Więc tak (kiedy jeszcze miałem w124 E300 Turbo)... zgodnie z posiadaną przeze mnie instrukcją...
1. Olej silnikowy - Mercedesy przed "fejsem" co 10kkm, po "fejsie" co 15kkm. Ja wymieniałem po 10-12kkm (zdarzyło się też i 15kkm

). Głównie chodziło mi o smarowanie turbiny. Używaj co najmniej półsyntetyka, nawet jeśli masz przekulane sporo kilometrów. Ja miałem przejechane 380kkm, olej półsyntetyk Mobil1, żadnego problemu z ciśnieniem oleju, żadnego dolewania między wymianami.
Wymiana raz na rok jeśli nie przejechałeś odpowiednią ilości kilometrów
2. Olej w automatycznej skrzyni - max 60kkm. Jeśli ciągasz przyczepki zrób to częściej.
3. Filtr paliwa - dokładnego oczyszczania co 60kkm, zgrubnego - jak zanieczyszczony.
4. Filtr powietrza - co 60kkm. Najlepiej sprawdzić co jakiś czas. W końcu możemy jęździć w różnych warunkach, jedni w sterylnych, jedni w samym kurzu. Nie kosztuje dużo a pozwala silnikowi oddychać.
5. Filtr kabinowy - nie pamiętam ale z doświadczenia minimum raz w roku.
6. Płyn chłodzący - raz na 2 lata
7. Płyn hamulcowy - gdy zanieczyściłeś czymkolwiek (!!!) lub raz na 2 lata
8. Płyn w np ASD, wspomaganiu - sprawdzaj stan - nie podlega wymianie
.. i to chyba wszystko co pamiętam...
_________________
Mercedes w140 S500 Lang '97
Mercedes w124 E300 TurboDiesel '94 - ex
Opel Astra GSI '92 - ex
Honda AfricaTwin RD03 - ginący gatunek
