MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 5:04 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: pt sie 20, 2010 2:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
Drodzy Specjaliści,

kopiąc coraz głębiej natrafiłem na wątek http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=25&t=45862

I tam znalazłem, co następuje:

szeryf pisze:
Wstepne rozpoznanie tematu kierunkuje sprawe:
1.Nalezy wymienic pompe wtryskowa z OM606 turbo na tą z OM606 bez turbo, czyli na taką sterowana linką
2.Nalezy gruszke sterującą zaworem turbiny wymienic na taką cisnieniową podlaczona bezposrednio do zimnej strony turbiny, wtedy sterowanie turbiny jest samobiezne i zalezne jedynie od cisnienia jakie nabije turbina.
Tymi dwoma cieciami pozbywam sie calkowicie elektroniki z w210, pozostaje upchniecie intercoolera - to pewnie bedzie troche zabawy bo oryginalnie zadne 124 nie mialo takiego bajeru, oraz zamontowanie chlodnicy oleju - tu juz prosciej bo mozna zastosowac oryginalna od 124 jakby ta z 210 nie pasila...
Cos jeszcze?


Czy ten opis jest kompletny?

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: pt sie 20, 2010 3:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
Chyba źle szukasz.
Nie da się wstawić turbo do silnika bez turbo tanio i szybko. Bo o to ci chodzi.

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
Post: pt sie 20, 2010 3:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
kompressor pisze:
tanio i szybko
to można się bimbrem załatwić. [zlosnikhihi]

Chodzi mi o to, żeby się dowiedzieć, jak to naprawdę jest. Wiem, że to nie jest pestka. Dlatego ryję wkoło i pytluje, żebym mógł sobie to zwyczajnie przekalkulować.

Tym bardziej, że mi wiedza legła w gruzach, bo mi wcześniej głupot nagadali i teraz mozolnie muszę sobie zgromadzić tym razem rzetelną wiedzę.

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: pt sie 20, 2010 6:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
Nie da sie dołożyć do twojego wolnossącego diesla turbiny bez dużych modyfikacji.
Poczytaj dokładnie jest o tym dużo w sieci.
Pomijając różnice konstrukcyjne i wytrzymałość materiałów w obu silnikach to jak chcesz wysterować turbo i zgrać to z pompą? Dlatego właśnie mercedes zastosował elektronikę.
Jeśli chcesz mieć turbo to przekładka om606 turbo z okulara plus zmiana pompy np. na taka od 350 td z s klasy.

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
Post: pt sie 20, 2010 9:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
kompressor pisze:
Chyba źle szukasz.
Nie da się wstawić turbo do silnika bez turbo tanio i szybko. Bo o to ci chodzi.


kompressor, nie o to mu chodzi...

krassus chce przełożyć cały silnik, a nie dołożyć tylko turbosprężarkę i ten cytowany temat też był o przekładaniu całego silnika, te wymienione czynności dotyczą tego co trzeba zrobić w OM606 turbo, żeby zechciało to działać w W!24.
Nie mieszaj mu w głowie. Tamten temat jest dokładnie o tym czego on chce dokonać, jest też podobny temat o pakowaniu OM606 turbo do Sprinta...

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: sob sie 21, 2010 9:26 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
DJ MAKU pisze:
krassus chce przełożyć cały silnik, a nie dołożyć tylko turbosprężarkę
No, jak w radiu Erewań. Tak, tylko, że nie cały silnik, ale właśnie sprężarkę.

Odpuszczam na razie. Muszę doczytać, bo na razie, to już trzydzieści teorii usłyszałem. Tu chociaż popieracie to jakimiś faktami. [zlosnikz] A nie dam nikomu nic zrobić, póki nie będę pewny, jak ma to być zrobione. Dzięki za wsparcie. Będę, mam nadzieję szybko, dręczył pytaniami od nowa. [zlosnikhihi]

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: pn sie 23, 2010 4:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
No to jak tak to na drugi raz nie pisz w temacie "swap" bo to właśnie oznacza przekładkę całego silnika, tylko napisz "dołożenie turbo" i od razu będzie wiadomo o co Ci chodzi... :)

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: wt sie 24, 2010 8:16 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
DJ MAKU pisze:
będzie wiadomo o co Ci chodzi


:oops: OK, dzięki za radę. Czepiłem się postu o pompie i potem już samo poleciało.

_________________
124.190 '93


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl