MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 11:27 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn kwie 24, 2006 2:00 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lip 23, 2005 12:14 pm
Posty: 13
Lokalizacja: świętokrzyskie
Witam serdecznie!
Czy jest , a jak tak to gdzie jakas srubka przy pompie wtryskowej do regulacji wolnych obrotow w dwu litrowym dieslu w 124?
Moje sa stanowczo za niskie.
Pozdrawiam!

_________________
Mercedes W124 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 24, 2006 3:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
napisz jaka to pompa - na różnych pompach różnie sie reguluje


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 24, 2006 8:38 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lip 23, 2005 12:14 pm
Posty: 13
Lokalizacja: świętokrzyskie
jaka ta pompa?
czyli chodzi o numer z niej czy model?
gdzie tego szukac?

_________________
Mercedes W124 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 24, 2006 10:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
model pompy, bedzie na tabliczce znamionowej


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 03, 2006 1:35 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lip 23, 2005 12:14 pm
Posty: 13
Lokalizacja: świętokrzyskie
halo halo gdzie ta tabliczka bo chyba mi sie gdzies zapodziala albo nie ma jej w latwo dostepnym widocznym miejscu. Moze ja po prostu zrobie zdjecie tej pompie???

_________________
Mercedes W124 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 03, 2006 10:41 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
ok zrób zdjęcie - postaram sie pomoc


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 03, 2006 12:47 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
W tych silnikach powinna być pompa Bosch PES 5M 55C 320RS 152-3/169/170

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 03, 2006 9:38 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lip 23, 2005 12:14 pm
Posty: 13
Lokalizacja: świętokrzyskie
te obiecane zdjecia choc nie wiem czy pomoga bo slabo ta pompe widac przez kolektor ssacy
zrobilem tez 2 zdjecia silnika moze pomoga
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1146684802_gora.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1146684932_pompa.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11466 ... nikbok.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11466 ... kprzod.jpg

_________________
Mercedes W124 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 03, 2006 11:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
jeśli dobrze wypatrzyłem po fotkach to mam identyczną pompę w garażu - jutro zerknę i napiszę jak to zrobić - z tego co pamiętam to nie nie ma tam łatwego dostępu - ale o szczegółach jutro wieczorkiem


Na górę
Post: sob mar 06, 2010 11:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
guanda pisze:
Witam serdecznie!
Czy jest , a jak tak to gdzie jakas srubka przy pompie wtryskowej do regulacji wolnych obrotow w dwu litrowym dieslu w 124?
Moje sa stanowczo za niskie.

Witam,
Chciałbym odświeżyć temat. Dziś w moim nowym nabytku (250TD OM602, 1990) zaobserwowałem podobne objawy. Wstępnie myślałem, że to poduszka silnika, ale obroty na biegu jałowym zdecydowanie są za niskie (500-600 obr/min) i czuć że po delikatnym dodaniu gazu, kiedy obrotomierz pokazuje około 700 obr/min, wibracje ustają. W tym silniku jest duża puszka z dużą wtyczką za akumulatorem (w drugim 250D 1988, który mam, nie ma takiej), jeśli ma to jakieś znaczenie.
Od czego zacząć? Bezpieczniki sprawdziłem. Pamiętam, że w moim poprzednim OM606 uszkodzony był moduł, który odpowiadał również za działanie obrotomierza i po jego przelutowaniu silnik pracował lepiej na wolnych i obrotomierz zaczął działać. W tym przypadku jednak obrotimierz chodzi OK.
Dzięki za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 07, 2010 9:57 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Seweryn a jak się nagrzeje to jest OK czy dalej ma tak niskie obroty?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 07, 2010 6:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
mr_simon pisze:
Seweryn a jak się nagrzeje to jest OK czy dalej ma tak niskie obroty?

Hej Simon.
Dziś rano odpaliłem go na zimno pierwszy raz i jest tak, że obroty po odpaleniu są podwyższone, a po chwili spadają - czyli wydawałoby się, że wszystko OK z kontrolą obrotów. Po nagrzaniu obroty wydają się mniej więcej odpowiednie, jednak dokuczliwe jest telepanie się nadwozia (wewnątrz słychać charakterystyczne buczenie jak w starej ciężarówce) - widać wyraźnie, że otwarta maska drży. Po delikatnym dodaniu gazu (wg mnie wzrost obrotów o ok. 50-80 obr/min, wskazówka obrotomierza nawet nie widać, żeby się uniosła) drgania zdecydowanie słabną, tzn. silnik nadal lekko drży, ale maska już nie za bardzo, a wewnątrz buczenie prawie ustaje...
Nagrałem krótki filmik, ale nadal się ładuje. Tak poza tym, to na ciepłym silniku wskazówka obrotomierza wydaje się być w odpowiednim położeniu (nieco ponad "5"). <br>Dodano po 1 godzinach. 29 minutach.:<br>
Seweryn pisze:
Nagrałem krótki filmik

Tutaj link:
http://www.youtube.com/watch?v=edHzfwo2Utc <br>Dodano po 6 godzinach. 26 minutach.:<br>
teope pisze:
napisz jaka to pompa - na różnych pompach różnie sie reguluje

Zastanawiam się, czy to odpowiednia pompa do tego silnika. W książce i na forum znalazłem coś o regulacji ELR, a tutaj tylko jakieś podciśnienie jest:

Obrazek
Obrazek

Im więcej czytam, tym mniej wiem :roll: ...

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl