MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 12:30 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw cze 03, 2010 1:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 04, 2005 7:51 pm
Posty: 475
Lokalizacja: Tuszyn/Łódź
Witam, panowie poratujcie. Sprawa wyglada tak: Potrzebuje wymienic wiskoze w moim samochodzie ( W124 300CE M103 ) i zatrzymalem sie na srubie mocujacej wisco. wyczytalem na forum ze od strony silnika na kolku do ktorego jest przykrecona wiskoza jest otwor ktorym mozna ja przyblokowac. Znalazlem tam taka wypustke ale po kliku probach ja scielo. Na chwile obecna po 4,5h walki z materia mam zblokowane to kolko wraz z kolem na wale za pomoca pasa transportowego zeby sie nie obracalo i faktycznie, kolo sie nie obraca a ja niszcze kolejne klucze, przedluzki grzechotki itp. jedna osoba dodatkowo trzyma klucz 27 na wale silnika zeby sie nie obracal ale imbus ani drgnie. Pytanie brzmi:
Czy w m103 jest "normalny" gwint na tym imbusie?
Czy nie ma tam jakiegos zabezpieczenia na tym imbusie? bo mam zalozona jeszcze chlodnice i za bardzo tej sruby nie widze.

az dziwne ze ta sruba sie jeszcze nie ukrecila.

mial ktos z was podobny problem kiedys? jak sobie poradziliscie?

_________________
Ex: MB W 115 240D '75 - Babcia Miecia - niedokonczony remont...
Ex: MB W 115 200D '73 - Arbiesowy dawca dla Mieci
Ex: MB W 124 300CE '88 - Wnuczka
Obecnie: W124 200E '89


Na górę
Post: czw cze 03, 2010 2:50 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Normalna śruba - powodzenia!
Znam przypadek gdzie ta śruba ruszyła się dopiero po przyspawaniu do śruby klucza.
Znam też taki gdzie trzeba było wymienić wszystko łącznie z podstawą.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw cze 03, 2010 2:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Udar udar i jeszcze raz udar ja w moim m103 nawet nie blokuje wiatraka ,a udar i tak go odkręca w jakieś 2 sekundy.
Zdemontuj chłodnicę bo jak Ci klucz się omsknie to go w chłodnicę wbijesz [chory]

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: czw cze 03, 2010 3:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 04, 2005 7:51 pm
Posty: 475
Lokalizacja: Tuszyn/Łódź
heh. zdjalem wlasnie chlodnice. zalozylem porzadny klucz druga osoba zaparla sie kluczem z przedluzka o wal i przez dwu metrowa lage puscilo...

kudawa, 4,5h na jednej srubie, ladne Boze Cialo - sie zachcialo.

Dzieki chlopy!

_________________
Ex: MB W 115 240D '75 - Babcia Miecia - niedokonczony remont...
Ex: MB W 115 200D '73 - Arbiesowy dawca dla Mieci
Ex: MB W 124 300CE '88 - Wnuczka
Obecnie: W124 200E '89


Na górę
Post: czw cze 03, 2010 7:36 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Świąteczna praca w "G" się obraca ;) najważniejsze , że poszło .
Bedziesz"c" wymieniał?

_________________
V


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl