MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 2:48 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob maja 15, 2010 12:28 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Strzała.
Wymieniłem w alternatorze szczotki wraz z regulatorem i nadal nie mam ładowania.
Świeci się lampka od ładowania i tlą się wskaźniki od poziomu płynu w spryskiwaczu, oraz wskaźnik zużycia okładzin.
Oświećcie mnie bo na poniedziałek rano musi być zrobiony.
;)


Na górę
Post: sob maja 15, 2010 1:56 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Diody padły (test jakimś uniwersalnym miernikiem) albo masę od silnika masz urwaną - sprawdź.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: sob maja 15, 2010 3:21 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Masę sprawdziłem w pierwszej kolejności.
Wygląda to raczej na uszkodzenie diody.
Miernik mam: łopatologicznie proszę mi wytłumaczyć [zlosnik] jak mam zmierzyć napięcie i ile ma być.


Na górę
Post: sob maja 15, 2010 4:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
Łopatologicznie : dioda przewodzi prąd tylko w jedną stronę, aby je sprawdzić należy niestety rozlutować każdą z nich a dopiero potem sprawdzić ich stan [zlosnik] pracochłonne i wymagające porządnej lutownicy [zlosnik] oczywiście po sprawdzeniu i wymianie ewentualnych uszkodzonych nalezy wszystko porządnie zlutowac do kupy [zlosnik]

Aha, sprawdź też komutator i i wirnik, komutator może być wytarty i przez to szczotki nie stykaja na całej powierzchni a wirnik może mieć zwarcie do masy, zwarcie może tez wystąpić na uzwojeniach stojanu i to też trzeba sprawdzić.

Przy naprawie alternatora dobrze jest też wymienić łożyska [zlosnik] lepiej stosować te droższe [zlosnik]

Sprawdż w jakimś sklepie specjalistycznym czy nie mają za około 200 PLN nowego (made in china) lub regenerowanego alternatora - może wyjść dużooooo taniej i bez nerwów [zlosnik]

Trochę to chaotycznie wyszło ale mam nadzieję że łopatologicznie [zlosnik]

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
Post: sob maja 15, 2010 5:16 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Na Twoim miejscu wyjąłbym alternator i zawiózł do tych, co specjalizują sie w naprawie alternatorów i rozruszników, teraz coraz częściej i elektrycy tak robią, bo nie mają ani potrzebnych czesci ani czasu, żeby się bawic w regeneracje. Ja tak robiłem w swoich poprzednich samochodach, jak i w obecnym.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: sob maja 15, 2010 7:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Diody w alternatorze w ilości 9 sztuk 3 dodatnie + 3 ujemne (tworzą one razem w połączeniu trójfazowy mostek gretza) i 3 wzbudzenia (takie malutkie).Aby je sprawdzić prosto w garażu nawet bez miernika musimy uzbroić się niestety w lutownicę aby odlutować diody od stojana i wyjąć je z alternatora.A potem bierzemy kabelek,żarówkę i akumulator.Jak wiemy dioda przewodzi w jedną stronę i jak podłączymy żarówkę do akumulatora w szeregu z diodą to będzie świecić lub nie zależnie od polaryzacji w jakiej wepniesz diodę chyba że dioda jest przerwana to się nie zaświeci lub będzie się zawsze palić gdy dioda będzie zwarta.Dla ułatwienia dodaje typowy prosty schemat alternatora znaleziony w necie.Jak widać nie trzeba rozlutowywać każdej diody osobno.A jak mamy miernik elektroniczny to pokrętło ustawiamy w miejscu z symbolem diody i podłączamy go do diody i w jedną stronę miernik ma pokazać spadek napięcia od około 450 do 700 miliwolta ,a w drugą stronę ma nic nie wskazać.Gdy pokaże 0 volt dioda szrot-zwarta ,a jak w obie strony nic nie pokaże też szrot dioda-przerwana ,jest to analogiczne do testu z żarówką.Uff teraz już chyba każdy wie jak sprawdzić diody alternatora [zlosnik]. A na koniec najlepsze nawet jak padnie wam jedna dioda to i tak jej nie wymienicie bo kupuje się cały kompletny mostek - płytkę z diodami [zlosnikhihi]. W starych alternatorach czasem dawało się zmieniać nawet jedną diodę ale to stare czasy.
Załącznik:
alternator.JPG
alternator.JPG [ 31.05 KiB | Przejrzano 423 razy ]

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: sob maja 15, 2010 8:11 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Pod warunkiem, że masz garaż i miernik. Oczywiście diody przewodzą prąd w jedną mańkę, koledzy maja racje, więc jeżeli masz takie możliwości, więc możesz pobawić się samemu, ja niestety nie mam garażu, mam tylko miernik hehe.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: sob maja 15, 2010 8:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
A to już nie można alternatora bez garażu zdemontować i w domu na stole sprawdzić [szalone] [zlosnik]

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: sob maja 15, 2010 8:40 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Nie bardzo rozpoławiać alternator w pokuju na chacie hehe.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: sob maja 15, 2010 8:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Darus takie rzeczy to się na stole w kuchni robi [zlosnikok]

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: ndz maja 16, 2010 7:42 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Dzięki wszystkim.
Nie mam zamiaru się w to bawić [zlosnik]
Załatwiłem drugi alternator a wymiana to z 5 minut.
Zobaczymy czy po wymianie będzie działać...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl