MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 4:09 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt sty 29, 2010 1:34 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Blazey pisze:
:ukaniu, a co dałeś jako elementy wykonawcze?
...
Jak tam jest oryginalnie to sterowane? Jaki sygnał idzie z kabiny do jeża?


IRF1010, dławik, mocny szybki driver, generator PWM ok 30KHz na attiny25 (z tego co pamiętam). Programowo zapewniam softstart, współpracę z webasto i korekcję charakterystyki regulacji aby było wygodnie kręcić gałą. Armata na muchę ale prosto, tanio i skutecznie.
W W124 sterowanie jeża jest liniowe analogowe - napięciem - z tego co pisał Gerri.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 29, 2010 2:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
To ładnie pojechałeś :D
Tranzystor też spory. Działa to poprawnie?
To są różnice w sterowaniu między zwykłym nawiewem a climatronikiem?
A jeśli komuś nie chce się, nie potrafi zrobić na procesorze, to jeśli tam jest napięciowe sterowanie, to jeden 555 na generator PWM, a drugi ewentualnie do zrobienia bypassu przy starcie. Odpadają funkcje diagnostyczne ale też będzie działać.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 29, 2010 5:54 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Blazey pisze:
To ładnie pojechałeś :D
Tranzystor też spory. Działa to poprawnie?


Wbrew pozorom nie aż tak przesadziłem ;-), z zasady jestem analogowcem. Powstał prototyp na 555 w takim standardowym układzie PWMa z 2 diodami, działał fajnie - ale ilość elementów dodatkowych i wymagane ekranowanie dość czułych na glicze komparatorów, brak możliwosci kształtowania charakterystyki - U(R) - obroty, skutecznie mnie zniechęciły. Attiny25 ma 8 nóg tyle ile jedno 555 :o a możliwości ograniczone tylko wyobraźnią. Zmiany charakterystyk, dodatkowe funkcje... luksus.
Jeden tranzystor spokojnie sobie daje radę (zimny), dławik nawinięty na toroidzie z dławika wyjściowego PCta.

Blazey pisze:
To są różnice w sterowaniu między zwykłym nawiewem a climatronikiem?

Jak jest w 140 nie wiem w 124 jest albo zwykły rezystor i gałka 1-2-3... a lbo sterowany napięciem jeż w klimie. A dokładnie niech sie wypowie znawca Gerri.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 30, 2010 2:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt wrz 25, 2009 10:30 am
Posty: 75
Mam pytanie co do tego regulatora czy jakbym podebral inny od merca ale ampery by byly takie aby pasowaly czy przerobic mozna ,bo lepiej wydac na cos innego do auta niz byle mala czesc za 450 zl.Co sadzicie


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 30, 2010 11:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 31, 2003 8:35 am
Posty: 56
Lokalizacja: Legnica
A gdzie ten inny regulator wsadzisz wsadzisz? A kabelki widziales cienkie one nie sa a jak rozwiazesz odprowadzenie ciepla. czytales o jakich prądach koledzy mowia . Widziales jakie konektory ida do wentylatora. Jak potrafisz to zaloz inny ale daj zdjecia moze czegos sie nauczymy.
cytuje bo lepiej wydac na cos innego do auta niz byle mala czesc za 450 zl.mala czesc za 450 zl. a powiedz jak sie jezdzi bez regulatora, da sie? czapeczke masz na glowie? Nie jest to takie byle mala czesc.

_________________
W140 S350TD '96 | W201 200D '88 | W123 250D '84


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 31, 2010 10:25 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt wrz 25, 2009 10:30 am
Posty: 75
kolega z Legnicy ma racje jednak co orginal to orginal czesc .Juz zamowilem regulator wentylatora,chcialem pokazac tu foto tego co mam zalozone zamiast orginalu ale mam za slaby net i zdjecia nie moga wejsc.Regulator stary jest o polowe mniejszy i polutowany .


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 03, 2010 9:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt wrz 25, 2009 10:30 am
Posty: 75
Jestem zalamany,wymienilem rezystor(regulator obrotow )wentylatora nagrzewnicy i nic.Wentylator nie pracuje dalej.Na krotko tak.Caly wentylator elektryk rozebral na czesci ,przeczyscil sprawdzil i zlozyl i nic.Potem pojechalem na komputer sprawdzic i wykazalo ze nie ma sygnalu z panelem sterowania ,tak wiec caly panel musze wymienic bo jak zobaczyl elektronik ze potencjometr nie chodzi i patrzyl na to i patrzyl w koncu powiedzial ze nie zrobi i czekam na panel.Dostane go za 2 dni.Ja juz sil nie mam z tym autem ile trzeba wymienic by nim tylko jezdzic.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 2:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 31, 2003 8:35 am
Posty: 56
Lokalizacja: Legnica
Nie martw sie . Pociesz sie tym ze masz kultowe auto ktore plynie a nie jedzie. A sterowanie z klimatronika to wychodzi od zera do 5-7 V Szkoda, ze elektryk ci wczesniej nie sprawdzil zanim kupiles nowy regulator.

_________________
W140 S350TD '96 | W201 200D '88 | W123 250D '84


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 2:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
No to chyba teraz koszta Ci się porobiły.
Regulator i Panel climatronika teraz,elektryk,i podłączenie pod kompa.

Oby jak najmniej takich historii życzę:P

_________________
W140 S350TD '96
W201 200D '88
W123 240D '79-84

Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 7:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt wrz 25, 2009 10:30 am
Posty: 75
Zobaczymy jutro.bedzie ten panet sterowania i sie okarze czy sprawdzenie przez kompa przez wtyczke czy to prawda.Wszystko pracowalo i nagle przestalo funkcjonowac,jutro tez wymieniam tylne sprezyny bo troche siedzi.Merc jest ok ale zona juz mnie gani bo cos nowego cos wymieniam by bylo dopiete na ostatni guzik bo ladne auto miekko jedzie cicho nawet wiatr nie slychac.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl