MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 2:49 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn maja 03, 2010 2:24 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Przy badaniu spalin okazało się, że mam około 12-to krotne zawyżenie normy tlenku węgla. Kilku minutowa praca silnika w stacji pomiarowej ASO uruchomiła WSZYSTKIE alarmy. przy zwiększeniu obrotów powyżej 3000. Wydobywa się z rury przeźroczysty niebieskawy dym o brzydkim trudnym do określenia zapachu. Moc jakby mniejsza i praca lekko nierówna. Spalanie wysokie. Temp. pracy silnika wysoka. Oczywiście autko nie uzyskało dopuszczenia do ruchu i zostało umówione na środę na diagnozę i naprawę. Badanie będzie wykonane aparaturą starszego typu "Hermes". Chcąc uniknąć ewentualnej bajki o tym, że należy wymienić teraz silnik. Chętnie posłucham sugestii co to może być za przyczyna. Ja osobiście stawiam na jakiś lejący wtrysk (jeden lub kilka). Każda sugestia na wagę złota (złotówek) :) Dziękuję.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: pn maja 03, 2010 4:47 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Jeżeli kopci na niebiesko, tzn., że bierze olej, albo przez nieszczelności komór spalania, ew. przez uszczelniacze zaworowe.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: pn maja 03, 2010 5:23 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Zbyt bogata mieszanka, moze być rozlegulowany,lejace wtryski itp itd.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Post: wt maja 04, 2010 8:53 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Dziękuję kol.kol. "darus" i "Mercedes4ever". Ja myślę podobnie. Nie pomyślałem tylko o tych uszczelniaczach. Uzbrojony teraz w tą wiedzę jutro idę na 12,00 do ASO. Zobaczymy co oni mi tam zaproponują. O wynikach powiadomię.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: wt maja 04, 2010 9:33 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Nemo pisze:
Dziękuję kol.kol. "darus" i "Mercedes4ever". Ja myślę podobnie. Nie pomyślałem tylko o tych uszczelniaczach. Uzbrojony teraz w tą wiedzę jutro idę na 12,00 do ASO. Zobaczymy co oni mi tam zaproponują. O wynikach powiadomię.
Nemo pisze:
Dziękuję kol.kol. "darus" i "Mercedes4ever". Ja myślę podobnie. Nie pomyślałem tylko o tych uszczelniaczach. Uzbrojony teraz w tą wiedzę jutro idę na 12,00 do ASO. Zobaczymy co oni mi tam zaproponują. O wynikach powiadomię.


co oni moga zaproponować? nowe aklasse w kredycie 50 na 50% lub leasing 105% na sprintera [jezyk4] [hihi] o takich modelach to oni cossłyszeli dawno temu ale niewdzą czy to była prawda. [hihi] Szukaj warsztatu ktory ma jakies pojecie o tym.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Post: wt maja 04, 2010 12:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Trzeba było jeszcze popatrzeć na węglowodory (CH). Wtedy byś miał lepszy obraz, co się dzieje.
Wysokie CO to jak wyżej koledzy napisali będzie prawdopodobnie bogata mieszanka (regulacja lub/i wtryski) - jakie masz wolne obroty? Może dojść nieszczelność w dolocie.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
Post: wt maja 04, 2010 7:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Węglowodorów nie mogłem już zobaczyć, bo auto zdjęli ze stanowiska diagnostycznego jak tylko alarmy zaczęły wyć. Jutro o dwunastej będę już wiedział to podzielę się przyczyną.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: wt maja 04, 2010 11:43 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Nemo pisze:
Wydobywa się z rury przeźroczysty niebieskawy dym o brzydkim trudnym do określenia zapachu

Za bogata mieszanka dymi na czarno...
Zerknij na wypełnienie na złączu diagnostycznym... Ja mam 3 wtryski lejące a mimo to analizator pokazuje że wszystko w normie (z tym że wyregulowałem KE na 50% wg złącza)

powodzenia
js

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: sob maja 08, 2010 3:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Tak jak obiecywałem już po regulacji chciałbym opisać jak to się odbyło. Otóż: po wejściu na halę moja Mercedes już stała przy urządzeniu pomiarowym "Hermann" (nie "Hermes" jak napisałem wcześniej). Dwóch panów zawzięcie coś kręciło z przodu silnika (dokładnie co, to nie bardzo pozwolili mi obejrzeć bo jak mówili jest mało miejsca i można spaść do kanału) :) Domyślam się, że była to regulacja powietrza. Zmienili też punkt zapłonu. W wyniku ich działalności CO rzeczywiście spadło do 0,7% (z 12%!!! a dopuszczalnym 3%) ale silnik po zgaszeniu nie chciał odpalić. po ponownym uruchomieniu podnieśli CO do 3% i chcieli już tak zostawić kiedy zauważyli, że w miarę rozgrzewania silnika zawartość CO zaczyna rosnąć. Po osiągnięciu 3,8 przerwali nagle eksperymenty stwierdzając, że już jest nieźle ;). Drobne kłopoty z odpalaniem gorącego silnika to problem nieistotny, bo w ogóle to odpala. Polecili mi zakupić (najlepiej u nich) gumki do zaworów) i oni jak je będą mieli to wyregulują to wszystko do końca na "cycuś glancuś" tak, że ojej. Do tego potrzebny będzie jednak jeszcze elektro- zaworek (zwany czasem silniczkiem krokowym) bo stary się nie domyka (a propos czy ktoś ma taki na zbyciu???!). Cel został osiągnięty czyli przegląd techniczny zaliczony. Przy kontroli na wyjeździe polecono mi jeszcze naprawę kilkudziesięciu drobiazgów o wartości przekraczającej wartość całego auta. Wyjechałem zatem na ulicę cały w promieniach słońca. Silnik rzeczywiście jakby mniej się grzeje i ciszej, bardziej miękko chodzi. Za to jest także mniej dynamiczny ( to dobrze bo tak trudniej zrobić wypadek) "stówe"wyciąga bez problemów (to też dobrze bo na co mi dwie stówy) Mając teraz prawo poruszać się po ulicach pojeżdżę po kilku znajomych i te "inne" problemy postaramy się wspólnie usunąć. Za rady i kibicowanie wszystkim kolegom z Forum bardzo dziękuję :) :) :)

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl