MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 3:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lut 05, 2010 1:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt wrz 25, 2009 10:30 am
Posty: 75
Wymienilem regulator wentylatora nagrzewnicy co jest pod maska ,panel sterowania co steruje nawiewem i regulacja ciepla na wszystkie strony i bezpieczniki ok i nic ani nie drgnie dziad.Na krotko dziala wentylator .CO TO MOZE BYC BO SIL NIE MAM


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 05, 2010 3:36 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Chyba jedyna rada to zmienić mechanika z wymieniacza na elektronika.
Tam się trzeba schylić z oscyloskopem i zerknąć czy wychodzi/przychodzi sterowanie, jeśli nie - poszukać przyczyn, sprawdzić okablowanie panelu steorwania, odpytać go czego nie steruje, zasilanie...
Z za klawiatury to tylko można pobłogosławić robiących - inaczej się nie da.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 09, 2010 8:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 31, 2003 8:35 am
Posty: 56
Lokalizacja: Legnica
Zobacz moj post na ten sam temat moze ci pomoze.
1 Odlacz kostke od regulatora zewrzyj czarny gruby --z niebieskim przewodem . Wtedy bedzie non stop chodzil wentylator niezaleznie czy klimatronik steruje czy nie. Pojezdzij w takim ukladzie zobacz czy wentylator jest sprawny napewno w czasie wstrzasow.
2 Zmierz i podaj jakie napiecie jest w czasie zmieniania obrotow dmuchawy przez panel klimatronika (apalaj po koli segmenty mocy nadmuchu i zmierz napiecie w stosunku do masy np silnika na przewodzie cienkim szarym bez czerwonego paska ma byc
1 segment 0,8Volt
3 segmenty 1,5 Volt
5 segmentow 3,2 Volta
7 segmentow FULL 5,8 Volta
Jezeli te napiecia sa to znaczy ze sterownik Klimatronika prawidlowo steruje
A po podlaczeniu regulatora jak nie bedzie krecil sie wentylator i klimatronik nie bedzie dalej regulowal obrotow to znaczt ze regulator jest uszkodzony ( ma przerwe )
Ja mam teraz po dwoch miesiacach od wymiany regulatora uszkodzenie odwrotne polegajace na tym ze po wylaczeniu wszystkiego wentylator mi pracuje nadal ( uszkodzil sie jest caly czas zwarty). A wiesz gdzie sa bezpieczniki od dmuchawy nawiewu? Troche to lopatologicznie ale jak kolega poprzednik powiedzial zza klawiatury nie da sie naprawiac. A moze ty masz problem z masa bo obudowa wentylatora jest mocowana do plastiku

_________________
W140 S350TD '96 | W201 200D '88 | W123 250D '84


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 09, 2010 9:03 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Dodać można jeszcze jedno: jeżeli wirnik wentylatora ma zwarcie międzyzwojowe i bierze dużo większy prąd - to bezpośrednio podłączony do akumulatora będzie pracował. Jeżeli jednak połączymy go poprzez regulator - to znajdujący się wewnątrz regulatora wyłącznik przeciążeniowy wyłączy dmuchawę. Tak więc zalecam ostrożność w wyciąganiu pochopnych wniosków "silnik z akumulatora działa, a przez regulator nie > regulator jest popsuty i trzeba go wymienić"

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 09, 2010 9:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 31, 2003 8:35 am
Posty: 56
Lokalizacja: Legnica
Tak tylko jakby wirnik mial zwarcie miedzyzwojowe to komutator szybko by sie wypalil Jezeli regulator ma zabezpieczenie przeciazeniowe to powinien odlaczyc obciazenie a ten cholernik jest zwarty ( po wymontowaniu beznapieciowo pomiar )

_________________
W140 S350TD '96 | W201 200D '88 | W123 250D '84


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 09, 2010 10:54 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
wieska pisze:
a ten cholernik jest zwarty

No cóż - miałeś pecha... Nawet człowiek nie jest doskonały (a podobno został stworzony jako istota idealna) to czego wymagać od głupiego regulatora? Miał opóźnienie - zanim zareagował to się spalił... [zlosnik]

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 11, 2010 10:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt wrz 25, 2009 10:30 am
Posty: 75
witam.bezpieczniki sa wszystkie ok.te z przodu jak i z tylu i tu byla mowa o masie na obudowie silnika wentylatora i cos wam powiem .mierzac pewien elektryk badal i na obudowie jest jakby + ,to znaczy jakby pzechodzi prad .tak on powiedzial tam masy czyli - minusa nie bylo.moze to jest powodem ze plastik pod silnikiem jest uszkodzony.jutro jade do niby dobrego elektryka i jak rozmawialem to on jak tydzien temu robil takie auto jak moje i przyczyna byla podobna.zobaczymy jutro bo chlodno w aucie nie zimno ,cos cieple powietrze choc troche leci i grube szyby i drzwi troche pomagaja.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl