MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 2:22 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn cze 07, 2010 11:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Jest sobie silnik m103 ale o tyle udziwniony, że blok pochodzi z m104 i ma to wszystko działać jako m103 w budzie W126. Właśnie dopatrzyłem się pewnej różnicy w blokach silników m103 i m104

Poniżej na fotce m103 z blokiem m104:

Obrazek

i to samo ale w lepszym ujęciu obrazującym drugi otwór:

Obrazek

Jak widać w bloku m104 są dodatkowe otwory ( 1 i 2) których to nie ma w klasycznym bloku m103 jak poniżej na foto:

Obrazek

Gdy się dokładnie przyjrzałem blokowi m103 to różnica względem m104 jest tylko taka że są wywiercone te otwory a odlew ma identyczny kształt.

Pytanie: czemu służą te otwory w silniku m104 i jak je najlepiej zaślepić aby wszystko działało jak w m103 ?

Poniżej foto z elementem który przysłania owe otwory. Ciekawi mnie jak to jest w m104, czy nie są to czasem jakieś otwory do chłodnicy oleju ?

Obrazek

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: wt cze 08, 2010 12:44 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Do chłodnicy oleju to nie jest, bo do niej idą przewody od podstawy filtra oleju.

Czy te otwory są pod łapą kompresora klimy?

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: wt cze 08, 2010 4:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
oress pisze:
Czy te otwory są pod łapą kompresora klimy?


Tak to właśnie wygląda, tylko nie wiem jak ta łapa wygląda w m104, a na pewno jest inna bo inaczej te otwory byłyby przysłonięte. W m103 tak jak na ostatnim foto, czyli do tej łapy mocowana jest również pompa wspomagania i od dołu jest miejsce na kompresor klimy, której u mnie nie ma i zgodnie z VIN też nie było. Numer tej łapy zaczyna się od "126" więc łapa dostosowana jest do tej budy. A otwory które są w bloku pochodzącym z m104 to na pewno otwory olejowe do skrzyni korbowej. Muszę po prostu jakoś je zaślepić, chyba wytoczę sobie kołki i wcisnę na ciasno - chyba że macie inne pomysły. Bardzo też ciekawi mnie jaka pełnią funkcję te otwory w m104.

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: wt cze 08, 2010 7:56 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 16, 2005 7:20 pm
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecin
W moim 104 o była jakaś taka pompa(sprężarka?)która była połączona ze skrzynią korbową i kolektorem wydechowym w tamtych okolicach.Dokładnie nie wiem bo na szczęście nie miusiałem nic przy nim naprawiać.Napędzana paskiem klinowym wydawała fajny odgłos gdy się włączyła :)

_________________
R 107 E 45 ,W 123 ???,EX:42MB
Jurek tel: 880-310-005


Na górę
Post: wt cze 08, 2010 11:09 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
najprawdopodobniej pompa przewietrzania skrzyni korbowej.


Na górę
Post: wt cze 08, 2010 11:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Marcin S pisze:
najprawdopodobniej pompa przewietrzania skrzyni korbowej.

A tak na chłopski rozum do czego to służy w m104 i dlaczego niema tego w m103 ? I czy jakieś korzyści przyniosło by to gdybym zamontował taka pompę do m103 ?

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: śr cze 09, 2010 10:38 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
oress pisze:
Marcin S pisze:
najprawdopodobniej pompa przewietrzania skrzyni korbowej.

A tak na chłopski rozum do czego to służy w m104 i dlaczego niema tego w m103 ? I czy jakieś korzyści przyniosło by to gdybym zamontował taka pompę do m103 ?


To jest pompa powietrza ze sprzęgłem elektromagnetycznym, która uruchamiana jest przy zimnym silniku(do 45*C) i służy do pompowania powietrza w wydech, żeby nagrzać szybciej katalizator. Występuje tylko w wersjach z katalizatorem.

Takiej pompy nie zamontujesz do m103, bo głowica nie jest do tego przystosowana - nie ma dodatkowych kanałow.

ALE, to co pokazujesz nie jest miejscem na tę pompę, bo ta pompa powinna być z prawej strony silnika nad alternatorem i wejście/wyjście ma poprzez rurki

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: śr cze 09, 2010 6:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
zatem powielam pytanie : od czego są te otwory w skrzyni korbowej ?

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl