MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 5:03 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: śr lip 14, 2010 4:04 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Dzis przy sporych upalach zrobilem w trasie i po miescie jakies 50km, w trasie but z kickdown, predkosc czasem spora, po miescie korki.... Jak wrocilem pod dom, na wolnych obr. cisnienie 1. Przy lekkim dodaniu gazu 3. W instrukcji jest napisane, zeby zgasic silnik, jak zapali sie czerwona lampka, a wskazywane niskie cisnienie, jesli przy lekkim dodaniu gazu idzie na 3, jest ok. :)

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: śr lip 14, 2010 5:41 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
wuja pisze:
5W20, 5W30, 10W30, 20W40, 20W50, 30 (przy tym oleju jest uwaga, że może być przy temp. ciągłych powyżej +30 stopni C stosowany także olej SAE40), 15W40, 15W50, 10W40, 10W50. Cztery ostatnie pozycje są olejami całorocznymi (w przedziale temp. +30 st. C do -20 st. C). (Źródło: Bedienungsanleitung Typ 126 420 SE, SEL, SEC, 500 SE, SEL, SEC, 560 SE SEL, SEC)


Jeśli w momencie produkcji samochodu nie były dostępne oleje lepsze to nie umieszczono ich w spisie.
Z jakiego powodu mamy stosować oleje gorsze skoro technologia syntezy chemicznej olejów posunęła się do przodu na tyle, że dostępny jest jeden olej pokrywający zakresy stosowania wszystkich powyższych. I jest dostępny za 1/10 ceny ówczenego syntetyka.
Może porównamy lepkości kinetyczne, gęstości, parametry zrywania filmu w szerokim zakresie temepratur a nie tylko znaczki 12W15? A jak MB zakłdał, że w tamtym czasie syntetyki są na bazie glikoli czy czego tam nie mieszalnego z olejami minerlanymi to będziesz szukał takiego syntetyku?
Lejemy z zasady najlepszy jakościowo dostepny aktulanie na rynku olej do silnika a nie szukamy antyków z przed 20 lat. Pomimo iż oleje się zestarzały konstrukcja i sposób smarowania silników MB nie jest antyczny - jest normalny, nie wymaga specyficznych własności oleju - Jak np smarowanie rozbryzgowe albo czerpakami na wale rzygającymi w panewki - gdzie silnik był mało obciążony osiągał niskie temperatury i prędkości.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Ostatnio zmieniony śr lip 14, 2010 5:48 pm przez ukaniu, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr lip 14, 2010 5:46 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Panowie (i Panie?) po raz kolejny jak zwykle dyskusja o olejach. Jest już cały bogaty wątek na ten temat T U T A J a temat znowu jest maglowany. :lol:
Co do stosowania i absolutnej przewagi syntetyka na mineralnym czy "półsyntetykiem" (20-25% syntetycznych dodatków - reszta mineralna baza) :lol: ja nie mam złudzeń szczególnie w aktualnych upałach. Mineralny (i podobne) teoretycznie już tracą swoje właściwości a syntetyk jeszcze nie. Stosowanie gorszego oleju na zasadzie "z tego co mi wiadomo M119 to już raczej starsza konstrukcja" mija się z celem bo jak sam napisał autor tego stwierdzenia "były dobierane dostępne wówczas środki smarne". A teraz są dostępne lepsze. Każdy z nich ma akceptacje Mercedesa (co można przeczytać na opakowaniu). Silniki mocniej obciążone o większej mocy i wyższych temperaturach pracy potrzebują lepszego oleju. Aby polepszyć warunki jego pracy stosuje się chłodnice olejowe - prawda? [zlosnik]
Przy stosowaniu syntetyka sprawa ciśnienia (mniejsze a i tak smaruje lepiej) oraz nieszczelności (silnik był nieszczelny - teraz to "wyłazi" bo olej lepiej penetruje) jest drugorzędna a stwierdzenie "Ciśnienia i tak tym sobie nie poprawisz, a syntetyk wypłucze Ci silnik tak, że ciśnienie może się jeszcze obniżyć." jest postawione "na głowie". Silnik MA BYĆ CZYSTY I WYPŁUKANY z zasady (stosujemy filtry - prawda? [zlosnik] ) a będzie długo i bezawaryjnie pracował (u mnie ta zasada sprawdza się od 25 lat przy kilku autach).
Według mnie wniosek jest taki:
Kto chce długo i bezawaryjnie jeździć niech zalewa syntetykiem. [palacz]
Kto będzie jeździł krótko i sprzeda - olej może być dowolny. 8)

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Post: czw lip 15, 2010 10:20 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Jeszcze raz wzialem w lape oryginalna instrukcje od lochy (po ang. z wersji usa - zreszta w wersji pl jest to samo, bo tez ja mam) - wynika z niej to:

Cytuj:
Cisnienie oleju na biegu jalowym, przy temperaturze roboczej (dobrze nagrzanym silniku) moze sie znacznie wahac, moze pokazywac nawet 0, nie jest to niebezpieczne dla silnika. Jednak podczas jazdy, lub przy dodaniu gazu, powinno natychmiast wzrosnac, jesli podczas jazdy, zapali sie czerowna kontrolka cisnienia oleju, lub wskazowka bedzie wskazywac 0, nalezy natychmiast wylaczyc silnik, gdyz grozi to powaznym uszkodzeniem silnika. Skontaktowac sie z ASO w celu usuniecia usterki.
Zolta lampka poziomu oleju moze na zakretach migac, nie oznacza to nic groznego. Jesli jednak miga, a potem zapali sie na stale, natychmiast zatrzymac auto, zgasic silnik, skontrolowac poziom oleju i dolac do max.

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl