm, świeciłem latarką, kręciłem kołem ale nie namierzyłem wcięcia aby je zablokować
pomocy
pozdrawiam

_________________
Suzuki Liana 1.6 '2004
[u]Mazda Premacy 2.0 DiTD '1999[/u]
124 300 TDTurbo '1991 - ex
Daihatsu Move L601 '1997 - ex
‘DEMON PRĘDKOŚCI’ W123’ 200D - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 15, 2009 6:27 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Tylko nie w ten otwór, mój mechanik miał specjalna flansze i sobie poradził. Dla jasności śruba ma prawy gwint.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 22, 2009 2:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Posty: 197
Lokalizacja: Poznań
znalazłem !!!!
otwór do zablokowania znajduje sie na kole pasowym pompy wody od strony silnika, wkładamy w niego pręta/śrubę fi 4-5 i blokujemy o wystający z góry korpusu pompy wody kołnierz.
śruba visco ma prawy gwint
mam nadzieje że komuś sie przyda

_________________
Suzuki Liana 1.6 '2004
[u]Mazda Premacy 2.0 DiTD '1999[/u]
124 300 TDTurbo '1991 - ex
Daihatsu Move L601 '1997 - ex
‘DEMON PRĘDKOŚCI’ W123’ 200D - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 22, 2009 5:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
Dokładnie do blokowania jest specjalny klucz.Wkładanie prętó w pompe jest ryzykowne.:P
Ale jak masz pomoc to można zablokować pasek i pompe rekami(oczywiście w rękawiczkach:P)
Gwint normalny,można czymś zalać śrubę przed odkręcaniem i powoli pójdzie [zlosnikz]

_________________
W140 S350TD '96
W201 200D '88
W123 240D '79-84

Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 28, 2010 7:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
To i ja się podepnę pod temat, otóż ostatnio mamy niskie temperatury, i tak od wtorku rano po odpaleniu coś mi tam lekko "rzęcholiło". Dzisiaj podniosłem maskę i okazało się, że jak złapie za wiatrak chłodnicy to ma taki delikatny luz (naprawdę niewielki). Przyczyną "rzęcholenia" jest właśnie wentylator- jak odpaliłem auto to tak po kilku chwilach zaczął pojawiły się właśnie niepokojące dźwięki i jak zgasiłem silnik było słychać je dalej, a jedyną rzeczą jaka się ruszała był wentylator (kręcił się siłą rozpędu). Pokręciłem nim ręcznie żeby się upewnić i niestety to jest to. Co powinienem wymienić ? - jakieś łożyska ? całą viskozę?

Szukam podobnego tematu na forum jak znajdę to usunę posta ale narazie nie znalazłem.

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 29, 2010 1:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
Jeżeli masz luz na łożysku i "rzęzi" to całe visko do wymiany(250zł)podobno wylatują robiąc niezły kipisz pod maską:)) chyba wszystko opisałęm w tym poście, albo w odnośnikach w nim zawartych.

Też miałem luz i rzęziło,nowe chodzi całkiem inaczej i lepiej brzmi:))jak to ktoś porównał dzwięk V8 z silnika R6 diesla:P:))

_________________
W140 S350TD '96

W201 200D '88

W123 240D '79-84



Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 03, 2010 7:35 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Oki visko zakupione Behr co z tego skoro i tak robiony w Chinach ale nie o to chodzi. Mam silnik benzynowy M111 2,2 litra i nie znajduje żadnych otworów na kole pasowym pompy wody, do tego śruba visko ma gwint lewy zresztą w samochodzie też (twierdze tak po nacięciach na śróbie-tak sie oznaczało lewy gwint).
Pytań mam kilka:
1. po co wyjmować chłodnice?
2. visko odkręca sie od pompy tą wielką nakrętką? klucz 36
3. o jakim imbusiku piszecie?

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 1:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
Mogę się nie znać, ale u mnie jak wymieniałem.
To po środku viska miałem bita imbus 8 mm klucz w kształcie literki L z dużym ramieniem i heyah.Gwint normalny.A pompę udało się zablokować rękami :):P

_________________
W140 S350TD '96

W201 200D '88

W123 240D '79-84



Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 2:14 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Silnik M111 ma inaczej niż 103 montowaną wiskozę...

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 2:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
Też tak podejrzewałem, dlatego podkreślałem jak to było w moim silniku :P:))
Powodzenia

_________________
W140 S350TD '96

W201 200D '88

W123 240D '79-84



Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 2:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Oki czyli jeśli dobrze myślę blokuje pompę i odkręcam tą dużą nakrętkę na klucz 36 tak? I to cała filozofia wymiany Viska?

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl