MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 8:09 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr lut 03, 2010 12:44 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 11:39 am
Posty: 146
Numer GG: 8145308
Lokalizacja: opolskie
Digidy pisze:
mareczek8484 pisze:

Czy to normalne, że co ok. 1500km muszę dolać ok. 0,8 - 1l oleju silnikowego, czy to dużo...?



jak przechodzisz przegląd tym autem?



Nie rozumiem pytania... Normalnie... Co ma przegląd do stanu oleju silnikowego?? Przecież nie leje mi się ciurkiem olej z silnika na ziemię, więc nie ma problemu...

_________________
Corolla 1,4 VVTI 2001r 97KM - ex
Fiat Coupe 2.0 16V 1996r 138KM - ex
Audi A6 C4 2.0 16V 1994r 140KM - ex
Peugeot 307 SW 2.0 HDI 2002r. 150KM - ex
w126 3.0 180 KM 1986r - na co dzień


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 03, 2010 12:53 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
mareczek8484 pisze:
no właśnie, ile jest od min do max w m103 ??


Skoro masz teraz wskazanie w połowie między min/max to dolej 0,5 litra i sprawdź, czy będzie max.
Jeśli nie, to dolewaj aż będzie maximum, później x2 i już wszystko wiesz ;) Tylko nie wlej za dużo!

_________________
W123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 03, 2010 12:58 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
mareczek8484 pisze:
olej definitywnie gubi się gdzieś w miejscu oznaczonym obwódką...

Myślę że to znana posiadaczom M103 przypadłość tych silników. Leci z pod uszczelki zwanej "leżące C" lub "płaskie U"
I mnie to dopadło wiec noszę się z zamiarem jej wymiany. Mam dokładnie tak samo mokry silnik.
Kilka postów niżej też jest o tym.
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=46561
mareczek8484 pisze:
podczas jazdy zapalała się kontrolka od oleju (...) Oczywiście auto stoi od paru godzin nie włączane...
Co do kontrolki oleju.
Po pierwsze - auto w czasie jazdy się przechyla i poziom się waha a że jest niski to kontrolka miga.
Po drugie - myślę że jak się zapali na stałe to będzie właśnie minimum a tak jest lekko powyżej.
Po trzecie - jak auto dłużej stało to cały olej ściekł do miski i trochę podwyższył jego poziom. Po dolaniu 0,3l jeszcze wzrósł.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 03, 2010 1:14 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 11:39 am
Posty: 146
Numer GG: 8145308
Lokalizacja: opolskie
No to powoli cała sprawa układa się w całość...:) Jeszcze tylko jakieś mądre wnioski o tym wspomaganiu i powoli będziemy wiedzieć dokładnie w czym trzeba pogrzebać...:)

_________________
Corolla 1,4 VVTI 2001r 97KM - ex
Fiat Coupe 2.0 16V 1996r 138KM - ex
Audi A6 C4 2.0 16V 1994r 140KM - ex
Peugeot 307 SW 2.0 HDI 2002r. 150KM - ex
w126 3.0 180 KM 1986r - na co dzień


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 03, 2010 7:04 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
mareczek8484
mareczek8484 pisze:
a tu stan w połowie między max i min... Zdziwiliśmy się zleksza - skoro zapala sie kontrolka

Tu nie ma się co dziwić , w kazdym m103 zapala się kontrolka mniej więcej w połowie między min a max. A zużycie oleju to masz drastyczne i wróży wymianą uszczelniaczy i/lub prowadnic zaworowych, bo przez tą nieszczelność raczej nie ma prawa tyle ubywać.

mareczek8484 - skąd jesteś z opolskiego, bo mam to samo auto i może bym zerknął i coś doradził ? Ja mieszkam blisko Ozimka a w Opolu bywam co drugi dzień.

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 03, 2010 11:27 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 11:39 am
Posty: 146
Numer GG: 8145308
Lokalizacja: opolskie
Jestem z Krapkowic, moglibyśmy umówić się w Opolu kiedy Ci pasuje. Dzisiaj wyjeżdżam, ale w przyszłym tygodniu mógłbyś rzucić okiem...
Odezwę się w niedzielny wieczór i się ugadamy...

Co do konsumpcji oleju, to ostatnio było tak, że od poziomu max do chwili, kiedy zapaliła się kontrolka zrobiłem ok. 1500km...

_________________
Corolla 1,4 VVTI 2001r 97KM - ex
Fiat Coupe 2.0 16V 1996r 138KM - ex
Audi A6 C4 2.0 16V 1994r 140KM - ex
Peugeot 307 SW 2.0 HDI 2002r. 150KM - ex
w126 3.0 180 KM 1986r - na co dzień


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 03, 2010 2:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt cze 30, 2009 12:18 am
Posty: 100
mareczek8484 pisze:
Digidy pisze:
mareczek8484 pisze:

Czy to normalne, że co ok. 1500km muszę dolać ok. 0,8 - 1l oleju silnikowego, czy to dużo...?



jak przechodzisz przegląd tym autem?



Nie rozumiem pytania... Normalnie... Co ma przegląd do stanu oleju silnikowego?? Przecież nie leje mi się ciurkiem olej z silnika na ziemię, więc nie ma problemu...


chodzi o to że ten olej to nie ucieka z tych miejsc w silniku, tylko z rury wydechowej a to już jest zanieczyszczenie środowiska, przeglądu normalnie nie przejdzie, (chyba ze po znajomości)
kopci jak przyspieszasz??

_________________
W168, W124


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 03, 2010 2:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Digidy pisze:
chodzi o to że ten olej to nie ucieka z tych miejsc w silniku, tylko z rury wydechowej a to już jest zanieczyszczenie środowiska, przeglądu normalnie nie przejdzie, (chyba ze po znajomości)

od dziesięciu lat jeżdżę różnymi samochodami na przeglądy i nie do znajomego diagnosty, tylko gdzie popadnie i nigdy nikt mi spalin nie badał - tu jest Polska, tu wszystko przejdzie ;-)

A nawet jeśli spaliny były by badane to sa badane na zawartość tlenku węgla a nie ilości palonego oleju.

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 07, 2010 11:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 11:39 am
Posty: 146
Numer GG: 8145308
Lokalizacja: opolskie
Digidy pisze:
chodzi o to że ten olej to nie ucieka z tych miejsc w silniku, tylko z rury wydechowej a to już jest zanieczyszczenie środowiska, przeglądu normalnie nie przejdzie, (chyba ze po znajomości)
kopci jak przyspieszasz??



nie badano mi spalin przenigdy, a po wydechu żaden olej nie leci... kapie na dół, pionowo, po bloku silnika...

_________________
Corolla 1,4 VVTI 2001r 97KM - ex
Fiat Coupe 2.0 16V 1996r 138KM - ex
Audi A6 C4 2.0 16V 1994r 140KM - ex
Peugeot 307 SW 2.0 HDI 2002r. 150KM - ex
w126 3.0 180 KM 1986r - na co dzień


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 08, 2010 3:30 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw gru 04, 2008 3:12 am
Posty: 44
Lokalizacja: Gliwice
co do tego wycieku zaznaczonego na zdjeciu to u mnie bylo bardzo podobnie i skonczylo sie wymiana uszczelki pod glowica.

_________________
W126 260SE 1989


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 08, 2010 6:12 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
pszemoll pisze:
co do tego wycieku zaznaczonego na zdjeciu to u mnie bylo bardzo podobnie i skonczylo sie wymiana uszczelki pod glowica.

Diagnozowałeś sam czy u mechaniora? Bo w tym drugim przypadku według mnie "zachodzi uzasadnione podejrzenie" albo wyłudzenia forsy ("naciągnięcie" na remont bez potrzeby - może wymienił tylko "słownie") albo po prostu braku kompetencji i wiedzy. Chyba że usterka tylko z grubsza przypominała tą ze zdjęcia a polegała na czym innym (w co wątpię bo ta jest bardzo typowa - ma ją 95% silników M103).

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 08, 2010 6:41 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw gru 04, 2008 3:12 am
Posty: 44
Lokalizacja: Gliwice
Niestety jestem bardziej uzytkownikiem niz mechanikiem mojego w126 dlatego zdalem sie w pelni na warsztat, pamietam jednak ze mokro bylo rowniez na calej powierzchni pod kolektorem, wiec byc moze to co przedstawia zdjecie to rzeczywiscie jakis mniejszy problem, jednak fakt faktem wymiana uszczelki rozwiazala problem, i raczej nie mam podstaw zeby podejrzewac mechanika.

_________________
W126 260SE 1989


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 08, 2010 8:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Oczywiste że olej będzie i pod kolektorem tam go wiatr pcha,a mechanik mógł zmienić uszczelkę pod głowicą i jak składał przy okazji zmienił uszczelkę "C" i już Ci nie cieknie (mógł być nie świadom tego że tylko tam był wyciek ale oczywiście nie koniecznie) bo ten dekielek musi zdjąć żeby głowicę ściągnąć ;)

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 08, 2010 9:57 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw gru 04, 2008 3:12 am
Posty: 44
Lokalizacja: Gliwice
Mysle wiec ze mozecie miec racje, pewnie wyrzucilem troche pieniedzy w bloto, no ale przynjamniej nie musze sie martwic o oszczelke przez nastepnych pare latek ;). Tak czy inaczej mysle ze mechanik chcial dobrze, a z doswiadczenia z innymi samochodami wydaje mi sie ze on czasem po prostu nie do konca wie co robi. Szczesliwie znalazlem ostatnio lepszy warsztat wiec juz do tamtego nie bede wracal.

_________________
W126 260SE 1989


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 08, 2010 10:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 11:39 am
Posty: 146
Numer GG: 8145308
Lokalizacja: opolskie
jak się ,,fachowo" nazywa ta uszczelka ,,c" ? Bo gościu w sklepie nie łapie o co biega... :oops:

_________________
Corolla 1,4 VVTI 2001r 97KM - ex
Fiat Coupe 2.0 16V 1996r 138KM - ex
Audi A6 C4 2.0 16V 1994r 140KM - ex
Peugeot 307 SW 2.0 HDI 2002r. 150KM - ex
w126 3.0 180 KM 1986r - na co dzień


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl