MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 9:26 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lip 29, 2010 12:32 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Witam zgromadzonych!
Poniewaz dzieki Waszej pomocy przywrocilem zdrowie mojej Laluni (wymieniona uszczelka, silnik bzyczy az milo), postanowilem posprawdzac wszystkie mechanizmy auta. Ponad pol roku stania w miejscu bez ruchu nie poczynilo w sumie jakichs wielkich spustoszen. Poza takimi pierdolami jak zastany bat hirschmana, niedzialajace tylne przeciwmgielne czy pozycyjne pojawil sie problem szyberdachu. Otóż szyberdach działa, ale z ogromnym oporem. O ile jeszcze jedzie do tylu i przodu, to nie chce sie uchylac do góry. Dopiero jak mu delikatnie pomoge reka to sie podnosi. Przypuszczam, ze wine ponosi brud na elementach ruchomych szyberdachu, nie wiem, jakies prowadnice, elementy suwliwe. Nie mam pojecia jak jest zbudowany mechanizm szybra, ale chcialbym go uzdrowic zanim cos sie w nim z wysilku polamie.
Pomozcie prosze! Czy trzeba go do tych czynnosci rozebrac? Jesli tak to jak i co? Czy winna w tym przypadku moze byc linka szybra? Nie mam w tym temacie zadnego doswiadczenia.
Dzieki z gory i pozdrawiam!

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
Post: czw lip 29, 2010 6:04 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Zaciera się na brudzie jeszcze trochę a go połamie a nowe prowadnice bo to one pękają to ponad 800 pln w aso.Jeżeli da radę go uchylić to wyjdź z auta i naoliw czymś (ja stosuje olej,wd nie polecam) wszystkie elementy ,które będziesz widział po odgięciu gumy bocznej.Potem go cofnij i nasmaruj prowadnice w których on się ślizga oraz oczyść je z brudu! Samo rozebranie nie jest trudne, poczytasz o tym w moim wątku ,dałem tam nawet linki gdzie gość opisuje dokładnie demontaż i montaż nowych prowadnic itd.
http://www.w114-115.org.pl/j/index.php? ... 25&t=47246
link od ORESSA :http://www.dvj.pl/szyberdach_w124/skorowidz.htm
A i nie przejmuj się tym że mam 126 bo w 124 ten mechanizm jest podobny/taki sam tyle że mniejszy/większy :)

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: czw lip 29, 2010 10:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 25, 2006 6:37 pm
Posty: 396
Lokalizacja: Poznań
Mozesz takze wyjac linke z pancerzyka i przeczyscic. Roboty duzo nie ma a na 100% pomoże. Odkrecic dwie srubki z mostka pomiedzy prowadnicami, popuscic sprzeglo na silniczku i wyciagnac do przodu linke. Po wsadzeniu na swoje miejsce linki nalezy zgrac silnik z linka, ustawic sprzeglo i wszystko gra.

_________________
124 und 126p und tu oł tu


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl