MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 3:39 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lut 09, 2010 10:58 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 10, 2008 6:41 pm
Posty: 20
witam.pare dni temu skusilem sie na promocje i kupilem olej sinikowy mobil 2000 10w40.dzis sprawdzilem na allegro i okazalo sie ze wystepuje on tez w wersji do diesla.olej ktory kupilem na opakowaniu nie ma podane do jakiego typu silnika jest.na allegro wyczytalem ze jest do benzyny i lekkich diesli.teraz nie wiem czy go wlac do mojej jednostki czy sprzedac i kupic inny prosze o rade.dodam ze moj 2.9 td ma najechane 240tysi jest z 98r


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 09, 2010 1:41 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Sprawdz na opakowaniu czy ma specyfikacje API i ACEA dla diesli;

Klasyfikacja API dla silników Diesla:
CA - oleje dla silników z niewielkim obciążeniem
CB - oleje dla silników z niewielkim obciążeniem. Charakteryzują się lepszymi własnościami przeciw zużyciowymi w stosunku do olejów klasy CA.
CD - oleje do silników zarówno wolno ssących jak i doładowanych. Zapewniają ochronę przed zużyciem, korozją oraz chronią przed powstawaniem osadów wysokotemperaturowych.
CDII - oleje do dwusuwowych silników Diesla.
CE - Oleje do doładowanych silników wysokoprężnych, pracujących pod dużym obciążeniem zarówno przy wysokiej, jak i niskiej prędkości obrotowej.
CF4 - Oleje do szybkoobrotowych czterosuwowych silników wysokoprężnych. Zastępuje klasyfikacje CE w silnikach Diesla zasilanych paliwem o niskiej zawartości siarki.
CF - Specyfikacja olejów silnikowych dla silników wolno ssących oraz doładowanych, pracujących pod dużym obciążeniem, zasilanych paliwem o zróżnicowanej jakości.
CF2 - oleje do wysoko obciążonych dwusuwowych silników wysokoprężnych. Zastępuje klasyfikację CDII
CG-4 - oleje te produkowane od około 1998 r. przewyższają oleje klasy CF-4. Stanowi standard dla nowoczesnych 4-suwowych silników Diesla;
CH-4 - jest stosunkowo rzadko używanym olejem najnowszej generacji od roku 2001;
CI-4 - dotychczas najwyższa klasa jakości olejów wprowadzona w 2002. Oleje tej klasy używane są dla najnowocześniejszych, wysokoprężnych 4-suwowych wysokoobrotowych silników Diesla przede wszystkim aby podnieść poziom redukcji emisji szkodliwych substancji. Przewidziana dla samochodów wyposażonych w nowoczesne systemy oczyszczania spalin.

Silniki Diesla dla samochodów osobowych:
* ACEA B1 - jakość podstawowa;
* ACEA B2 - wysoka jakość standardowa;
* ACEA B3 - wyższa nośność sadzy oraz ochrona przed zatarciem;
* ACEA B4 - dla silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
* ACEA B5 - najwyższa jakość gwarantująca maksymalną oszczędność paliwa.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 09, 2010 2:44 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 10, 2008 6:41 pm
Posty: 20
zanim przeczytalem twoja odpowiedz poradzilem sobie sprzedajac olej.Mysle ze kupie castrola 10w40 dedykowanego do td na ktorym jezdzi obecnie i nie bede kombinowal.Olej to cos na czym chyba nie warto oszczedzac :-? generalnie staram sie uzywac wysokiej jakosc produktow(czesci zawieszenia,podzespoly silnika, itp itd)do mojej gwiazdy wiec nie wiem co mi z tym olejem w promocji odbilo.napewno przed kupnem castrola sprawdze go w podanej przez ciebie klasyfikacji.pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 09, 2010 2:54 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Skoro nie warto oszczedzac, to moze lepiej 5W40?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 10, 2010 3:18 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 10, 2008 6:41 pm
Posty: 20
raczej sceptycznie podchodze do wlewania tego typu oleju w starszych autach.jedni uwazaja ze jest super inni narzekaja na wycieki i inne przypadlosci.generalnie temat rzeka.moj silnik na castrolu 10w40 spisuje sie wysmienicie.pracuje cicho,rowno.od wymiany do wymiany(10 do 15tys km) ubywa 0.5 litra ,tragedi nie ma.nie bede kombinowal.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl