MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 18, 2025 1:56 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt gru 31, 2013 4:54 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Witam, czy któryś z posiadaczy W140 mógłby zadać sobie trudu i zmierzyć ile prądu pobiera silnik dmuchawy przy "max" obrotach?
Chciałym wiedzieć jaka jest wartość i czy to ma wpływ na stale palący się rezystor dmuchawy. Pół roku temu kupiłem nowy i dzisiaj się spalił :( Nie wiem co jest grane a ten rezystor nowy to troche droga impreza :-? A może gdzie indziej szukać problemu

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: śr sty 01, 2014 12:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
hej opornica leci przeważnie przez to że jest np stary filtr powietrza bo silnik wentylatora ma opór powietrza przez niego druga sprawa to sam wentylator może mieć problem np zacierają się łożyska i wtedy duży prąd idzie przez oprnice i przepala się.

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
Post: śr sty 01, 2014 9:15 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
hej, filter mam nowy, wentylator tez lekko chodzi, moze silnik trzeba przewinąć?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: czw sty 02, 2014 11:55 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Nie róbcie Koledzy zamieszania. OPORNICA (rezystor dmuchawy) wygląda tak:
Obrazek
Właśnie tak nazywa się zwój drutu oporowego, i tego typu regulację obrotów miało może z 1% modelu W-140. To natomiast o czym dyskutujecie, to ELEKTRONICZNY REGULATOR DMUCHAWY.
mercedes124_1987 pisze:
opornica leci przeważnie przez to że jest np stary filtr powietrza bo silnik wentylatora ma opór powietrza

Tu byś się zdziwił. Dmuchawa odśrodkowa działa na innej zasadzie. Na takiej samej zresztą zasadzie działa zwykły, domowy odkurzacz. Włącz odkurzacz i zatkaj wlot ręką. Zdusisz go? Nie! Najdziwniejsze jest, że OBROTY WZROSNĄ w momencie zatkania wlotu! [totalszok] Czyli obciążenie spada!
Problem jest raczej taki, że przy wysokich obrotach silnika (i dużym prądzie) mamy słaby przepływ powietrza co daje gorsze warunki chłodzenia regulatora. Dobrze jest więc zadbać o jego właściwe chłodzenie - np dobry kontakt cieplny regulatora z radiatorem (pasta termoprzewodząca do procesorów)
Jeżeli filtr jest nowy i panewki nie są zatarte, to wykonujemy pomiar prądu bo te silniczki miały tendencje do zwarć międzyzwojowych co zwiększało pobór prądu i obciążenie regulatora. Niestety nie spotkałem w literaturze serwisowej wielkości tego prądu, a dokładnej wartości nie pamiętam. Pozostaje czekać aż ktoś litościwy go pomierzy.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Post: czw sty 30, 2014 12:01 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 31, 2003 8:35 am
Posty: 56
Lokalizacja: Legnica
Walczylem pare lat temu z wntylatorem dmuchawy i jego regulatorem to jest napisane wiele na ten temat viewtopic.php?f=25&t=44396 Lub viewtopic.php?f=25&t=46639#p396097 tu masz napiecia z klimatronika sterujace regulatorem Zwroc uwage na
1- Filtry powietrza do wentylacji, zalodzone zasypane sniegiem wloty powietrza na masce
2-Łozyska panewki wirnika -smarowanie zuzycie komutatora ( ja za 100zl przewijalem wirnik i dawalem nowy komutator bo po dotkniecu wypadly mi wycinki jego) teraz chyba na Alegro widzialem komplet wentylator i sterownik za 400zl nowy zamiennik
3-Przykrecenie (na paste przewodzaca cieplo) regulatora i stan zlaczy konektorowych

Ppozdrawiam

_________________
W140 S350TD '96 | W201 200D '88 | W123 250D '84


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl