MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 10:10 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz mar 21, 2010 8:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
Czy da się sprawdzić faktycznie jakie jest ciśnienie oleju czy trzeba patrzeć tylko na ten wskażnik na zegarach.

Powiem tak raz mam 2 atm automat na D lub R a niekiedy 1 atm. Jak jest na N lub P to jest ok 2.5 atm.

Co trzeba zrobic co i gdzie wkręcić. Z góry dziekuje.

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 21, 2010 8:24 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Jeśli nie jestes pewien wskazań , najszybciej podłączyć inne zegary.
Oczywiście najprostszy mechanik podłączy zewnętrzny manometr i Ci to zmierzy w chwilkę.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 21, 2010 8:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
właśnie mysle o innym manometrze tylko gdzie w V8 da się go wkręcić.

Jednostka jest po remoncie , oczywiście bez szlifów ale panewki wyglądały naprawdze łądnie.

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
 Tytuł: 126
Post: ndz mar 21, 2010 8:30 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1205
witam,z mojego doświadczenia to tylko zegar czyli ciśnienie jest lub go nie ma ,moje 123 280 po 480 tyś wskazywało na ciepłym 1 .Moje 107 280 po przebiegu 108 tys kil wskazuje na ciepłym 1,4 .Wnioski pozostawiam dla ciebie


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 21, 2010 8:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
Sprawdzic to i tak go chce bo przynajmniej będe wiedział co jest. Po dodaniu delikatnie gazu juz pojawia sie całe 3 tyle ile na zegarze.

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 21, 2010 9:59 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Wszystko zależy od zalanego-gęstości oliwy,na mineralu możesz mieć np. 2 bary, ale jak zalejesz pełny syntetyk to ciśnionko na bank spada na 1bar, wiadomo że im wyżej tym lepiej, ale najważniejsze żeby po podniesieniu obrotów- czyli dodanu tzw. gazu szło na max, jesli tak się nie dzieje to wiadomo-panewki, itd

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 21, 2010 10:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
A może zmienic olej. Poprawi coś czy tylko strata pieniążków, dwa tyg temu zalany był półsyntetykiem.

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 22, 2010 9:06 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Przegapiłeś TEN temat?
Jest tam wiele pomocnych wskazówek. Z pewnością po przeczytaniu wyciągniesz odpowiednie wnioski.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 22, 2010 9:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
AndyS pisze:
Przegapiłeś TEN temat?
Jest tam wiele pomocnych wskazówek. Z pewnością po przeczytaniu wyciągniesz odpowiednie wnioski.


Poczytałem poczytałem i dochodze do wniosku ze nie jest tak tragicznie jak by sie mogło wydawać.

silnik po dłuzszej jezdzie na "d" ma ok 1 z małym groszem atm
a na P lub N ciepła jednostka ok 2 atm.


A powiedzcie mi jeszcze jedno przebieg bliżej nie określony (licznik ponad 260tys) pewnie lekko z 100 tys zdjęte .
Jakim olejem go najlepiej zalewać. W tej chwili mam półsyntetyka.

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 22, 2010 10:55 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ciśnienie to jest ostatnia sprawa jaka może zmusić do serwisu silnika.
Jak nie dudnią panewki to jest to tylko szukanie sobie problemów :-)
Bo to wszystko są pi razy oko wskaźniki o dokłądności na poziomie kurka na kominie.
Np wiatrowe porsche 911 w pewnych rodzajach motorów przyjmuje się, że nie odbiego od morny jak ciśnienie narasta o 1 atm co 1000 obr :-) i dopiero przy 4000 obr osiąga maksymalne 4-4,5 (przy 2000 2 atm)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl