MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 5:04 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sie 24, 2010 8:49 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr mar 31, 2010 10:06 am
Posty: 7
Numer GG: 5457954
Lokalizacja: Kraków
Witam, mam ogromny problem... wymieniałem skrzynie u siebie w aucie w124 coupe 1988r 3.0 m103 automat, na taką samą tylko, źe sprawną nr skrzyni 722.359. Zaglądając pod auto zauważyłem rozwalony w drobny mak przegub wału ten przedni przy skrzyni i w tym momencie zaczęły się moje problemy...
Kupiłem nówkę sztukę przegub w Intercarsie na wał wchodzi elegancko natomiast na skrzynie brakuje ok 0,5-1cm objeździłem cały Kraków i nigdzie nie mogę dostać takiego przegubu który by pasował. Może ten przegub sie jakoś naciąga albo nikt nie umie mi go dobrac bo katalogi w sklepach motoryzacyjnych nie sa zbytnio precyzyjne? Panowie bardzo proszę o porade badz wskazanie mi jaki u mnie powinnien byc przegub.Biore tez pod uwage ze wał był zmieniany a poprzedni właściciel (o dużej fantazji i dość lekkim podejściu do napraw...) różnice występującą zniwelował zakładając jakiś przegub na siłę co potem sprawiło że nic z niego nie zostało
Mój numer VIN: WDB1240501A837561
PS. nia ma u mnie tłumika drgań i nie wiem czy kiedykolwiek był i czy to coś zmienia??
Bardzo proszę o pomoc w przyszłą sobote jade na wakację i auto jest mi nie zbędne.
Z góry dziękuje i pozdrawiam


Na górę
Post: wt sie 24, 2010 11:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 13, 2009 7:34 pm
Posty: 108
Lokalizacja: Włodawa
Ja ci radze, kup ten przegub oryginalny w ASO - kosztuje 2/3 tego co zamienniki Lemforder lub Febi i załóż jak fabryka przykazała bo niepoprawny montaż może drogo kosztować.
Pozdrawiam

_________________
1997 Mercedes-Benz W210 E200 + BRC Sequent 24


Na górę
Post: wt sie 24, 2010 11:48 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Rozstaw dziur na śruby na wale i we flanszy skrzyni musi być identyczny. Tam wszystko wchodzi idealnie.
Są podstawowo dwa rodzaje przegubów - mniejszy i większy.
Nie ma przegubów na jedną mniejszych na drugą większych.
Coś jest albo wyrzeźbione albo uszkodzone.
A jeśli piszesz o fantazji to masz najprawdopdobniej wał albo flanszę wyjściową w skrzyni nie od kompletu - róznych rozmiarów.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr sie 25, 2010 6:05 am 
Offline
nowy

Rejestracja: śr mar 31, 2010 10:06 am
Posty: 7
Numer GG: 5457954
Lokalizacja: Kraków
Dziękuję Panowie za pomoc, doszedłem do wniosku że wał musiał być zmieniany przez poprzedniego właściciela (czytaj magika) stąd na nim mały "trójnik" a na skrzyni duży. Zamierzam zmienić wał, mam jednak jedno pytanie związane z tym tematem czy są jakieś różne rodzaje wyjść z dyfra ? tzn jeśli kupie wał dokładnie z tego samego auta z którego mam skrzynie to będę miał pewność ze to podłącze czy np. możne mnie spotkać niespodzianka i nie podepnę wału do dyfra?
Czy może zmienić sam krzyżak? albo na skrzyni albo na wale? czy jest to bardzo uciążliwe, cięzkie do wykonania?
Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje za pomoc. ;)


Na górę
Post: śr sie 25, 2010 8:58 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jeśli most ma małą flanszę i wał ma małą to raczej skrzynia była zmieniona i ma dużą i trzeba by zmienić flanszę w skrzyni.
Wszystkie są albo małe albo duże i ta na moście też.
Pierwszy raz widzę aby ktoś na siłę upchał róznej wielkości przegub :-) Tego co to zrobił osobiście bym kopnął w d. bo mógł kogoś zabić jakby taki wał się zerwał przy 160...

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr sie 25, 2010 9:42 am 
Offline
nowy

Rejestracja: śr mar 31, 2010 10:06 am
Posty: 7
Numer GG: 5457954
Lokalizacja: Kraków
W takim razie sugerujesz wymianę flanszy przy skrzyni?
Jak to zrobić? zdaje sie jest potrzebny klucz koronkowy? i ewentualnie skąd taką flnasze wziąć? tylko szrot?
Niektóre "patenty" które zostały zastosowane przez poprzedniego właściciela wołają o pomstę do nieba...
po lince gazu w której regulacja polegała na włożeniu kawałka konserwy jako blokady myślałem że nic mnie już nie zaskoczy... jednak jestem naiwny, pocieszający jest jednak fakt, że to raczej już ostatnia z rzeczy które mnie zdołują zdecydowana większość rzeczy została wymieniona.
A do byłego właściciela sobie zadzwonię...
Pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl