MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 2:22 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn cze 07, 2010 12:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 29, 2004 8:20 pm
Posty: 65
Numer GG: 3295087
Lokalizacja: Warszawa
Witam, tak jak w temacie do momentu przekroczenia przez wskazowke temperatury cieczy 80 stopni wsystko jest jak nalzey. Na benzynie i na gazie. Potem zaczyna gubic zaplon. Na gazie jeszcze jakos tam chwile pracuje, a na benzynie dosyc szybko przestaje i juz sie nie daje odpalic przez dluzszy czas. Jak temperatura troche spadnie to znowu dziala przez jakis czas. Teraz jest na tyle cieplo, ze ciezko gdzies nim dojechac :) Mechanik mi powiedzila, ze to elektronika, ale on nie wie co i nie ma tego jak sprawdzic. Czy to typowa usterka? Zalezy mi na czasie, a warsztaty, ktore moga to zdiagnozowac albo sa potwornie drogie, alebo nie maja teraz czasu. Dodam tez, ze mam do wymiany kompensatory luzow zaworowych, ale nie wiem czy ma to zwiazek. Jakis czas temu przelozylem czujniki temperatury wody z silnika, ktory sie dobrze zachowywal, ale nic sie nie zmienilo. Prosze o jakas rade, albo adres warsztatu, ktory moze mi to zdiagnozowac, moze ktos ma mozliwosc podlaczenia tego silnika do komputera?? :)

_________________
MB W123 230TE '84 - umarla
MB W123 280E '78 - zolte tablice
MB W124 300CE 24 '90


Na górę
Post: pn cze 07, 2010 4:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 06, 2005 6:04 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Słupsk
ja u siebie miałem takie objawy przy brudnej kopułce wyczyszczenie pomogło
pozdr.


Na górę
Post: pn cze 07, 2010 6:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 29, 2004 8:20 pm
Posty: 65
Numer GG: 3295087
Lokalizacja: Warszawa
Z tego co wiem kopulka jest czysta. Moj problem ma scisly zwiazek z temperatura silnika.

_________________
MB W123 230TE '84 - umarla

MB W123 280E '78 - zolte tablice

MB W124 300CE 24 '90


Na górę
Post: śr cze 09, 2010 4:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 29, 2004 8:20 pm
Posty: 65
Numer GG: 3295087
Lokalizacja: Warszawa
Koledzy, naprawde nikt nie wie o co chodzi?? Ciesze sie, ze wasze gwiazdy swietnie dzialaja, ale moja jest ostatnio bardzo kaprysna [zlosnikz]

_________________
MB W123 230TE '84 - umarla

MB W123 280E '78 - zolte tablice

MB W124 300CE 24 '90


Na górę
Post: śr cze 09, 2010 5:10 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Skoro przestaje pracować na benzynie i na gazie problem leży w układzie zapłonowym. Do sprawdzenia cewka, moduł, czujnik położenia wału, ja bym od tego zaczął.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: śr cze 09, 2010 5:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 29, 2004 8:20 pm
Posty: 65
Numer GG: 3295087
Lokalizacja: Warszawa
Ok, dziekuje za rade, ale nasuwa mi sie jeszcze takie pytanie: jak? To znaczy jak sprawdzic te elementy? Czy musze je wymienic czy moge je jakos miernikiem sprawdzic?

_________________
MB W123 230TE '84 - umarla

MB W123 280E '78 - zolte tablice

MB W124 300CE 24 '90


Na górę
Post: śr cze 09, 2010 5:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 11:03 am
Posty: 131
W ojca w210 okularniku objawy były identyczne, tyle ze ma diesla 220CDI.
Tak po wpiąciu sie z kompem, pokazało, ze czujnik połozenia wału.
Po wymianie czujnika autko, chodziło jak należy (do czasu, bo ostatnio zerwał się łańcuch rozrządu!!!)

_________________
Fiat Grande Punto 2006
Vauxhall Signum 2.2 Dti 2003 RHD
Mercedes-Benz W123 280CE 1979r.
EX. Mercedes-Benz W126 300SEL 1991r. RHD
EX. Mercedes-Benz W220 S430 2001 RHD
EX.Fiat Punto 2 FL 1.2 2003r.
EX.Renault Laguna MK2 2001


Na górę
Post: śr cze 09, 2010 5:59 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Cewkę zapłonową i moduł najlepiej podmienić, czujnik można sprawdzić oscyloskopem.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: śr cze 09, 2010 6:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 29, 2004 8:20 pm
Posty: 65
Numer GG: 3295087
Lokalizacja: Warszawa
To jeszcze zapytam jaki to ma zwiazek z temperatura?

_________________
MB W123 230TE '84 - umarla

MB W123 280E '78 - zolte tablice

MB W124 300CE 24 '90


Na górę
Post: śr cze 09, 2010 8:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 12, 2003 7:21 pm
Posty: 249
Lokalizacja: Bełżyce woj. lubelskie
Witam
U mnie były identyczne objawy. Jak osiągał temp 80 stopni to gasł.
Proponuję zacząć od czujnika położenia wału.
Kabel koncentryczny do tego czujnika lubi się łamać w środku.
Wystarczy wymienić kabel albo cały czujnik i będzie ok.
Pzdr. Kamil

_________________
MB W124 230E '88
2x Warszawa 224 '69
Syrena 104 '73
PF 126p 600 '76
PF 125p '83
Polonez '85
3xToyota Crown MS 55 '67


Na górę
Post: śr cze 09, 2010 8:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 29, 2004 8:20 pm
Posty: 65
Numer GG: 3295087
Lokalizacja: Warszawa
Dziekuje za rady, moze mi sie uda [zlosnik]
Pozdrawiam

_________________
MB W123 230TE '84 - umarla

MB W123 280E '78 - zolte tablice

MB W124 300CE 24 '90


Na górę
Post: pt cze 11, 2010 8:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 29, 2004 8:20 pm
Posty: 65
Numer GG: 3295087
Lokalizacja: Warszawa
Posiedzialem dzisiaj teoche przy aucie..., ale nic sie nie udalo poprawic. Mam takie pytanie czy w tym silniku jest wiecej czujnikow polozenia walu? czy tylko ten z przodu silnika? Bo jezeli tylko ten jeden to kabel od niego idzie prosto do gniazda diagnostycznego i nie jest podlaczony w zaden sposob do reszty instalacji. Podczas pracy silnika informacja o polozeniu walu nie jest przekazywana nigdzie dalej. Szkoda, ze odkrylem to po zalozeniu innego czujnika [zlosnik] Cewke podlaczylem na chwile inna, bylo tak samo zle. Podlaczylem to z auta i przez chwile bylo dobrze, ale jak przekroczyl 80 stopni to wszystko wrocilo do normalnego niezdrowego stanu. Nie podmienialem tylko komputera, moze ma ktos w warszawie taki do podmianki na chwile?? [oczko] Co jeszcze moge sprawdzic w aucie? Dla czego ta graniczna temperatura jest 80 stopni? Czy jak odlacze czujniki temperatury to bedzie dzialac?

_________________
MB W123 230TE '84 - umarla

MB W123 280E '78 - zolte tablice

MB W124 300CE 24 '90


Na górę
Post: sob cze 12, 2010 10:02 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 29, 2004 8:20 pm
Posty: 65
Numer GG: 3295087
Lokalizacja: Warszawa
Widze, ze juz pare osob przeczytalo o moim problemie. Teraz mam do was koledzy troche inne pytanie, poniewaz oprocz problemu z samochodem mam tez problem z czasem [oczko] Moze ktos mi poradzic jakis dobry warsztat w warszawie? Najlepiej taki, ktory cos wie o samochodach i ceny sa adekwatne do nakaldu pracy?
Mam nadzieje, ze cos mi polecicie bo powoli trace cierpliwosc do tego auta.
Pozdrawiam

_________________
MB W123 230TE '84 - umarla

MB W123 280E '78 - zolte tablice

MB W124 300CE 24 '90


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl